21.06.2020

FOTO: Najkrajší pikap? Mazda predstavila BT-50 a uchvátila svet

Mazda BT-50 má na to, aby ju fanúšikovia automobilov považovali za najkrajší pikap vôbec.

Pikap obvykle dizajn rieši len ako cestu k pospájaniu jednotlivých dielcov karosérie. To viete, niečím predsa to železo treba zakryť, a ani do kabíny by pršať nemalo. Vyššia liga je použiť dizajn ako cestu k zlepšeniu aerodynamických vlastností, tým znížiť spotrebu. Liga majstrov je však použiť dizajn k tomu, aby zaujal. V tom je bezpochyby jeden z najlepších Ford, stačí sa pozrieť na modely ako F-150, či európsky Ranger.

A keď už dizajn má zaujať, robí to chlapským spôsobom. Všetko je veľké, všetko pôsobí drsne. Človek si k tomu už len predstaví flanelovú košelu, dlhú bradu, sekeru, depresívne počasie, blato a k tomu pikap letiaci cez rozbahnenú cestu fŕkajúci blato všade naokolo. Áno, toto je pikap ako sa patrí.

Lenže čo by s takou predstavou urobila Mazda? Mazda je tu pre estetiku, pre vnímanie krásy, očarujúce krivky, skrátka Kodo. Keď sa spojí pikap so značkou Mazda nemusí to dopadnúť dobre. Dôkazom sú dve generácie modelu Mazda BT-50, ktoré boli založené na súčasníkovi zvanom Ford Ranger. Lenže Mazda si povedala dosť. Nebude z drsniaka skúšať robiť elegána a urobí si to po svojom a z gruntu.

V roku 2016 spojila sily s japonským výrobcom pikapov a nákladných automobilov Isuzu a spoločne rozbehli projekt novej generácie pikapov. Tretia generácia Mazdy BT-50 tak opúšťa thajsko-africko-americkú DNA Fordu a prichádza s japonsko-thajským koktejlom založenom na tretej generácii modelu Isuzu D-Max. Ten sa predstavil koncom minulého roka na „domácom“ trhu v Thajsku a treba otvorene povedať, že nevyzerá zle. U nás po ňom ani chýru ani slychu a podobné to bude s najväčšou pravdepodobnosťou aj s novou BT-50.

BT-50 uplatnila na novom pikape svoj dizajnový jazyk Kodo a spravila pohľadný pracovný stroj, ktorý sa nestratí ani v meste pred divadlom, či nákupným strediskom.

Pritom ide o plnohodnotný stredne veľký pikap s nosnosťou 1 tony, s celkovou dĺžkou 5,28 metra a s rázvorom 3,125 mm (Double Cab). Pod peknou tváričkou sa skrýva rebrinový rám, poháňané sú prioritne zadné kolesá a Podkapotou tróni trojlitrový radový štvorvalec 3,0 od Isuzu.

BT-50 sa predstavila na jednom zo svojich najdôležitejších trhov – v Austrálii a vďaka dizajnu zaujala celý svet. Interiér automobilu poskytuje podobné radosti ako dizajn zovňajšku vrátane kvalitne pôsobiacej kože, volantu a infotainmentu s možnosťou prepojenia cez CarPlay. Trojlitrový turbodiesel je spojený so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou a dosahuje maximálny výkon 140 kW a maximálny krútiaci moment 450 Nm.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku