12.06.2020

Nový Ford Ranger by mal vyzerať takto. Podkapotou naftový šesťvalec

Nová generácia modelu Ford Ranger by mala prísť do dvoch rokov. Zmien bude veľa.

Ford na novej generácii modelu Ranger už istý čas pracuje. Austrálsky server CarExpert  získal detailné informácie a to nielen o motorizáciách, ale aj o dizajne vozidla. Na základe nich tak majstri fotošopu vytvorili skice, ktoré nájdete v galérii. Takto by mala nová generácia modelu Ranger vyzerať. Čo je však dôležité, tento celosvetový model značky Ford by prvýkrát mal dostať Podkapotu aj naftový 3,0 litrový biturbo motor V6 s maximálnym výkonom 186 kW (252 k) a s maximálnym krútiacim momentom 600 Nm. Dopĺňať by ho mal súčasný 2,0 litrový Ecoblue s maximálnym výkonom 157 kW (213 k) a s krútiacim momentom 500 Nm.

Navyše sa má Podkapotou Rangera objaviť aj plug-in hybrid a to celkom nový, ktorého základom bude 2,3 litrový benzínový turbomotor. Celkový systémový výkon by mal siahať až k 270 kW (362 k) a maximálny krútiaci moment by mal byť 680 Nm. CarExpert nepíše nič o slabších naftových verziách, ktoré by mohli stačiť pracovným špecifikáciám automobilu, no podstatné je, že Ranger novej generácie poputuje aj do Európy a minimálne časť z týchto špecifikácií by sa mala objaviť aj u nás. Vzhľadom na sprísňujúce sa emisné normy je paradoxne pravdepodobnejší plug-in hybrid, no keďže je Ranger úžitkové vozidlo, naftová V6 nie je stratená ani v našich končinách. A treba povedať, že práve V6 by v Európe bola trefa do čierneho.

Je jasné, že nový Ranger bude zdieľať platformu s novým Amarokom, no naftový šesťvalec má podľa našich informácií pochádzať zo stajne Fordu a nemalo by to byť TDI. Ford disponuje naftovým šesťvalcom s rovnakými parametrami a s označením PowerStroke, ktorý poháňa napríklad pikap F-150 v USA. Či si Amarok nainštaluje „svoju“ V6-tku aj so svojou automatickou prevodovkou, alebo pôjde o spoločný vývoj novej motorizácie nie je jasné.

Oba naftové motory v ponuke Rangera by mali byť spriahnuté s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorú nájdete aj v súčasnom modeli Ranger. Či by teda Volkswagen vložil podkapotu svojej verzie aj svoj motor s prevodovkou a pohonom všetkých kolies? Príde mi to ako príliš drahý špás pre trochu hrdosti...

Práve naftový šesťvalec by mal poháňať športovo orientovanú verziu s označením Raptor, minimálne v Austrálii.

 

Komentáre k článku