16.05.2020

Ford spustil slovenský predpredaj novej Kugy. Benzín, nafta, hybridy

Nový Ford Kuga narástol, no zároveň sa stal naj-elektrifikovaným vozidlom značky Ford.

Aj preto je medzigeneračne až o 30% efektívnejší. Nová Kuga je elegantnejšia, väčšia, priestrannejšia a ponúka množstvo moderných technológií. No zároveň si zachováva to cenné. Ford naďalej stavia na dobrých jazdných vlastnostiach, vysokej bezpečnosti, ale napríklad aj na liatinových blokoch motora pre naftové agregáty. To sa dnes už len tak nevidí.

Ale poďme pekne od začiatku. Základom všetkých Kúg je verzia s benzínovým trojvalcovým radovým turbomotorom s výkonom 88 kW (120 k). Ide o už známu jednotku s objemom 1,5 litra, ktorá poháňa predné kolesá a ktorá je dostupná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. S ním a s výbavou First Edition štartuje cena Kugy na úrovni 22 990 eur. First Edition ponúkne 8-palcový infotainment Ford Sync3, manuálnu klimatizáciu, LED predné aj zadné svetlá, balík airbagov vrátane tých hlavových, tempomat i balík základných asistenčných systémov vrátane núdzového brzdenia a jazdy v pruhoch. Silnejší variant s výkonom 110 kW (150 k) taktiež výhradne s pohonom predných kolies štartuje na úrovni 23 990 vo výbave First Edition a vo výbave First Edition ST Line je za 26 990 eur.

First Edition ST Line pridáva k First Edition automatickú klimatizáciu, 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca, športové odpruženie, športový predný nárazník, hliníkové športové pedále, bezkľúčové štartovanie a mnoho ďalšieho. Zaujímavé je, že síce sú motory trojvalcové (nižšie emisie), disponujú kombinovaný vstrekovaním. Majú totiž vysokotlakové priame i nízkotlakové nepriame vstrekovanie. Obe verzie majú rovnaký krútiaci moment 240 Nm no odlišný priebeh.

Naftovú ponuku otvára 1,5 TDCi s výkonom 88 kW. Za 24 990 eur ju máte vo First Edition. Daný motor získate aj s automatickou 8-stupňovou prevodovkou. Ide o klasiku s meničom a s pohonom predných kolies. Tá je len s First Edition ST Line za 29 990 eur. No a potom je tu aktuálne jediná verzia s pohonom všetkých kolies. Opäť nafta, avšak s objemom 2,0 litra. Nový Ecoblue ponúkne 140 kW (190 k), 8-stupňový automat a je výhradne vo verzii First Edition ST Line za 34 900 eur. Plug-in hybrid s benzínovým atmosférickým 2,5 litrovým štvorvalcom a s batériami s kapacitou 14,4 kWh je za 35 990 eur taktiež vo výbave First Edition ST Line.

Toľko k uvádzacej výbave First Edition. Ford už zverejnil aj cenník štandardných verzií. Nájdete tam aj naftový mild-hybrid s výkonom 110 kW a s cenou od 32 990 eur.

Najvýkonnejšiou verziou je teda aktuálne PHEV s výkonom 225 koní. Jeho nevýhodou je nižšia hmotnosť prívesu. Utiahne maximálne 1,2 tony.

Nová Kuga je o 44 mm širšia a o 89 mm dlhšia ako predchádzajúci model, zatiaľ čo rázvor sa zvýšil o 20 mm. Vo vnútri sa to prejavilo vo väčšom priestore pre ramená cestujúcich, väčšej šírke vo výške bedier a hlavy pre cestujúcich vpredu a vzadu, pritom celková výška je v porovnaní s predchádzajúcim modelom o 6 mm nižšia.

Pre pasažierov na zadných sedadlách sú po prvýkrát k dispozícii vyhrievané krajné sedadlá. Celý druhý rad sedadiel je možné posunúť dozadu a vytvoriť najväčší priestor pre nohy v zadnej časti vo svojej triede na úrovni 1 035 mm, prípadne ho posunúť dopredu a vytvoriť batožinový priestor s najväčším objemom vo svojej triede na úrovni 645 litrov. Funkcia uvoľnenia na diaľku umožňuje jednoduché sklopenie operadiel v druhom rade.

Kuga ponúka funkcie asistencie vodičovi vrátane zabudovaného modemu FordPass Connect, ktorý pomáha majiteľom lepšie ovládať svoj model Kuga Plug-In Hybrid s novými elektrifikovanými funkciami ovládateľnými pomocou aplikácie FordPass. Medzi ďalšie technológie patrí bezdrôtová nabíjacia podložka a systém informácií a zábavy Ford SYNC 3 podporovaný centrálnou dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 8 palcov. Prémiový audiosystém B&O prináša vysokokvalitný zvukový zážitok. Nový 12,3-palcový LCD displej na paneli prístrojov s voľnými tvarmi ako novinka v odvetví zobrazuje farby „true colour“, takže informácie sú intuitívnejšie a ľahšie čitateľné.

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku