07.11.2018

Toto je Volkswagen TAROK – menší brat pikapu Amarok

Niekto má Karoq, niekto bude mať Tarok. Tento Tarok je predzvesťou globálneho kompaktného pikapu.

Volkswagen predstavil v Brazílii nový model zvaný Tarok. Ide o konceptuálnu predzvesť reálneho globálneho modelu, ktorý sa dostane najprv na cesty v Brazílii a následne objaví ďalšie trhy.

Ide o zaujímavú kombináciu SUV a pikapu. Narozdiel od modelu Amarok totiž stojí na modulárnej platforme MQB. Nejde teda o pravý offroad ale praktické a komfortné SUV schopné slúžiť ako na cestách, tak v teréne, či na pláži.

Tarok chce ťažiť z rastúceho záujmu zákazníkov o modely pick-up aj mimo USA. Kým v Spojených štátoch je najdôležitejšia čo najväčšia veľkosť, mimo tejto krajiny pikapov ľudia plnohodnotné pikapy nepotrebujú. Veľkej obľube sa tešia stredne veľké modely tohto typu medzi ktoré patrí ako Amarok, tak aj konkurečný Ranger. Zdá sa, že i malé pikapy majú svoju budúcnosť. Avšak nie v podobe malých nepohodlných offroadov, ale práve v podobe štýlových viacúčelových crossoverov, akým je aj tento.

Neodnesie to čo Amarok, ani nevydrží také tvrdé zaobchádzanie, ale v teréne sa nestratí a vyzerá zaujímavo. Navyše je menší, spratnejší a aj úspornejší. Vystačí si s civilnými motormi, ktoré majú Podkapotou všetky autá stojace na spomínanej platforme MQB. Konkrétne toto vozidlo má Podkapotou benzínový štvorvalec 1,4 TSI s maximálnym výkonom 150 koní. Ten je schopný spaľovať zmes benzínu a etanolu (E22) a tiež čistý etanol (E100), tak ako to v Brazílii majú radi. Spojený je s automatickou 6-stupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4MOTION. Auto bude dostupné aj s naftovým motorom 2,0 TDI naladeným na rovnaký výkon.

Palubná doska vozidla i celý priestranný interiér jasne odkazujú na najnovšie osobné vozidlá značky Volkswagen. Najväčšou odlišnosťou je modulárna zadná časť. Auto umožňuje využívať samostatný vonkajší nakladací priestor s celkovou dĺžkou 1 206 milimetrov. Zároveň je možné prepojiť vonkajšiu a vnútornú časť vozidla a tým zväčšiť nakladací priestor na 1861 milimetrov v prípade odklopenia zadných sedadiel, respektíve až 2775 mm v prípade úplného sklopenia zadných operadiel a zároveň vyklopenia zadných dverí pikapu. Auto má maximálnu nosnosť až 1 tonu. Pritom to vôbec nie je drobec, ako môžu naznačovať predchádzajúce riadky. Auto by malo mať celkovú dĺžku 5 metrov. Amarok je väčší o cca 25 cm, tiež je naladený výrazne v prospech náročného zaťaženia. Volkswagen sa nevyjadril kam všade Tarok uvedie. Malo by ísť o globálny model a tak príchod do Európy nemožno vylúčiť.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: carscoops.com

Komentáre k článku