2015-02-13 18:00:00
Honda Civic a Honda
Honda Civic a Honda CR-V 2015
Zdroj: Ján Hargaš

FOTO: Vynovené Hondy Civic i CR-V prišli na Slovensko. Vylepšené a športovejšie

Súčasná deviata generácia modelu Civic má už 4 roky. Teraz prišla aktualizácia. Chce sa zbaviť slabín a priniesť niečo nové.

Nová Honda Civic prichádza na náš trh v akomsi pomyselnom tieni nového modelu CRV. Byť v tieni si však nezaslúži.

Civic deviatej generácie uzrel svetlo sveta v roku 2011. Medzi ním a Civicom ôsmej generácie je pre nezasvätené oko minimum rozdielov, no pri priamom porovnaní je hneď jasné, že zmien bolo dosť. Facelift priniesol po štyroch rokoch od uvedenia vítané pozmenenie dravého exteriéru, no to nie je všetko. Najviac zmien sa totiž udialo tam, kde to nevidieť. Ale poďme po poriadku. Súčasný facelift nie je prvý, ktorý Civic zažil, no je prvý, ktorý tak možno označiť. Vozidlo prechádzalo priebežne zmenami a úpravami, posledná prebehla minulý rok pri predstavení modelu Civic Tourer, kde si i krátka verzia osvojila niekoľko prvkov tej dlhej, najmä na zadnej časti vozidla.

Faceliftovaný Civic sa zvonka vyznačuje upravenou prednou maskou. Pozmenená je grafika svetlometov s denným svietením implementovaným do spodnej časti svetiel, čím je vytvorený pásik LED svetiel. Novinkou sú Full LED svetlomety, ktoré sú dostupné vo vyšších stupňoch výbav a nahrádzajú doteraz používane bi-xenóny.

Predná maska má ostrejšie línie, zmeny je vidieť najmä v okolí tiež nových hmlových svetiel. Nová je i mriežka pod logom, detto mriežky okolo hmloviek. Pri pohľade z boku je ešte viditeľnejšia výrazná línia celého vozidla, ktorá je teraz predĺžená až do prednej masky. Vzadu sa zmenil vzhľad svetlometov, ktoré pôsobia o niečo upravenejšie, opäť boli použité LED žiarovky, ktoré vytvárajú linku v tvare C. Vymenený je aj zadný nárazník s difúzorom, ktorý patrí k základnej výbave vozidla.

Zdroj: Ján Hargaš

Najvýraznejšie odlíšenie poskytne výbavový stupeň Sport, ktorý zahŕňa ešte ostrejší dizajn, špeciálne disky i zadný spojler vo farbe karosérie (na obrázku).

Zmeny sa dotkli najmä vylepšenia jazdných vlastností a komfortu. Konštruktéri pridali tlmiace materiály do kabíny, zmenili izoláciu prednej kapoty a aerodynamiku zadného krídla. Tlmiace materiály majú pomôcť najmä v znížení hluku v kabíne.

Prítomný je aj nový systém na zlepšenie ostrých prejazdov zákrut, ktorý finguje uzávierky diferenciálov – pribrzďuje kolesá podľa potreby. Zmenený je aj interiér, no úplne zanedbateľne (iné je tlačidlo výstražných svetiel, zmenšil sa počet tlačidiel na stredovom tuneli úplne dole, tesne nad pákou).

Nový Civic sa začne predávať od 1. marca tohto roku a cena pri základnej výbave S s benzínovým motorom 1,4 i-VTEC s výkonom 73 kW (100 k) a s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou začína na 15 750,- pričom od začiatku platí uvádzací bonus 1000 eur, takže výsledná základná cena je logicky 14 750,- a bonus platí aj na ďalšie uvedené ceny, to už ale odrátate aj sami. Civic Tourer začína vo výbave S na 19 850,- pri naftovej motorizácii 1,6 i-DTEC s výkonom 88 kW (122 k). Benzínový základ pri modeli Tourer je 1,8 iVTEC s výkonom 104 kW (142 k) a ponúka sa až pri výbave komfort za 19 950,-.

Zdroj: Ján Hargaš

Výraznejšou novinkou je pochopiteľne faceliftovaný model Honda CR-V, kde je samotný facelift natoľko výrazný, že možno hovoriť o novom CR-Včku i keď nie o novej generácii. Zmien je hŕba, nový je vzhľad, interiér, nastavenie podvozku, no predovšetkým je nový motor a nová je tiež prevodovka. Všetko podstatné vám spolu s prvými jazdnými dojmami prinesieme v pondelok ráno. Zatiaľ prezradím, že nový motor i nová prevodovka veľmi príjemne prekvapili a vynovené CR-V má čo ponúknuť. Zatiaľ však musí stačiť náhľad do fotogalérie.

Zdroj: Ján Hargaš

Ján Hargaš

Komentáre k článku


Stream naživo