2014-11-19 11:10:00
Volkswagen Golf R Variant
Volkswagen Golf R Variant
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen predstaví Golf Variant vo verzii R. 300 koní, 4x4 a 605 litrový kufor

Tomu sa hovorí kombinácia! Športový zážitok, športový vzhľad a to s kufriskom a úžitkovou hodnotou klasického Variantu.

Už sa vám zbiehajú slinky? Tak si nenechajte zájsť chuť. Golf Sport Wagen R sa predstaví na autosalóne v Los Angeles už o pár dní. Kým príde do cenníkov v európe, chvíľu to ešte potrvá, no čas nebude jeho najväčší problém. Stačí sa pozrieť na cenu klasického Golfu R a panenky sa pretočia nejednému záujemcovi. Variant R určite nebude o polovicu lacnejší a tak sa na našich cestách dočká veľkej nevšednosti.

Golf Variant R sme videli na testoch už pred vyše pol rokom a síce sa tváril ako Variant s R paketom, mali sme veľkého „tušáka“, že je to predsa len športový kombík v štýle Octavie RS kombi. S tým rozdielom, že pre svoj šperk menom Golf R Variant si Volkswagen nechal iba to najlepšie z celého koncernu.

Práve preto môžete Podkapotou tohto stroja objaviť motor 2,0 TSI naladený na 221 kW (300 k), pričom maximálny krútiaci moment je rovných 400 Nm. K tomu si treba prirátať permanentný pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom známeho označenia Haldex 5. Ten sa však stará iba prenos krútiaceho momentu na obe nápravy. Na to, aby Golfík nestrácal nič zo svojej hybnosti v zákrutách slúži elektronická uzávierka diferenciálu a systém XDS+ ktorý pribrzďovaním vnútorného kolesa pomáha vťahovať auto do zákruty. Aj keď by sa mohlo zdať, že pri takomto aute je nie príliš populárny systém XDS+ už nepotrebný, Volkswagen ho tam predsa len dáva a to jednak pre zvýšenie manévrovateľnosti a tiež zvýšenie bezpečnosti pri ostrej jazde. Predpokladom je, že vďaka ostatným systémom bude XDS-ko zasahovať pomenej ako pri takej Octavii RS, ktorá patrí k najobľúbenejším športovým kombíkom vôbec.

R-ko vďaka všetkej tejto technike dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálku musí mať elektronicky obmedzenú na 250 km/h.

Zdroj: Volkswagen

V aute tak ako v hatchbacku nenájdete priestor pre manuálnu prevodovku, čo zamrzí nejedného pravoverného motoristického fanúšika, ale pravdou je, že si takéto auto s manuálom radšej nechceme predstaviť. Jednak manuál pripadajúci do úvahy používaný naprieč celým koncernom Volkswagen má isté ovládateľnostné limity v hothatchoch potrebujete minimálne poriadnu prax, skúsenosti a sebakontrolu, aby ste skriňu nemuseli vymieňať. No a samozrejme, poradiť si s 400 Nm krútiaceho momentu je predsa len lepšie nechať na výbornú 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG.

V základe má Golf R športové sedadlá v kombinácii Alcantary, označenie R všade kde sa dá, znížený podvozok, bi-xenóny, denné LED-ky, chrómované koncovky výfukov, difúzor, dotykový infotainment a 18-tky Cadiz.

V Európe sa objaví na jar budúceho roka.

Zdroj: Volkswagen

Ján Hargaš
ZDROJ: Volkswagen

Komentáre k článku


Stream naživo