2014-10-12 04:55:00
Jednoduché a decentné označenie
Jednoduché a decentné označenie "eRka"
Zdroj: Volkswagen

Naftový Volkswagen Golf R môže mať 240 koní a 500 Nm! Má to háčik

Volkswagen reálne uvažuje o posilnení športového modelu Golf R o najvýkonnejší naftový štvorvalec súčasnosti. V čom je problém?

Volkswagen Golf R je najvýkonnejší Golf v ponuke. Celkovo je to jeden z najvýkonnejších hatchbackov sveta a môže sa popýšiť výkonom 300 koní a pohonom 4x4. Ohromujúci výkon mu poskytuje riadne vytunený motor 2,0 TSI.

Aj keď pravoverným fanúšikom motorizmu nejde spojenie nafta a šport príliš do uší, je to spojenie celkom úspešné, a to nielen pretekársky, ale aj predajne. Vozidlá ako Golf GTD patria k mimoriadne obľúbeným pre svoj prudký výkon a nízku spotrebu. Rovnako sa popularite teší naftová Octavia RS a ďalšie športovo ladené vozidlá s naftovým agregátom Podkapotou.

Volkswagen dlhodobo rozširuje ponuku športových verzií hatchbackov a kombíkov v portfóliu. Najnovším prírastkom do rodiny je SEAT Cupra Combi, ktorý práve testujú na Nurburgringu.

Posledný prírastok by mohol byť Golf R, ktorý sme zatiaľ v redakcii pomenovali Golf (J)RD.  Ako pohonná jednotka by mu poslúžil najnovší motor 2,0 Bi-TDI s dvoma turbami a výkonom 240 koní a krútiacim momentom masívnych 500 Nm, ktorý zdobí ponuku nového Passatu B8.

Jediný problém, pre ktorý automobilka váha, je váha... či skôr hmotnosť vozidla. Biturbo TDI je jeden z najťažších motorov montovaných na platformu MQB a hmotnosť Passatu zvyšuje v porovnaní so základným 150 koňovým TDI-čkom o neuveriteľných 200 kg. Takto vybavený Passat B8 má hmotnosť vyše 1,7 tony, pričom z dôvodu veľkého krútiaceho momentu môže byť spriahnutý iba s automatickou 7-stupňovou prevodovkou a pohonom 4x4.

To by pre Golf (J)RD nebol ani problém, problémom by bola spomínaná hmotnosť motora. Jednak by to posunulo ručičku váhy Golfa až na 1,6 tony, a tiež by to kompletne „rozhasilo“ rozloženie hmotnosti auta.

Osadiť tak veľký a ťažký motor vyzerá byť komplikované ani nie tak pre samotné osadenie ako pre potrebu presunúť, resp. znížiť hmotnosť auta. No a pochopiteľne, čím komplikovanejšia je úprava auta, tým drahšie nakoniec bude.

Čo poviete na predstavu naftového Golfu R?

Ján Hargaš
ZDROJ: VW, autoevolution, motoring

Komentáre k článku


Stream naživo