2014-06-10 07:10:00
Volkswagen Golf R má
Volkswagen Golf R má veľmi slušnú priľnavosť na ceste.
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen Golf R je taktická zbraň novej generácie

Nie často sa človek stretne s kompaktným hatchbackom s takými presnými jazdnými vlastnosťami a takou palebnou silou, akú pod kapotou skrýva Golf R.

Ostré hatchbacky naberajú na výkone a opatrne sa odliepajú od hranice 230 koní (170 kW) – niektoré majú 250, ďalšie 260, možno 270... Golf R sa však rozhodol použiť ťažký kaliber a má ich rovno 300 (221 kW). Poháňa ho motor 2,0 TFSI, ktorý poznáme aj z modelu GTI. Tu je však pre dosiahnutie vyššieho výkonu riadne „prifúknutý“.

Popri vysokom výkone dosahuje aj krútiaci moment 380 Nm, dostupný od 1 800 až do 5 500 otáčok za minútu. Tieto skvelé parametre dosahuje vďaka premenlivému časovaniu a zdvihu ventilov, použitiu priameho aj nepriameho vstrekovania a mnohým ďalším technológiám. V praxi to znamená, že pri akýchkoľvek otáčkach ťahá, ako zmyslov zbavený.

V režime Race má pohonná jednotka agresívny zvuk, ktorý dopĺňa občasné „strieľanie“ do výfuku pri radení, či hlboké bublanie pri uvoľnení plynu. Motor okamžite reaguje na plyn - turbo zahvízda a šoféra k sedadlu priklincuje zrýchlenie, ktoré s rastúcimi otáčkami naberá na intenzite. Rovnako ako rovinky však Golfu R chutia aj kľukaté cesty, ktoré si naberá v priehrštiach a nikdy ich nemá dosť.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Sebaisté a zábavné jazdné vlastnosti zabezpečuje vynikajúci podvozok, ktorý poskytuje ostrému Golfu vysokú priľnavosť, ale je nastavený tak, aby s vodičom neustále komunikoval. Veľké stádo koní pod kapotou potrebuje aj dobrého krotiteľa a vo Volkswagene sú ním perfektné brzdy. Vydržia veľa a vodič ich vie cez tvrdý pedál dobre dávkovať.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Náš Golf R mal prevodovku DSG, ale za zmienku stojí aj manuál, ktorý sme testovali skôr. Má skrátené radenie a zosilnenú spojku. Radiť s ním je radosť a fakt, že ho Volkswagen vôbec ponúka, si zaslúži uznanie. Ďalším zaujímavým prvkom výbavy je adaptívny podvozok. Ten z jedného auta spraví tri – relatívne pohodlné vozidlo na každodenné jazdenie (v režime Comfort), skvelý kompromis medzi športovosťou a použiteľnosťou na našich cestách (Auto) alebo nekompromisnú motokáru (Race).

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Golf R ponúka za svoju cenu naozaj veľa muziky a konečne zabaví aj nadšeného šoféra. Jeho sofistikovaný vzhľad a všestranná využiteľnosť sú skvelou devízou, ktorá určite poteší skalných fanúšikov eRka a možno prinesie aj niekoľko nových zákazníkov.

red

Komentáre k článku


Stream naživo