28.09.2014

Prichádza Volkswagen Golf Alltrack. Podlezie cenu Octavie Scout?

Volkswagen prináša pojem Alltrack aj k novej generácii Golfu. Po Octavii Scout a Leone X-perience je to ďalší oplastovaný kombík konceru VW.

A nevyzerá vôbec zle. V konkurencii svojho bratranca a sesternice bude musieť okrem plastov, kolies a stáleho pohonu 4x4 zaujať aj niečím iným. A to cenou.

Keďže Golf Variant je lacnejší už v základe ako Octavia Combi je pravdepodobné, že jeho cena bude o trošku nižšia. Pravdepodobnosť zvyšuje fakt, že Golf Alltrack sa predstaví aj s motorom, ktorý Octavia Scout nemá – 1,6 TDI.

To však výrazne predbiehame. Golf Alltrack sa totiž ešte len chystá na svoju premiéru a bude to ako inak v Paríži.

Od bežného Varianta sa bude zvonka odlišovať plastovými doplnkami chrániacimi exponované miesta a vyvolávajúcimi drsný fíling. Podvozok bude vyššie a k vyššej svetlej výške dopomôžu aj štandardné 17-palcové kolesá. Celkovo sa zdvihne o 2 cm, čo by malo stačiť v ľahkom teréne, či skôr na poľných cestách.

Podkapotou bude môcť mať jeden benzínový a tri naftové agregáty. Základ bude tvoriť motor 1,6 TDI s výkonom 81 kW (110 k), vyššie bude dvojliter 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a aj do Alltracka sa dostane naftový agregát so športovou charakteristikou známy z Octavie RS a Golfu GTD s maximálnym výkonom 135 kW (184 k).

Benzínové riešenie bude jediné 1,8 TSI 132 kW (180 k). Manuálnu šesťstupňovú prevodovku v ňom však nenájdete. Rovnako ju nenájdete v najvýkonnejšom naftovom motore. Oba agregáty budú spolupracovať výhradne so šesťstupňovým dvojspojkovým automatom DSG.

Naopak v zostávajúcich dvoch motorizáciách bude manuálny šesťkvalt štandardom a DSG sa bude dať (pravdepodobne) dokúpiť.

Zaujímavé je, že narozdiel od Scouta a X-perience (SEAT Leon) bude mať Golf Alltrack permanentný pohon 4x4 4Motion, no vychádzajúci z tej istej techniky – Haldex5. Opäť to treba vnímať ako konkurenčnú výhodu.

Konkurenčnú výhodu bude chcieť Volkswagen pre svoj model aj vo výbave, no to je ešte stále hudba budúcnosti.

Ján Hargaš
ZDROJ: Volkswagen

Komentáre k článku