20.07.2014

Nová Škoda Octavia Scout prichádza, na slovenskom trhu bude od augusta

Druhá generácia je tu po siedmich rokoch od predstavenia svojej predchodkyne.

Za ten čas sa z nej stal pomerne úspešný model. Doteraz sa pre ňu rozhodlo celkom 53 600 zákazníkov, približne osem percent z predajov Octavie Combi.

Novinka prichádza s troma motormi (oproti predpokladom dva naftové a jeden benzínový), ktoré sú výkonnejšie a majú v porovnaní s predchádzajúcim modelom až o 20 % nižšie emisie a spotrebu paliva. Vrcholom výkonovej ponuky je 135 kW vznetový motor 2,0 TDI z Octavie RS, kombinovaný s prevodovkou DSG a pohonom 4×4.

Nová Octavia Scout  má plastovú ochranu prahov a nárazníkov. Vďaka novým ostrejšie tvarovaným hmlovkám je dizajn prednej časti o čosi drsnejší ako v minulosti. Charakterizujú ju výborné jazdné vlastnosti na nespevnených cestách, skvelá stúpavosť a väčšia sila na ťahanie ťažšieho prívesu, ktoré čerpajú z výhod, ktoré poskytuje moderný pohon všetkých kolies s medzinápravovou spojkou Haldex 5. generácie.

Nový crossover disponuje veľkorysým vnútorným priestorom, má vysokú funkčnosť, najmodernejšie bezpečnostné a komfortné systémy dobrý pomer ceny a hodnoty. Octavia Scout štartuje na Slovensku s cenou od 28 540 eur pri verzii s motorom 2,0 TDI 110 kW (150 k).

Nová Škoda Octavia Scout má bohatú výbavu už v štandarde a v porovnaní s predchodkyňou ponúka podstatne viac prvkov výbavy, pričom v rovnakej výbave je finančná úspora oproti predchádzajúcej generácii až 1 190 eur. K štandardu patrí asistent rozjazdu do kopca, Bi-Xenónové svetlomety s AFS a LED denným svietením spolu s výsuvnými ostrekovačmi svetlometov, zadné LED svetlá, paket Green tec so Štart-Stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, kolenný airbag vodiča, komfortné telefonovanie cez Bluetooth, trojramenný multifunkčný kožený volant, 17“ disky z ľahkých zliatin, paket pre zlé cesty, dvojzónová automatická klimatizácia, farebný Maxi DOT displej palubného počítača, Rádio Bolero, multikolízna brzda (MKB) a funkcia Prefill, obojstranný koberec v batožinovom priestore, odistenie operadiel zadných sedadiel z batožinového priestoru, parkovacie senzory vpredu a vzadu a mnoho ďalšej výbavy.

Tri ľahšie a úspornejšie motory

Motory pre nový model Octavia Scout sú výkonnejšie a úspornejšie ako pri predchádzajúcom modeli. Zároveň sú až o 29 kg ľahšie. Štandardom je moderný pohon všetkých kolies a ekologický paket Green tec so systémom Štart-Stop a rekuperáciou brzdnej energie. Všetky tri motory spĺňajú emisnú normu EU 6, ktorá vstúpi do platnosti v septembri 2014. Vrcholnou pohonnou jednotkou je dieselový motor 2,0 TDI/135 kW (184 k) z modelu RS v atraktívnej kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4×4 v cene od 30 650 eur. V takejto kombinácii sa motor vo vozidle značky Škoda objavuje vôbec po prvýkrát. V tejto konfigurácii má Octavia Scout maximálnu rýchlosť 219 km/h a na stovku zrýchľuje za 7,8 sekundy, pričom ponúkne kombinovanú spotrebu len 5,1 l/100 km (CO₂ 134 g/km).

Aj dieselový motor 2,0 TDI/110 kW (150 k), (od 28 540 eur) dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou má spotrebu 5,1 l/100 km (CO₂ 129 g/km).

Pre fanúšikov benzínu bude Octavia Scout k dispozícii s motorom 1,8 TSI/132 kW (180 k) a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG v cene 30 040 eur. Kombinovaná spotreba je 6,9 l/100 km, emisie CO₂ sú 158 g/km. Zaujímavosťou je použitie väčšej nádrže s objemom 55 litrov.

Výhradne len ako 4 x 4

Octavia Scout prichádza len s pohonom všetkých kolies s medzinápravovou spojkou Haldex 5. generácie. Distribúcia sily medzi jednotlivými kolesami sa mení podľa aktuálnych jazdných podmienok. V porovnaní so spojkou Haldex 4. generácie, ktorá bola v modeli Octavia Scout používaná doteraz, je nová o 1,4 kg ľahšia. Nová Škoda Octavia Scout dostala do vienka aj výborné schopnosť ťahania ťažkých prívesov. Vozidlo utiahne príves s hmotnosťou až 2 tony, čo je o 25% viac než doteraz. Takisto výborná je aj stúpavosť. Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov na 16,7° vpredu a 13,8° vzadu zvláda Scout bez problémov aj náročnejšie terénne nerovnosti.

Výrazne odlišná, odlišne výrazná

Predná časť auta má robustný nárazník s výrazným dizajnom a čiernymi plastovými dielmi, vrátane ostro rezaných hmloviek. Zadný nárazník má integrované odrazové svetlá, tzv. mačacie oči v štýle modelu RS. Čierna spodná časť má uprostred strieborný offroadový prvok. Čierne plastové kryty chránia prahy a podbehy po celom boku vozidla. Ochranné lišty z čierneho plastu sú aj na dverách. V dizajne hliníka sa štandardne dodávajú kryty vonkajších spätných zrkadiel a pozdĺžne strešné nosiče.

Svetlá výška nového modelu Octavia Scout vzrástla oproti štandardnej verzii o 31 milimetrov na 171 milimetrov. V modernej konštrukcii podvozku sú inovované nápravy, pričom vzadu má auto viacprvkovú nápravu. Predná náprava typu MacPherson s trojuholníkovými spodnými ramenami je medzigeneračne o 2,8 kg ľahšia.

V interiéri je evidentné zvýraznenie modelu, napríklad nápis Scout je na ozdobných prahových lištách vpredu, trojramennom koženom volante a hlavici radiacej páky. Dekoratívne lišty na dverách majú špecifický dizajn Scout. Prístrojovú dosku si možno vybrať v klasickej kombinácii čierna/čierna, alebo čierna/hnedá. Sedadlá môžu byť potiahnuté buď látkou (len hnedý odtieň), alebo kombináciou kože a Alcantary (dve alternatívy: čierna, resp. hnedá).

Interiér Octavie Scout patrí k najväčším vo svojej triede. Má dĺžku 1 782 mm, pred kolenami vzadu je 73 mm a priestor nad hlavou vpredu aj vzadu má nadštandardných 983 mm, resp. 995 mm. Batožinový priestor pojme 610 litrov, pri sklopených zadných sedadlách dokonca 1 740 litrov. Pri sklopenom operadle sedadla spolujazdca možno do vozidla naložiť predmety s dĺžkou až 2,92 metra. Systém Cargo Element zas umožňuje rozdeliť priestor kufra na menšie časti.

Nový model sa dodáva v kompletnej farebnej palete modelového radu Octavia, ktorá zahŕňa deväť metalických odtieňov a štyri nemetalické farby, vrátane novej bielej Laser.

Zamerané na bezpečnosť a komfort

V prípade nehody môže chrániť posádku až deväť airbagov a trojbodové bezpečnostné pásy. Na želanie je k dispozícii široká paleta asistenčných systémov a bezpečnostných prvkov, napríklad Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, pomocník pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, proaktívna ochrana cestujúcich na predných sedadlách a rozpoznanie únavy vodiča.

V ponuke je tiež rad elektronických komfortných asistenčných systémov: adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel, parkovací asistent a asistent pre rozpoznávanie dopravných značiek. Nová Octavia Scout môže byť okrem iného na želanie vybavená systémom bezkľúčového odomykania, štartovanie a zamykanie KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Octavia Scout sa po prvý raz predstavila na jarnom ženevskom autosalóne a do predaja sa dostane v závere leta, pričom objednávať sa dá od 1. augusta.

Na záver si môžete poriadne pozrieť nového skauta zo všetkých strán aj na videu:

Jozef Vydra

Komentáre k článku