25.05.2014

Tak toto je Brutálne! Nový SLOVENSKÝ superšport je rýchlejší než Ferrari!

Že je Slovensko iba montážna linka automobiliek a nemá vlastné autá? Čoby nemalo! Nové sa volá Brutal a je to brutál!

Ak zastávate vyššie uvedený názor, napíšem pre vaše uvedomenie len zopár písmenok: K1 Attack, Praga R1... a už niekoľko rokov k týmto písmenkám „potichu“ patrí aj Brutal.

Brutal je slovo, ktoré dokonale vystihuje toto superšportové vozidlo. Brutal je totiž bez kompromisov. Na úvod stačí motoristickým fanúšikom zopár informácií – motor uprostred, váha max 860 kg, trubkový rám, sklolaminát, karbón...

Znie to sľubne, čo poviete?

Zaujímavé fakty sa však iba začínajú. Ak by ste čakali, že cieľom tvorcov tohto automobilu je vyrobiť vozidlo, ktoré sa bude môcť porovnávať s vyššie spomínaným Ferrari, ste na omyle. Iste, akcelerácia pod 3,9 sekundy už zamáva s nejedným vzpínajúcim sa koníkom (napr. F430-tkou), avšak Brutal nechce byť superšportom v dnešnom ponímaní. Zabudnite na asistentov, zabudnite na pomôcky, na ABS, ESP a zabudnite na superšporty, ktoré dokáže ovládať aj decko a to s jedným prstom v nose a s druhým v zad... Brutal nemieni byť ľahko zvládnuteľným autíčkom s desiatkami pomocníkov, ktorí sa starajú o to, aby sa milionárik náhodou nezľakol jeho sily... Brutal je brutálny, a to v tomto prípade znamená návrat k podstate.

Brutal chce byť auto, v ktorom všetko záleží iba na schopnostiach vodiča. Lebo iba tak sa dá v aute zažiť ozajstný športový zážitok.

Za projektom Brutalu stojí Marián Lušpai, za dizajn treba chváliť Jakuba Štarmana. Tím okolo Mariána Lušpaia pracuje na aute už niekoľko rokov, veď prvý test na okruhu sa uskutočnil v roku 2008! Až teraz auto naberá reálne kontúry a aj slepému začína byť jasné, že správy o novom slovenskom superšporte nie sú len mletím hubou na prázdno.

Ale poďme k tomu najzaujímavejšiemu – k technickým parametrom. Vďaka krátkemu rázvoru, veľkej šírke a malej výške, kolesám v rohoch karosérie a ideálnemu rozloženiu váhy (motor tesne za prednými sedadlami) s ním bude slasť prechádzať zákrutami. Vďaka silným motorom a nízkej váhe sa zas nezľakne ani dlhej rovinky.

Šírka auta je 1940 mm, výška iba 1190 mm a rázvor 2624 mm. Momentálne má pod kapotou štvorvalec od VW, no predávať sa bude s boxerom Subaru s výkonom až 300 k - to znamená celkovú váhu iba 800 kg!  S týmto motorom zvládne šprint z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, ale konštrukcia auta umožňuje osadiť aj iné motory. Auto si dokáže poradiť aj s pohonnou jednotkou s výkonom viac než 600 koní... Len či si s tým poradí aj vodič :). Taký výkon by však znamenal, že aj tie najnovšie superšporty by len nasucho preglgli a ich majitelia by zamrmlali niečo v zmysle: aj tak to nie je Ferrari/Lambo/Porsche...

Motor možno spriahnuť s päť alebo šesť stupňovou manuálnou prevodovkou. Kolesá vpredu budú alebo sedemnástky, alebo osemnástky a vzadu osemnástky, alebo devätnástky. Ako bude auto vyzerať uvidíte na renderoch a náčrtoch šikovného dizajnéra Jakuba Štarmana. Jeho cieľom bolo vytvoriť nadčasové auto s jasným odkazom na jeho názov. Ako vyzerá teraz, nájdete v galérii a na fanpage auta. Brutal nemieni pretekať, ale môžete si byť istý, že sa na okruhu rozhodne nestratí. No a cena? Milión, dva? Nie, údajne 50-tisíc v základe s motorom od Subaru. Pochopiteľne, čím väčšie nároky, tým vyššia cena. Viac sa o projekte dozviete tu.

Brutalistom držíme palce!

Ján Hargaš
ZDROJ: Brutal.sk

Komentáre k článku