Nový Mercedes triedy E All-Terrain je najviac univerzálne Éčko
Nemecká automobilka Mercedes-Benz pripravila novú Triedu E pre zdolávanie ľahšieho terénu.
Nemecká automobilka Mercedes-Benz si uvedomila, že má v ponuke výborný základ na terénnejšiu vyššiu verziu kombi, ktorá by bola konkurentom ku Audi A6 Allroad. Prišla na to už v minulej generácii, pričom predstavila verziu All-Terrain a prekvapivo s ňou zožala nadpriemerný úspech. Tým však verzia All-Terrain neskončila a na mníchovskom autosalóne, na konkurenčnej pôde, ukázal Mercedes novú generáciu tohto univerzálneho vozidla.
A už na prvý pohľad vidno spoločné rysy s klasickým kombi, ale vidno aj nárast veľkosti oproti predchodcovi. Nové generácie sú vždy o niečo väčšie a tu pribudlo 28 mm. Na pohľad sa to zdá ešte viac, lebo nové kombi pôsobí masívnejšie. Oproti štandardnej alternatíve však má All-Terrain niečo naviac. Má naviac zmenený predný nárazník, rovnako aj zadný, ale aj lemy okolo kolies a spodnej časti. Pokračuje teda s rovnakým receptom ako mala verzia predtým. Veď recept zožal úspech.
V základnej výbave modelu bude napríklad vzduchové pruženie, ktorá dokáže nastaviť svetlú výšku podľa potreby a v teréne je teda menšia šanca škrtnúť podvozok aj napriek dlhému rázvoru. Skôr by bolo nutné poznamenať, že Mercedes triedy E All-Terrain bude mať vzduchový podvozok na oboch nápravách, lebo na tej zadnej je štandardom aj pre klasické kombi.
Interiér modelu nie je treba meniť a vo výbave bude aj sústava displejov označená ako MBUX Superscreen. Aj tu, podobne ako pri sedane, bude displej pred spolujazdcom príplatkovou opciou. Dôležitým to bude ale režim Off-road. Ten prispôsobí displeje, ktoré vo vozidle sú, pre jazdu v teréne. Znamená to, že sa na displeji pevne zobrazí kompas, presné koordináty z geografického hľadiska a tiež uhly náklonu. Ak je vozidlo vybavené systémom kamier s tristošesťdesiatstupňovým snímaním, tak dokáže ponúknuť aj pohľad pod auto cez priehľadnú kapotu na displeji. Viac nebolo treba meniť a už základ je zaujímavý. Veď úplne základná verzia má objem batožinového priestoru 615 litrov. Ten sa dá zväčšiť sklápaním a dosiahnuť tak až 1 830 litrov, ale tieto údaje sú trošku menšie pre plug-in hybrid. Čítate správne, Mercedes tiredy E All-Terrain bude mať v novej generácii aj možnosť nabíjateľného hybridu. Všetky ostatné agregáty budú mild hybridné.
Základným motorickým stupienkom bude dvojlitrový naftový motor schovávajú si sa za označením E220d 4Matic. Bude mať štandardne pohon všetkých 4 kolies a taktiež štandardne deväťstupňovú automatickú prevodovku, ale to je asi celkom logické. Dosiahne výkon 145 kW (197 k), ktorému bude asistovať ešte EQ Boost s výkonom 17 kW (23 k). S takýmto arzenálom sa na stovku dostane za 8,1 sekundy. Spočiatku budú dostupné iba tri agregáty a druhým z nich bude trojlitrový radový šesťvalec spaľujúci benzín vo verzií E450 4Matic. Bude mať výkon motora 280 kW (381 k) a elektrický doplnok s rovnakým výkonom ako má aj pre naftový dvojliter. V tomto prípade sa stovka na tachometri zobrazí za 4,7 sekundy. Kým s naftovým motorom viete jazdiť do 6 litrov, tu bude spotreba do 9 litrov, čo je, vzhľadom na hmotnosť a veľkosť auta a tiež výkon, celkom rozumná hodnota.
V ponuke Mercedesu triedy E All-Terrain sa prvýkrát objaví plug-in hybrid. Bude mať označenie E300de 4Matic a už to hovorí veľa o parametroch. Pod kapotou bude teda dvojlitrový štvorvalec, ktorý je rovnaký ako v E220d a bude mať doplnok vo forme elektromotora s výkonom 95 kW (129 k). Celkovo sa má výkon dostať na 230 kW (313 k) a krútiaci moment na 700 Nm. To znamená stovku za 6,9 sekundy, ale ešte zaujímavejšie je pozorovanie elektrických parametrov. Batéria má totiž kapacitu 25,4 kWh z čoho je využiteľných 19,5 kWh a dá sa nabíjať jednosmerným prúdom s vyšším výkonom. Reálne sa má, v cykle WLTP, dostať dojazd na plné nabitie až na 102 km.
Audi A6 Allroad má teda veľmi silného konkurenta. Veľmi silného aj s ohľadom na to, že BMW na túto sériu a túto verziu kašle. Veď to má v ponuke X5. Jediným ďalším konkurentom môže byť azda Volvo V90 Cross Country, ktorému sa akosi výrazne znižuje počet pohonných jednotiek. Takže tu má navrch práve Audi a Mercedes, pričom Mercedes určite ešte niečo tomuto modelu doplní. Veď by bola škoda mať takéto auto bez naftového radového šesťvalca, ktorý tvoril, aspoň na našom trhu, výraznú časť predajov.
AUTOR: © Zoznam/jm
Komentáre k článku