2023-06-29 15:05:00
Mercedes Triedy E kombi
Mercedes Triedy E kombi
Zdroj: Mercedes

Kombi Mercedes triedy E prichádza aj ako náhrada Shooting Brake

Nemecká automobilka Mercedes predstavila po sedane aj kombi triedy E.

Je to vozidlo, ktoré je o niečo väčšie, ale hlavne je omnoho dynamickejšie ako ktorýkoľvek predchodca. Predchodcovia boli zameraní najmä na praktickú stránku, tu sa dostáva do popredia dizajn. Nezastáva však pozadu ani v oblasti technológií a jediné, čo zatiaľ nie je úplne na úrovni je ponuka motorov. Tá bude spočiatku oklieštená.

Ale pozrime sa najskôr na tvary. Predná časť prináša navlas rovnaké detaily ako predvádza aj sedan. Má teda rovnako tvarované svetlá s digitálnym svetelným lúčom, ale tiež masku chladiča, ktorá dostala výrazný čierny lem. Na výber bude štandardne z viacerých možností vizáže. Základ bude skôr elegantný a línia AMG pridá iné nárazníky, prahy a disky, tak, aby auto vyzeralo športovejšie aj keď stojí. Základný rozmer diskov bude 17 palcov priemeru a maximum bude až 21 palcov. Keďže kombi ma trochu inú karosériu, tak sa podarilo konštruktérom znížiť aerodynamický odpor z 0,27 na 0,26 oproti sedanu. Najväčším rozdielom v porovnaní je ale zadná časť od druhého stĺpika karosérie. Tá sa skôr ponáša na vozidlá Shooting Brake a ukazuje, že praktickosť nemusí byť hranato nudná. Zaujímavo sú riešené zadné svetlomety, ktoré majú tvar hviezdy. Teda žiaria a vytvárajú tento znak automobilky v jednotlivých segmentoch.

Do batožinového priestoru sa dostanete cez štandardne elektricky otvárané veko kufra. Základná veľkosť je 615 litrov a tu už Mercedes úplne vypustil protismerné dve sedadlá, ktoré mal predchodca stále v ponuke. Nová generácia triedy E bude teda už len výlučne päťmiestna. Sedadlá v zadnom rade, teda tom druhom, sa budú sklápať v pomere 40:20:40. Po sklopení vznikne jaskyňa s objemom 1 835 litrov. Toto všetko platí, ak máte štandardný spaľovací agregát. Ak ale siahnite po plug-in hybride, tak je objem o niečo menší. Základný objem klesne na 460 litrov a objem po sklopení zadných operadiel sa dostane iba na 1 785 litrov.

Nový Mercedes triedy E bude o niečo väčší ako predchodca. Vidno to najmä na rázvore, ktorý sa dostal na 2 961 mm, čo predstavuje nárast o 22 mm. To znamená, že na kolená pasažierov v zadnej časti pribudlo pár centimetrov. Celková dĺžka pritom poskočila iba o 4 mm na 4 949 mm. Ale šírka narástla až od 28 milimetrov na 1 880 mm. Mercedes triedy E bude teda naozaj veľké auto.

Vráťme sa späť do interiéru. Predná časť prináša rovnakú prístrojovú dosku ako má aj sedan. Znamená to veľké displeje, možnosť hrať Angry Birds v stojatých kolónach, na ktoré sme zvyknutí najmä v pondelok ráno pred Bratislavou, ale taktiež prináša aj kameru, ktorá je schopná zdieľať obraz na sociálne siete, alebo ak stojíte môžete s ňou fungovať ako s konferenčnou kamerou. Je namontovaná na prístrojovej doske.

Mercedes tomuto vozidlu prepožičia na začiatok 3 agregáty. Úplným základom bude verzia E200, prichádzajúca sa dvojlitrom produkujúcim 150 kW (204 k) a 320 Nm. Táto alternatíva bude vybavená mild hybridom s výkonom 17 kW (23 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Aj to bude zárukou zrýchlenia na stovku za 7,8 sekundy. Maximum bude 230 km/h. Rovnaké maximum bude mať aj E220d, ktorý bude mať dvojlitrový štvorvalec na naftu s výkonom 145 kW (197 k) a 440 Nm. Rovnaký bude aj 48-voltový mild hybridný doplnok a toto vozidlo vďaka vyššej hmotnosti a vyššiemu výkonu zrýchli na stovku až za 7,9 sekundy. Ak by toto bolo málo, tak automobilka hovorí, že časom pribudne do ponuky aj šesťvalcový trojliter na naftu. Všetky motory bez ohľadu na spaľované palivo budú spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou upravenou použitím iného softvéru a znížením hmotnosti.

Prvú plug-in hybridnou možnosťou v ponuke bude Mercedes-Benz E300e, ktorý ponúkne celkový výkon 230 kW (313 k). Kombinuje benzínový motor z E200 predvádzajúci rovnakých 150 kW (204 k) a 320 Nm. Elektrický motor má až 95 kW (129 k) a 440 Nm. Kombinovanie týchto parametrov znamená zrýchlenie na stovku za 6,5 sekundy a maximum 227 km/h. Tu je dôležité ale aj niečo iné. O uskladnenie energie sa stará batéria s kapacitou 25,4 kWh, na ktorej nabitie prejde, v režime WLTP, tento model aj 100 kilometrov, možno viac. Naftový plug-in hybrid príde neskôr. Podvozok modelu bude štandardne osadený vzduchovým pružením na zadnej náprave a za príplatok bude kompletný vzduchový podvozok na oboch nápravách s tradičným označením Airmatic.

Hovorí sa, že v budúcnosti sa objaví aj verzia AMG, ktorá by mohla mať zase plug-in hybrid, kombinujúci motor so 6 valcami a elektromotor. Toto by mohlo byť dostatočne na výkon viac ako 515 kW (700 k). Mercedes sa predsa musí snažiť, lebo BMW už pilne pracuje na M5 Touring a Audi má stále RS6 Avant. Čo však poteší možno ešte viac je, že v budúcnosti pribudne aj alternatíva All Terrain, so zvýšenou svetlou výškou a plastovými lemami spodnej časti. Tá bude alternatívou ku obrovským SUV.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo