2023-06-27 17:00:00
Toyota C-HR 2023
Toyota C-HR 2023
Zdroj: Toyota

FOTO: Toyota C-HR II. generácie prichádza. 4 elektrifikované motory a AWD

Toyota predstavila koncept novej generácie modelu C-HR v decembri minulého roka.

Teraz nastal čas na kompletné odhalenie vozidla. Nová C-HR vo svojej druhej generácii stavia na úspechu predchádzajúceho modelu. Tak ako predtým, aj teraz ide o čisto európske auto navrhnuté a vyrábané v Európe pre Európanov. Štýl SUV Coupe je pri novej generácii ešte výraznejší, strecha sa vzadu zvažuje ešte plynulejšie a auto svoj dizajnový potenciál naplno odhaľuje v dvojfarebnej kombinácii. Tvár vozidla je inšpirovaná novým Priusom a ním je inšpirovaná aj technika, ale po poriadku. Auto chce tak ako predchodca vyniknúť a robí to aj pomocou až 20-palcových diskov.

V kabíne nájdete 12,3 palcový kompletne nový digitálny prístrojový štít s lepšou grafikou a čitateľnosťou. K nemu patrí tiež 12,3 palcový dotykový displej infotainmentu, no v prípade nižších výbav tam môže byť 8-palcový. Auto ťaží z progresu, ktorý plynulo vykonávajú asistenčné systémy Toyota Safety Sense. Zaujímavý je asistent brániaci náhlemu zrýchľovaniu pred prekážkou. Toyota sa už postarala aj o začínajúcich vodičov, ktorí si v strese pomýlia plynový a brzdový pedál. Rozflákať túto peknú papuľku o vpredu stojace vozidlo tak bude ešte o kus ťažšie.

Podkapotou budete môcť po novom nájsť až štyri motorizácie. Tri od začiatku, štvrtá pribudne neskôr. Všetky budú elektrifikované, no Toyota tým nemyslí slabé hybridy, ale minimálne štandardný full hybrid vo svojej najnovšej podobe. Základom bude podobne ako v Corolle prepracovaný hybrid s 1,8 litrovým motorom, ktorý po novom ponúkne výrazne viac koní, krútiaceho momentu pri zachovaní, či dokonca znížení emisií a spotreby. Základ bude mať 140 koníkov, dokáže odjazdiť viac v čisto elektrickom režime. S tým súvisí aj nová batéria s vyššou kapacitou (4,08 Ah Li-ion). Silnejší je aj HEV s dvojlitrom Podkapotou, ktorý má maximálny výkon sústavy na úrovni 198 koní. Práve táto verzia bude neskôr dostupná aj ako AWD s elektromotorom vzadu. Úplnou novinkou je plug-in hybrid, ktorý ponúkne 66 km elektrického dojazdu. Keď si ho miniete, auto bude ďalej fungovať ako HEV.

Vonkajšie rozmery vozidla zostávajú prakticky totožné. Rázvor je 2640 mm, dĺžka 4360 mm, šírka 1830 a výška 1570. Rozdiely sú len v milimetroch. Rázvor je rovnaký, dĺžka je o 30 mm menšia, šírka o vyše 30 mm väčšia a výška je väčšia o cca 10 mm.

Vozidlo prešlo úpravami podvozku, ktoré majú stavať na miernej športovosti predchodcu. Aby to značka podčiarkla, obdarovala model aj výbavou GR Sport, ktorú nájdete v galérii. Okrem znakov má už v základe 20-palcové disky, či športové sedačky.

Podstatné pre značku tiež je, že nová C-HR disponuje väčším podielom interiérových dielcov, ktoré využívajú recyklované materiály. Napríklad volant by už nemal byť v koži, ale v jej novej imitácii, detto sedačky sú z vláken z recyklovaných PET fliaš a tak. Celkovo je v kabíne cca 100 komponentov obsahujúcich recyklát. Výrobca tiež šetril hmotnosť. Napríklad záujemcov o sklenú strechu obdaroval systémom bez clony, čím ušetril 5 kg. Ale vraj to nevadí, lebo sklo má infračervenú povrchovú úpravu, ktorá izoluje vyhriatu kabínu od studenej zimy a tiež vychladenú kabínu od horúceho leta.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo