2023-05-17 11:45:00
Ford e-Transit Courier
Ford e-Transit Courier
Zdroj: Ford

Elektro je téma aj medzi úžitkáčmi, Ford má E-Transit Courier

Ford má zaujímavé rozlíšenie úžitkových vozidiel. Najväčšie z nich je Transit, pod ním je menší Transit Custom, potom ešte menší Transit Connect a najmenším je Transit Courier.

Práve posledný menovaný teraz dostáva postupne novú generáciu, ktorá ale začína s elektrickým pohonom. Ford totiž ukázal už produkčnú verziu modelu E-Transit Courier. Neprezradil však všetky informácie hneď, na niektoré si musíme počkať.

Začneme teda tým, čo vieme. Model bude poháňať elektrický motor s výkonom 100 kW (136 k) a bude poháňať výhradne predné kolesá. V prípade nabíjania bude môcť operátor využiť rovnakých 100 kW, ale nie na jazdu, skôr na doplnenie energie. Ford hovorí, že vďaka tomuto by sa mohlo podariť dopracovať za 10 minút k dojazdu 90 km. Aj keď Ford ešte nezverejnil spotrebu vozidla, tak môžeme počítať. jednoduchá sústava rovníc by mohla hovoriť o možnosti spotreby 16 kWh na sto kilometrov v doposiaľ neurčenej kombinácii jazdných profilov. Ďalšie rovnice sú v prípade faktu, že nabíjate striedavým prúdom sa výkonom 11 kW na domácom wall-boxe. V takom prípade nabíjate batériu z nuly na sto percent za 5,7 h, čo by mohlo znamenať, že jej kapacita je 60 kWh. Ak si zase vypočítané dve veci dáme do ďalších rovníc, tak by sme mohli povedať, že dojazd tohto auta bude približne 380 km na plné nabitie v režime, ktorý nie je zatiaľ oficiálne stanovený.

To, čo však vieme je, že vozidlo bude omnoho väčšie ako bol predchodca. Ponúkne totiž v zadnej časti dvojmiestnej verzie priestor pre 2 Euro palety, čo je dôsledkom šírky 1 220 mm medzi zadnými blatníkmi. Dĺžka tým pádom musí byť viac ako 1,6 metra, keďže druhý rozmer štandardnej palety Euro je 80 cm. Ak potrebujete prenášať niečo dlhšie, napríklad rúry, trubky, či oštepy, tak môžete sklopiť spolujazdcove sedadlo a otvoriť dvierka v prepážke medzi dvomi svetmi tohoto auta. Získate tak plochu, na ktorú umiestnite predmety s dĺžkou aj 2,6 metra. Toto auto sa celkom pýši aj užitočnou hmotnosťou. Napriek použitiu elektrických komponentov je možné v tomto aute odviezť až 700 kg. Dokonca dokáže aj ťahať prívesy s hmotnosťou 750 kg. Sú síce malé, ale sú.

Zdroj: Ford

Vodič bude mať pred sebou 12-palcový displej zobrazujúci štandardné ukazovatele a druhý 12-palcový displej, ktorý bude v strede a bude zase zobrazovať informácie z palubného systému. Ten bude Sync 4 a predvedie najnovšiu generáciu Fordovho infotainmentu a tiež bezdrôtové zrkadlenie mobilných telefónov z oboch bežne používaných platforiem. Vodič bude všetko, takmer všetko, ovládať dotykom, podiel klasických tlačidiel sa zmenšil na úplné minimum. Volant bude mať skoro štvorcový tvar a to hlavné je, že v novom modeli E-Transit Courier bude aj armáda všelijakých asistentov. Treba teda rátať s adaptívny tempomatom, ktorý dokáže auto zastaviť, alebo rozbehnúť v kolónach, prípadne systém udržiavania v pruhu, alebo ďalší systém monitorujúci mŕtvy uhol. V prípade cúvania z parkovacieho miesta a prekážok vo výhľade vozidlo upozorní na prichádzajúce nebezpečenstvá.

Nový Ford E-Transit Courier by sa mal na trhu objaviť už tento rok, pričom budúci rok ho doplnia spaľovacie verzie. Na začiatok bude v ponuke ako dvojmiestne vozidlo, ale neskôr sa objaví aj päťmiestny Double Cab. Je otázne, či pri 5 miestach Ford ponúkne stále možnosť umiestniť aspoň jednu štandardnú paletu do zvyšného priestoru. To ešte uvidíme. Rovnako tak uvidíme, či výpočty vyššie boli správne.

Realita je však taká, že E-Transit Courier bude Ford vyrábať v rumunskej fabrike v meste Craiova. Tam už teraz vyrába Ford Puma a minulosti v nej vyrábal aj EcoSport a B-Max.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku


Stream naživo