2023-05-15 21:18:00
MG4 Electric je na
MG4 Electric je na Slovensku
Zdroj: jh

MG4 Electric je na Slovensku: Čínske EV cenou zlomí krk nejednému konkurentovi

Elektrické MG v ponuke tejto britsko-čínskej automobilky doteraz na Slovensku chýbalo.

To sa však rýchlo mení, pretože čínsky výrobca s vývojovým strediskom v Londýne prináša aj na náš trh elektromobil. Potenciálni zákazníci čakajú od elektromobilov z Číny tlak na ceny a treba povedať, že čakajú správne. Toto auto je cenovkou na úrovni áut, ktoré sú rozmerovo menšie, zároveň zvláda podliezať ceny áut, ktoré ponúkajú prakticky to isté.

MG 4 Electric svojou cenovkou výrazne podlieza najbližších konkurentov ako Megane E-TECH, či Cupra Born - kým obe zmienené autá štartujú na cene 46 700, respektíve 44 280 eur, MG má cenu za porovnateľnú batériu, dojazd i výkon na úrovni 37 490 eur. Krok s ním drží len ID.3 po facelifte, auto ktoré dostalo novinky, no zároveň zaujímavejšiu cenu a začína na cene 37 990 eur.

MG však dokáže ísť s cenou ešte nižšie a v slabšej verzii s menšou batériou ho viete kúpiť za 32 990 eur, čím spočíva na úrovni výkonnostne a dojazdovo porovnateľných modelov e208 (33 890 e) a Corsa-e (32 590 e). Obe tieto autá sú však v danej cene menšie a pravdepodobne i horšie vybavené. MG4 sa tak po svojom príchode v druhej polovici tohto roka stane pravdepodobne jedným z najlacnejších elektromobilov s najlepším pomerom ceny a protihodnoty.

MG má celkovú dĺžku 4287 mm, rázvor 2705 mm, šírku 1836 mm, výšku 1504 mm. Rozmermi sa teda radí na začiatok segmentu C - nižšej strednej triedy, v ktorej nájdeme napríklad Renault Megane E-TECH, ID.3, a v rámci neelektrických áut taký Golf, či Peugeot 308. Batožinový priestor je v podstate na úrovni štandardných hatchbackov tejto kategórie - 363 litrov. 

Zdroj: jh

MG 4 Electric má batérie v podvozku, môže sa pýšiť najtenšou batériou, ktorá s celkovou výškou 110 mm uberá minimum priestoru pre posádku. Batéria je od renomovaného čínskeho výrobcu CATL a má celkovú kapacitu buď 51 kWh (32 990 eur výbava Emotion), alebo 64 kWh (37 490 výbava Elegance). Auto má poháňanú zadnú nápravu, hmotnosť medzi nápravami rozloženú v pomere 50:50. Slabšia verzia má 125 kW, silnejšia má 150 kW. Slabšia verzia má papierový dojazd 350 km, silnejšia 450 km (v meste 579 km). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má MG 4 v slabšej verzii na úrovni 7,7 s, silnejšia dá to isté za 7.9 sekundy. Oba PMS motory majú rovnaký krútiaci moment 250 Nm (s permanentným magnetom). 

Ak ide o techniku, auto rozhodne nie je vylacnený európan, okrem spomínaných prizmatických batérií s horizontálnym usporiadaním a drahšieho motora s celkovou hmotnosťou 59 kg tiež disponuje päťprvkovou zadnou nápravou, hliníkovou konštrukciou vystuženou vysokopevnostnou ocelou a komponentmi od najznámejších dodávateľských značiek - brzdy sú napríklad komplet od Continentalu. Auto má 4 režimy rekuperácie, nabiť sa dokáže z 10 na 80 percent za štandardných 35 minút a priemerná spotreba je 160 Wh/km, teda 16 kWh na 100 km. Nízka spotreba je uveriteľná nielen preto, lebo nejde o SUV, auto má tiež dizajn akoby bolo stále v pohybe - mimoriadne aerodynamické auto (Cd 0,279) s vysokoúčinným motorom (96 percent), stojace na rozumných kolesách s rozmerom 17 palcov (žiadne krásne šialenosti) a navyše výrazne menšou hmotnosťou než majú najbližší konkurenti. Pohotovostná je 1682 kg.

Slabšia batéria má chémiu lítium železo fosfát, väčšia a drahšia je NMC (nikel, mangán, kobalt). Obe batérie majú tepelne izolované jednotlivé články, baterky sú jedny z najmodernejších s vysokou bezpečnosťou a ochranou pred tzv. tepelným zrútením. Batérie majú podobnú hmotnosť, menšia tesne podlezie 400 kg, väčšia má necelých 410 kg. Slabšia baterka disponuje maximálnym AC nabíjaním s výkonom 6,6 kW, silnejšia má až 11 kW AC. DC má slabšia max 117 kW, silnejšia 135 kW.

Zdroj: jh

MG na prezentácii zverejnilo aj záznam z nabíjania na 350 kW nabíjačke, auto dokáže držať maximálny výkon nabíjania takmer celý čas od 10 do 80 percent, čo znamená, že auto v tomto rozmedzí dokáže za 16 minút nabíjania získať až 220 km dojazdu. Auto môže byť vybavené aj tepelným čerpadlom, avšak dostupné je pri treťom doteraz nespomenutom stupni výbavy LUX, ktorého ceny a konkrétne výbavy ešte nepoznáme. Platí však, že už základná výbava je de facto takmer plná výbava, rozdiel v cene je spôsobený lacnejšou batériou. 

Auto v základe ponúkne okrem vysokej pasívnej bezpečnosti aj vysokú aktívnu bezpečnosť vrátane núdzového brzdenia, udržiavania v pruhoch, či adaptívneho tempomatu, všetko preto, aby v crash testoch získalo najvyššie hodnotenie - čo aj dostalo - EuroNCAP dodalo 5 hviezd. V základe je tiež dvojica displejov, jeden z nich s dotykovým ovládaním a samozrejme s Android Auto a Apple CarPlay konektivitou. Automobil tiež ponúka V2L napájanie, teda dokáže dodávať šťavu z batérie externým zariadeniam a to do výkonu 2,2 kW (2200 W). K autu máte apku na vzdialený prístup a ovládanie, šesť airbagov, kopu ADASov vrátane asistenta pre jazdu v zápche a mnoho ďalšieho. Záruka je 7 rokov a 150-tisíc km. 

Stručne a skrátka: MG doviezlo na Slovensko síce elektromobil z kategórie lacnejších, taktiež jeden z najmodernejších elektromobilov z Číny so skutočne presvedčivými parametrami. Uvidíme koľko Slovákov toto auto naozaj presvedčí. Predaj sa oficiálne začína 1. júna. Viac fotiek je v galérii. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: MG

Komentáre k článku


Stream naživo