2022-09-21 11:30:00
Mitsubishi ASX 2023
Mitsubishi ASX 2023
Zdroj: Mitsubishi

Mitsubishi sklamalo: Jeho "nové" ASX je Captur s logom Mitsubishi

Dobre, očakávať od Mitsubishi viac, to bolo naivné. Toto sa však dnes už skrátka nenosí.

Podobný fail ako preznačkovanie, ktoré pred rokom predviedlo Suzuki so "svojimi" novými modelmi Swace a Across. Japonci očividne vôbec nepochopili význam slov synergie a zdieľané technológie, či zdieľané platformy a ich uplatnenie v 21. storočí v Európe. Lebo keď sa toto dialo na prelome tisícročí, obzvlášť pri modeloch, ktoré neboli dostupné na rovnakých trhoch, bolo to pochopiteľné a vlastne racionálne. Takéto projekty vyslovených kópií však nemali na rovnakých trhoch úspech ani pred dekádou a je veľmi nepravdepodobné, že budú mať úspech dnes. Predajným mega úspechom nebude ani hybridná Mazda 2, no pri nej výrobca aspoň ponechal pôvodný model a ponuku len doplnil re-brandovanou Toyotou Yaris. Navyše, Mazda 2 je malý model, ktorý má ťažký život už len sám o sebe, nieto pri súčasných normách.

Je to smutné, no je tiež takmer isté, že automobilky do týchto prekonaných riešení ženie doba, emisné normy, ktoré sú v Európe vzhľadom na veľkosť trhu naozaj drsné. Akokoľvek očividná je príbuznosť modelov Swace a Across, či Mazda 2 so svojimi alteregami od Toyoty, z pohľadu excelov to zmysel pravdepodobne má, darmo sa motoristi uškŕňajú. Otázkou ale je, či sa im toto auto bude dariť reálne predávať, pretože emisie sa rátajú práve z predaných áut, nie z áut v modelovom portfóliu. Je teda pravdepodobné, že Mitsu stačí (vďaka plug-in hybridom) len malý predaj, alebo to chce roztočiť nízkou cenou. Skôr ale to prvé (podobne ako v prípade Suzuki a Mazdy).

Keď sa teraz pozeráte na nový ASX, celkom jasne vidíte, že viac snahy dalo Mitsubishi do tretieho faceliftu pôvodného ASX, než do tvorby nového. Dokonca neodstránilo ani jasný svetelný podpis Renaultu a jeho C-čkové svetlá zarezané do nárazníkov zostali na tvári, kde je namiesto jedného diamantu hneď trojica a práve znásobenie diamantov je najväčšou zmenou v porovnaní so súčasným Capturom. Podobne v interiéri, kde nie je okrem loga na volante nič, čo by súviselo s Mitsubishi. Dokonca aj na fotografiách vidieť, že na palube zostal systém Multisense, ktorý je už roky hrdou súčasťou rozhrania áut značky Renault.

Zdroj: Mitsubishi

To ale neznamená, že Mitsubishi uvádza na trh zlý produkt. Naopak, Captur i jeho motory, hybridy i plug-in hybridy, rovnako tak jeho asistenčné systémy a infotainment, jeho pasívna i aktívna bezpečnosť i jeho vzhľad vôbec nie sú zlé. Pokrivkávanie auto zaznamenávalo zo začiatku pri drobnostiach, no tie by už v prípade Mitsu nemali byť problémom. Príspevok do diskusie od značky Mitsubishi je príliš malý a medzi nami fanúšikmi automobilizmu nebude prijímaný pozitívne, to však neznamená, že sa pre toto auto nenájdu (aspoň nejakí) zákazníci. A možno sa nájdu aj takí, ktorí si podobnosť nevšimnú, či budú kupovať už len preto, lebo majú so službami značky Mitsubishi lepšiu subjektívnu skúsenosť. Pravdou tiež je, že Mitsubishi chcelo pred vyše rokom úplne opustiť starý kontinent a len pre silný lobing vlastných predajcov a zamestnancov zostalo. Na druhú stranu treba tiež podotknúť, že aj Mitsu si musí byť vedomé, že toto nebude fungovať dlho. Koniec koncov Captur čakajú zmeny a Mitsu na naozaj novom ASX údajne pracuje. Len to ešte pár rokov potrvá a otázkou tiež zostáva, či ho dovezie do EÚ... Veď aj Outlander má nový, no u nás stále nie je.

Uvidíme ako Mitsu svoje nové ASX nacení, uvidíme aké rýchle bude mať dodacie lehoty. Prvé autá sa majú na trh dostať na jar.

Mitsubishi ASX prichádza s naozaj bohatou paletou motorov. Základ tvorí trojvalec s výkonom 90 koní, pokračujú motory s objemom 1,3 litra a s mild-hybridnou technikou s výkonmi 103 kW v prípade verzie s manuálom a 116 kW v prípade verzie s dvojspojkou. HEV hybrid má výkon 105 kW, plug-in má 117 kW. Viac si o novom ASX môžete prečítať napríklad v tomto teste.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mitsubishi

Komentáre k článku


Stream naživo