22.06.2022
Peugeot 408 2023
Peugeot 408 2023
Zdroj: Peugeot

FOTO: Nový Peugeot 408 je celkom iný ako predchodca

Peugeot dnes ukázal svoj nový model nesúci meno s bohatou históriou.

Modely s označením 40x má Peugeot v ponuke už od roku 1934. 401, 402, 404 sú modelové rady, ktoré súčasnému motoristovi hovoria niečo jedine v prípade, že je fanúšikom francúzskych veteránov. V našich končinách sa to zlomilo modelom 405, ktorý bol horúcim artiklom nielen ako nový, ale aj ako jazdený a v 90-tych rokoch bol veľkou frajerinou. Model sa vyrábal do roku 1997 a nahradil ho model 406 vyrábaný od roku 1995. Ten si svoju slávu užil aj vďaka filmovej úlohe v bláznivej komédii Taxi, no ešte dnes ich možno na našich cestách vídať v nemalom počte. Nasledoval dobre známy model 407, ktorý bol na desať rokov posledným z radu 40x, pretože v roku 2011 ho nahradila 508-čka. Lenže 40x je späť a nový model 408 vyplní medzeru medzi modelmi 308 3008 a 508. Postaví sa rovno do stredu tohto trojuholníka a už to dáva celkom jasný dôkaz, že tento model nebude úplne s kostolným poriadkom. Toto nie je žiadna sedanoitá konzerva, oficiálne je to fastback, no netreba veľa dumkania, aby ste pri pohľade na karosériu tohto vozidla zistili, že je to crossover s karosériou v štýle SUV Coupe. Zvýšený podvozok a plynulo sa zvažujúca línia strechy. K tomu nová tvár moderných Peugeotov a prelisov toľko, až je to neuveriteľné. Ešte aj na streche má auto zlomy, ktoré doslova lámu dopadajúce svetlo a z vozidla robia vozidlo s prvkami moderného umenia.

Peugeot 408 prichádza najprv ako plug-in hybrid v dvoch výkonnostných verziách. Tieto verzie majú označenia 180 a 225 podľa (takmer) dosiahnutých maximálnych výkonov. Podkapotou sa spája 1,6 litrový turbomotor s výkonom 150 alebo 180 koní a elektromotor zapasovaný do tela automatickej osemstupňovej prevodovky tak ako pri všetkých ostatných plug-in hybridoch značky. K tomu sa pridajú ešte spaľovacie verzie PureTech 130 a... a to by bolo aj všetko. Nevyzerá to, že by sa ešte nejaký spaľovač objavil...

Zdroj: Peugeot

Auto stojí na platforme EMP2, no narozdiel od modelov z radu 30x chce ponúkať ešte vyššiu prémiovejšiu úroveň užívateľského zážitku. V tom mu majú pomôcť tie isté zbrane ako majú menšie modely, tu akurát budú väčšie a... A neviem, niekedy si tieto marketingové slovné spojenia jednoduchý človek ako ja skrátka nevie pretaviť do reality. Lebo sú tak trošku mimo reality? Mimochodom, auto bude môcť jazdiť na kolesách s rozmerom diskov 20 palcov a v kabíne je najnovšia verzia palubnej dosky zvanej i-cockpit. Veľké displeje a prístrojový štít v úlohe head-up displeja.

Model je väčší ako 3008, je však menší ako Citroen C5 X, s ktorým zdieľa okrem platformy aj prístup k životu. Kým C5 X je zvýšené kombi netradičných tvarov, štvordverový fastback crossover, či SUV Coupé je kratšie o 118 mm. Rázvor je však rovnaký, väčšinu odlišnosti tak tvorí menší zadný previs. Model dodá do 536 litrov v batožinovom priestore. Ide o piate dvere v štýle liftbacku, takže vyvýšený Peugeot Octavia - aby sme si to zjednodušili. Akurát zatiaľ nepadla ani zmienka o pohone všetkých kolies, všetky tri motorizácie poháňajú výhradne prednú nápravu. Pozrite si galériu, tam je nová 408-čka odfotená z každého uhla.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku