Maserati MC20 Cielo - kabriolet má v porovnaní s kupé odlišnú kostru
Ak si myslíte, že karbónový monokok a urezaná strecha idú dokopy bez ďalších úprav, mýlite sa.
Maserati a jeho druhý karosársky variant vrcholného modelu MC20 má celkom inú kostru. Teda nie úplne inú, inak by tam nepasovali spoločné dielce, no predsa sa monokok kupé a kabrioletu nedajú zameniť jedna k jednej. To preto, lebo Maserati si pri výrobe tohto auta pripravilo celkovo tri samostatné mononoky z uhlíkových vlákien. Jeden pre kupé, druhý pre kabrio a tretí pre elektrickú verziu. Odlišujú sa predovšetkým vrstvením a tuhosťou na rôznych miestach.
MC20 Cielo, ako sa verzia s odnímateľnou strechou nazýva, má pohotovostnú hmotnosť vyššiu len o 65 kg v porovnaní s kabrioletom. To zahŕňa ako mechanizmus strechy, odlišné karosárske komponenty, tak spomínané dodatočné vystuženie vozidla. Strecha je v oboch smeroch kompletne vybavená za 12 sekúnd. Zaujímavosťou je, že strešný panel využíva tekuté polymérové kryštály, ktoré sú schopné sa na príkaz preskupiť a priehľadnú strechu spriehľadniť, alebo úplne zatmaviť.
Automobil si ponecháva nožnicové dvere, ani z motora V6 s výkonom 463 kW (600 k) a s krútiacim momentom 730 Nm vôbec nič neubudlo. Akurát má auto v štartovacej šesťdesiatkusovej edícii dostupnú novú trojvrstvú farbu, ktorú vidíte na obrázkoch a k tomu priradenú bohatú výbavu a označenia PrimaSerie. Pozrite si auto v galérii.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku