2022-03-01 16:00:00
Ford Everest 2023
Ford Everest 2023
Zdroj: Ford

Toto je SUV na ráme nového modelu Ford Ranger. Volá sa Everest. Luxusne všade

Ford Everest je v istých končinách sveta už známy model odvodený od pickapu menom Ranger.

Zo stredne veľkého pick-up modelu je šmahom prútika veľké SUV stojace na pevnom rebrinovom ráme. Je to presne ten typ automobilu, ktorý sa Európe vyhýba ako čert krížu. A bude sa aj naďalej. Everest je model určený najmä pre Áziu a Austráliu. To je osud, ktorý má spoločný s novým Land Cruiserom 300. Európa takéto autá chce, ale nechce. A Ford nám nedávno doviezol Explorer a privezie ešte aj Ranger so šesťvalcom, takže buďme radšej radi, že sme radi a Everest si môžeme užiť na fotkách.

Práve toto je auto, v ktorom sa "stratil" naftový šesťvalcový motor sľúbený už do modelu Ranger. Ford nám radšej dovezie benzínový trojliter, akoby to skúšal s nafťákom. Aj tu platí, že možno motyka vystrelí, ale zatiaľ vystrelila len v Austrálii, kde naftový motor V6 novej stavby od Fordu tvorí vrchol ponuky modelu Everest. Pod ním sa nachádza bi-turbo štvorvalcový nafťák, ktorý bude mať Podkapotou aj "náš" Ranger. Ak by bolo málo, v priebehu roka 2023 pribudne ešte aj 2,3 litrový Ecoboost, ktorý zdobil minulú generáciu tohto modelu a aj napríklad základnú špecifikáciu modelu Ford Mustang. Zákazníci si budú môcť vyberať zo 6-stupňovej manuálnej, alebo 10-stupňovej automatickej prevodovky. K dispozícii je samozrejme aj pohon oboch náprav s režimami jazdy a s minimálne jedným uzamykateľným diferenciálom a s redukciou. Verzia Ranger Raptor má dva, no Everest Raptor zatiaľ nie je v pláne.

Zdroj: Ford

Everest je sedemmiestne veľké SUV, ktoré sa od nového Rangera líši nielen od B-stĺpikov ďalej. Mierne upravený je aj dizajn prednej časti. Odlišné sú dvere v druhom rade, ktoré sú výrazne dlhšie pre lepší prístup na zadné sedadlá, no a vzadu je namiesto nákladovej plochy miesto na veľký batožinový priestor a sedadlá v treťom rade.

Ford v Austrálii koncipuje Everest ako ideálne auto do austrálskeho prostredia. Zvládne náročné požiadavky náročného terénu a podnebia, je ideálny na cestovanie po ne-cestách a pritom ponúka vysokú úroveň pohodlia i schopnosť čeliť spevneným asfaltovým cestám v mestách. Pre lepšiu stabilitu na asfaltkách a viac priestoru pre posádku má auto širší rozchod kolies a to až o 50 mm.

Auto okrem pekných a azda aj kvalitných materiálov v kabíne môže zdobiť 10,1 až 12 palcový displej infotainmentu, digitálny prístrojový štít, Matrix LED svetlá a mnoho ďalšej doplnkovej výbavy. Viac fotiek nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo