19.05.2021

FOTO: Dacia Logan už na Slovensku. Nová generácia jedine s LPG

Sandero, Sandero, Sandero. Ba Logan! Najprv to vyzeralo, že k nám vôbec nepríde. Prichádza.

A rovno s gigantickým dojazdom, dvomi nádržami a "stomákoňáma". Sedan, ktorý svojho času tvoril veľkú časť vozového parku slovenských motoristov je späť. V ponuke je jeden motor kombinujúci spaľovanie benzínu a LPG. K tomu dve výbavy a kopa doplnkov, ktorými auto môžete ozvláštniť i dovybaviť. 

Logan s motorom 1,0 TCe a s pohonom LPG štartuje na cene 11 350 eur s výbavou Essential. Výbava Comfort s rovnakým motorom i pohonom je za 12 350 eur. 

Essential prichádza bez klimatizácie, na plecháčoch s rozmerom 15-palcov s krytmi Elma, s lakovaným predným nárazníkom, s plnou bezpečnostnou výbavou vozidla okrem sledovania mŕtveho uhla a s možnosťou priplatiť si ako za zadné parkovacie senzory (150 eur), tak aj za manuálnu klimatizáciu (400 eur). 

V základe je tiež systém MediaControl s možnosťou využiť vlastný smartfón v pozícii displeja infotainmentu. Za 250 eur dostanete aj displej s uhlopriečkou 8 palcov. Medzi príplatkami sa určite oplatí kúpiť pack Modularita za 180 eur. V ňom nájdete volant a sedadlo vodiča pozdĺžne nastaviteľný volant a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj s lakťovou opierkou. 

Auto príde s kľúčikom, ktorým sa dá odomknúť a po vložení do správnej štrbiny aj naštartovať. Možno si spomeniete, že ste o takom kedysi počuli. Hands Free kartu Dacia nemá ani výbava Comfort, no tam ju za 150 eur môžete prikúpiť. Rovnako automatickú jednozónovú klimatizáciu za 190 eur alebo 16-palcové zliatinové disky Aramis za 220 eur. Vo výbave Comfort môžete mať predné i zadné parkovacie kamery aj s cúvacou kamerou a za 100 eur získate aj zadné elektricky ovládané okná. Výbava Essential je bez okien elektricky ovládaných zadných okien a nájdete tam štandardné švihadlá. 

Možno to z vyššie uvedného vyzerá, akoby auto neprávom zdraželo, no pravdou je, že Logan je úplne nový a možno je čas pripomenúť si, čo to vlastne znamená. 

Vozidlo je dlhšie o viac ako 3,6 cm – má dlhší rázvor a znížený zadný previs. Celková dĺžka je 4396 mm a rázvor 2649 mm. Má väčší sklon čelného skla, strechu zníženú o 1 cm, čo prospieva lepšej aerodynamike. Mierne menšie bočné okná dávajú celkovému dizajnu dynamickejší vzhľad, zároveň lepšie chránia cestujúcich (menej skla, viac kovu). Logan preberá niektoré prvky  modelu Sandero, napríklad LED svetelný popis v tvare písmena Y, zapustené kolesá a modernizovaný dizajn niektorých prvkov (napríklad kľučky dverí).

Priestor pre kolená cestujúcich na zadnom sedadle sa zväčšil o 42 mm, batožinový priestor modelu je jedným z najväčších v segmente B. Nový Logan má objem batožinového priestoru 628 litrov, čo platí pre verziu LPG (všetky verzie sú LPG). Hranu batožinového priestoru dizajnéri znížili o 19 mm pre ľahší prístup ku kufru vozidla. 

Nový Logan ponúka diaľkové centrálne zamykanie, odomykanie a otváranie kufra ako štandardnú funkciu na všetkých úrovniach výbavy pomocou tlačidla na kľúči alebo na handsfree karte.

Nový Logan patrí medzi prvé modely v portfóliu značky Dacia, ktoré ťažia z novej modulárnej platformy CMF-B, ktorá je mimoriadne pevná, a tak zvyšuje ochranu pri zrážke. Rám konštrukcie posilnili v mieste uloženia motora (nové nosníky a uchytenia v nižšej časti), a tiež v priestore pre pasažierov. Vďaka absencii množstva asistenčných systémov auto nemá nárok na vyššie hodnotenie bezpečnosti organizáciou EuroNCAP ako má kolega Sandero, a teda 2 z 5 hviezd, no vplyvom vyššej tuhosti a väčšieho množstva bezpečnostných systémov je prípadná nehoda v novom Logane menším problémom ako v starom. 

Nový Logan tiež ponúka štandardnú výbavu: šesť airbagov, bezpečnostné pásy, tempomat, obmedzovač rýchlosti, predné a zadné prepínače bezpečnostných pásov a systém tiesňového volania E-CALL (tlačidlo SOS je uložené pri svetle na čítanie v prednej časti).

Podkapotou je výhradne benzínový trojvalec 1,0 TCe s nepriamym vstrekovaním a s turbodúchadlom. Jeho maximálny výkon je 67 kW pre spaľovanie benzínu a až 74 kW pre spaľovanie LPG. Motor má krútiaci moment 160 Nm pri benzíne a 170 Nm pri LPG. Prepínanie medzi palivami je neciteľné, avšak rozdiel v krivkách a v prejave by už citeľný byť mal. Auto má výhradne manuálnu 6.stupňovú prevodovku, pohon prednej nápravy, nádrž na benzín s veľkosťou 50 litrov a na LPG 40 litrov. Dve nádrže dodávajú vozidlu obdivuhodný dojazd, pričom kombinovaná spotreba benzínu je 5,3-5,6 a LPG 6,9-7,3 litra na 100 km. Znamená to, že iba na benzín auto dokáže prejsť vyše 900 km a na LPG ďalších cca 270 km. 

Predaj sa spustil tento týždeň. Viac fotiek nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Dacia

Komentáre k článku