10.03.2021

Je to potvrdené: Renault bude stavať dva nové modely Mitsubishi pre Európu!

Tak ako som písal pred týždňom, Renault a Mitsubishi dospeli k rozhodnutiu o spolupráci v podobnom duchu ako Renault a Nissan.

Tak ako som písal pred týždňom, Renault a Mitsubishi dospeli k rozhodnutiu o spolupráci v podobnom duchu ako Renault a Nissan. Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi v ostatnom čase výrazne zmenila svoj prístup k európskym i svetovým trhom a takpovediac si rozdelili svet a jednotlivé oblasti. 

Mitsubishi sa už dávnejšie vyjadrilo, že pre Európu zastavuje vývoj nových modelov, no ako sa ukázalo, neznamená to, že sa úplne sťahuje z trhu a naďalej bude autá predávať a poskytovať "after sales" služby (napr. servis, náhradné diely...). Pomocnú ruku podáva sesterský koncern Renault. 

Obe značky dospeli k dohode, ktorá znamená, že automobilka Mitsubishi v nasledujúcom období uvedie (minimálne) dva nové modely založené na už existujúcich autách značky Renault. Renault ich zároveň bude lokálne vyrábať pre Mitsubishi v Európe. 

Dva nové automobily ako prvé lastovičky vzájomnej európskej kooperácie by mali byť založené na už existujúcich a "best selling" autách. Ktoré to budú zatiaľ oficiálne neviem a môžem sa len domnievať. Rokovania ešte prebiehajú a tak netreba predbiehať, no kľúč už bol povedaný. Ak ide o najúspešnejšie autá Renaultu v Európe, sú tu tri mená: Zoe, Clio a Captur. Zoe ako najpredávanejšie malé elektrické auto je jasnou voľbou. Clio je jedným z najpredávanejších áut v Európe vôbec a Mitsu by sa malý šikovný hatchback s hybridným ústrojenstvom mohol hodiť. Rovnako kompaktný hybridný a plug-in hybridný crossover, ktorý by sa postavil pod nedávno uvedený model Mitsubishi Eclipse Cross PHEV a de facto by nahradil starnúce ASX, ktoré v nasledujúcom období bude v podstate nemožné udržať na trhu vzhľadom na nové emisné limity. 

Modelové portfólio by tak bolo hotové a pokrývalo by násobne väčší priestor než za ostatných desať rokov. Najmä by však znížilo celkový vekový priemer ponúkaných modelov a dodalo by značke vzduch pre boj s emisiami. Všetko by začínalo modelom Zoe, prípadne Cliom a nad ním by mohol byť Captur a Eclipse Cross PHEV. Je možné, že by tieto modely ešte nejaký čas dopĺňali staršie vlastné modely Space Star a Outlander PHEV. 

Neskôr by sa spolupráca mohla rozšíriť o nové veľké SUV - Outlander, ktorý už Mitsu vyvinutý má a časom aj na nový Eclipse Cross, ktorý má faceliftom polovicu svojho života za sebou. 

Avšak už teraz treba upozorniť, že Mitsubishi by síce mohlo pristúpiť len k výmene znakov tzv. re-badge, ale spoločná patforma CMF znesie výraznejšie úpravy dizajnu bez výrazných zmien konštrukcie, takže aj keď by to bolo napríklad Mitsubishi založené na modeli Clio, dizajn by bol vlastný Mitsu. To by úplne neplatilo v prípade koncepčne staršieho elektromobilu Zoe. 

Veci ale môžu nabrať odlišný spád a ne-jedným z prevzatých modelov by mohol byť aj elektrický eMégane, ktorý už Renault usilovne testuje. Elektromobil by značke pomohol zo všetkého najviac. Skôr to ale vyzerá na dvojicu utvorenú z trojice Zoe, Clio, Captur.  Ale naozaj nepredbiehajme. Modely sa dostanú na trh o viac ako rok. Oficiálne budú dostupné v roku 2023. Ktoré to budú, to sa dozvieme v nasledujúcich mesiacoch. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mitsubishi

Komentáre k článku