26.02.2021

Nové Mitsubishi Outlander v Európe? Áno, aj nie. Ak áno, tak aj s výrobou

Mitsubishi je jednou z najdiskutovanejších značiek ostatných mesiacov. Je dôkazom veľkých treníc vo veľkej Aliancii.

Mitsubishi je istý čas súčasťou veľkej Aliancie Renault-Nissan. Dôkazom toho je aj nový Outlander, ktorý stojí na spoločnej platforme CMF-CD. Práve ten je v diskusii silným účastníkom. 

Výrobca mlčí a vydáva len drobné všeobecné stanoviská, ktoré úspešne živia ďalšie špekulácie. A špekulácie spolu so zaručenými správami veľkých mediálnych domov zas škodia importérom a stresujú zákazníkov. Typickým príkladom sú správy o úplnom zastavení dodávok áut niektorých modelov do Európy, z ktorých sa vykľula poplašná správa. 

Mitsubishi v Európe je a zároveň nie je. U nás je a slovenské zastúpenie bojuje ďalej, dôkazom čoho je ako plug-in hybridná verzia modelu Eclipse Cross, tak "čípok" pre naftový pikap L200, ktorý vďaka úprave výrazne lepšie odoláva konkurencii. 

Situácia pripomína hlášku z českej ľudovej filmovej klasiky: 

„Blaženo neser mě, to je pořád, že se berete, neberete, berete, neberete.....“

Britský Autocar opäť priviedol zaručenú informáciu, ktorú však v tom istom texte stihol aj znegovať oficiálnymi vyjadreniami zástupcov značky. Keď sa z toho človek snaží vysomáriť, zistí, že ešte tento týždeň by sme mali vedieť, či Outlander do Európy príde, alebo nie. Zároveň ale vieme, že Mitsubishi chce v Európe poskytovať iba "after-sales" služby a na tom sa nič nemení už odkedy voda tečie a víno sa pije... 

V skutočnosti ale ani jedno z týchto tvrdení nemusí byť nepravdivé a obe môžu byť pravdivé. Príkladom môže byť situácia v značke Nissan a jej pôsobení v Európe. Výrobca sa z kontinentu sťahuje, ale v skutočnosti na ňom zostáva. A za tým všetkým je Renault. Ten si podľa všetkého berie patronát nad Európou a aj prostredníctvom zjednodušenej štruktúry bude riešiť výrobu a predaj nielen svojich značiek Renault, Dacia, Alpine, ale aj Nissan a zdá sa, že aj Mitsubishi. 

Správa Financial Times a aj Autocaru totiž tvrdí, že výroba Outlandera sa môže diať v jednej z fabrík Renaultu vo Francúzsku. Renault preberá výrobu modelov Nissanu pre Európu - napríklad nového Qashqaia podobne ako Micry. No a vďaka novej politike, ktorá v rámci Renaultu ráta s poklesom predajov a výroby áut vlastnej značky o cca 20%, bude mať dostatok kapacity nielen na Qashqai a nový sesterský Kadjar (ktorý sa usilovne testuje), ale miesto zostane aj na Outlander. No a potom vyvstáva otázka, či bude vyrábať iba ten, alebo aj obdobne veľký X-Trail a či k nim nepridá aj svoju európsku verziu modelu Koleos, či podobne orientovaného veľkého auta, ktoré by nahradilo všetky dobudúcna vyškrtnuté modely vrátane súčasných Talismanu, či Espace-u. 

No a to už som na hľadine takých dohadov, že tvrdenie zo Slunce Seno je jedinou istotou. 

Výsledok? Ukáže čas. Nový Outlander by si zákazníkov našiel aj v Európe. V USA ho predstavili bez plug-in hybridu (veď načo). Auto má 2,5 litrový štvorvalec, sedem miest, kvalitne pôsobiaci interiér a originálny zovňajšok. Pozrieť si ho môžete v bohatej galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Financial Times, Autocar via Motor1

Komentáre k článku