13.11.2020

Renault Kangoo prichádza konečne úplne nový. A čo Dacia Dokker?

Renault Kangoo je na trhu už trinásťrokov. Novú generáciu si tak naozaj zaslúži.

 

Kangoo je na trhu od roku 1997. Odvtedy sa predalo 4 milióny kusov. Teraz prichádza na trh tretia generácia. Druhú nahradí po 13-tich rokoch. Prvé autá začnú jazdiť v rukách zákazníkov už na jar 2021. Kangoo a Kangoo Van sú úplne nové. Stoja na novej platforme a spolu so zvyškom modelov Renault Pro by mali byť všetky elektrifikované už v roku 2022.

Kým Kangoo prišiel v roku 1997, model Express sa prvýkrát objavil v roku 1985. Pokračoval do roku 2000, respektíve 2002. O desať rokov prišla pomyselná náhrada, no pod celkom inou značkou. Volala sa Dacia Dokker a aj u nás stále patrí k najpopulárnejším osobným ľahkým úžitkovým automobilom. Podstata bola rovnaká – lacné, priestranné a praktické užitkové vozidlo.

Pôvodne sa šírili chýry, že model Dokker (Dock Worker) nebude mať nástupcu. Chýry sa ukazujú ako pravdivé, i keď... Filozofický nástupca tu je. Pod staronovým názvom. Či sa bude predávať aj pod logom Dacie zatiaľ nie je jasné /to isté auto, no možno s logom Dacie?/. Express by sa mal predávať najmä na trhoch mimo EÚ, jeho osobná verzia k nám vôbec nemá prísť, takže Dokker ako ho poznajú slovenskí zákazníci stručne a skrátka končí.

Tak ako súčasný Dokker, aj nový Renault Express sa bude vyrábať v závode Tangier v Maroku. Vyspelejšia verzia menom Kangoo a Kangoo Van budú zas schádzať z výrobnej linky vo Francúzsku. Kangoo a Kangoo Van zároveň dostanú aj verziu Z.E., teda plne elektrickú alternatívu. Z dvojičiek Kangoo bude odvodený aj nový Mercedes Citan. O sesterskom Nissane zatiaľ nepadla zmienka

.

Keď sa práve na tú lacnejšiu verziu nového automobilu menom Express pozriete, uvedomíte si ako veľmi sa ponáša práve na súčasný Dokker. Nie je to náhoda. Express je dôkladným faceliftom pôvodného Dokkera. Dostal nový interiér, novú masku a nové technológie. Cieľom Espressu sú hlavne trhy mimo EÚ. Osobná verzia by sa ani nemala dostať do Európy.

Kangoo Van dostane dva rázvory, naftové i benzínové motorizácie, spomínanú elektrickú motorizáciu, a tiež si zákazníci pri spaľovákoch budú môcť vyberať z verzií s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Predovšetkým dostane množstvo najmodernejších prvkov výbavy, ktoré pri úžitkových modeloch stále nie sú štandardom.

Úžitková verzia Kangoo Van prináša dve zásadné inovácie uľahčujúce prevoz väčších predmetov. Prvou je tzv. Easy Side Access. Renault pri Kangoo Van zrušil B-stĺpik a tým zväčšil bočný nakladací priestor na celkových 1426 mm, čo je dvakrát viac, než mal Kangoo Van v minulosti.

Druhou je Easy Inside Gallery. Kľúčom je priestor pre dlhé a objemné predmety rovno na streche tak, aby bolo v kabíne viac miesta.

V tlačovej správe sa v prípade osobných verzií modelov Kangoo a Express píše len o päťmiestnom usporiadaní a iba o jednom rázvore.


 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku