12.11.2020

Ak vidíte TOTO auto, ZAČIPOVALI vás! Je totiž 5G

Ak vidíte auto na obrázku, zrejme vás už začipovali. Bez čipu by ste videli iba krajinu.

 

Na znefunkčnenie čipu pomáha kombinácia vodky so sirupom proti kašlu. Vodku si treba naliať do oka a sirup proti kašlu do ucha. Takto by sa mal alkohol obsiahnutý v oboch liečivách dostať na správne mieste najrýchlejšie. Sirup proti kašľu je navyše lepkavý a má vysokú hustotu, takže sa na čip prilepí a ničiaci účinok alkoholu sa predĺži. Dávku vodky do oka a sirupu do ucha opakujte na striedačku – oko 1, ucho 2 a oko 2, ucho 1, kým to bude žiaduce. Iba tak sa vám podarí toto 5G auto vymazať z obrázku. Tento návod je tajný, odporúčam rýchlo zdieľať, kým ho mníchovské vyššie sily celkom nestopnú.

Dobre, toto je reálne posledná kravina, ktorú v tomto článku nájdete. Jedine, že by ste elektromobilitu považovali za slepú uličku. V takom prípade zamierte rovno do diskusie pod článkom a dajte o sebe vedieť tam.

BMW včera odhalilo svoj nový model. Volá sa BMW iX a je to technologická vlajková loď značky. Pre Bayerische Motoren Werke je tak dôležitá, že plachtu z auta snímali celkovo tri dni prostredníctvom 7 krátkych filmov. Tie ukázali Bavorov v celkom novom svetle. Sršali totiž humorom a zaručene bol ten humor lepší ako môj pokus o pár riadkov vyššie. Ale keď som v tlačovej správe videl zmienku o 5G, bolo mi jasné, že to nemôžem obísť. 

Lebo áno, toto auto je tak ako mnohé najnovšie mobilné telefóny pripravené na novú sieť 5G. Akurát je rozdiel v tom, čo všetko dokáže nové auto a nový mobil vďaka 5G.

BMW iX má dvadsaťnásobne vyššiu výpočtovú kapacitu v porovnaní s najnovšími modelmi značky BMW. A tie už sú dosť ďaleko, aby bolo jasné.

Auto je pripravené nielen na 5G sieť a komunikáciu CarToX, ale aj pre autonómnu jazdu, autonómne parkovanie a mnohé ďalšie.

Veľkostne je to BMW X5 s výškou X6 a s kolesami X7. V kabíne nájdete podstatne menej tlačidiel ako v súčasných modeloch značky. Niektoré sú skryté, niektoré úplne zmizli. Tie skryté sa volajú shy-tech tlačidlá. Lebo sú skryté, akože sa hanbia. No shy-tech je ovládač systému i-drive. Touchpad/koliesko je z kryštálu a vlastne celé auto je dôkladne postavané tak, aby pri samotnej stavbe i pri jazde mazalo vlastnú uhlíkovú stopu. Že BMW vie ako stavať interiér i exteriér z obnoviteľných zdrojov dokázalo už pri modeli i3. Tu ide obnoviteľnosť ešte hlbšie.

Pritom ale treba ozrejmiť, že toto nie je koncept. Ani skica, ani vizuálizácia. Toto je sériový model, ktorý sa začne vo fabrike v Dingolfingu sériovo stavať v druhej polovici budúceho roka. Už na prelome rokov 2021/2022 budú autá svišťať po cestách s pompéznym doprovodom skladateľa Hansa Zimmera. A jeden z prvých známych ľudí, ktorí sa do tohto auta posadil je Christoph Waltz. Yup, BMW pri modeli iX nasleduje príklad Fiatu a pre abasadorskú pozíciu k novému modelu priradilo oskarového herca. A nie hocijakého. Ale charakterného. Kto má rád Christopha Waltza, nech sa hlási u súdruha žinčicu. Lebo ja ho žeriem. Najmä v spojení s Tarantinom, ale aj bez neho...

No a už len na záver, lebo som o tom písal veľaráz. IX má maximálnu kapacitu batérií presahujúcu 100 kW. Podľa vyjadrenia výrobcu je to akoby ste do auta dali 60-litrovú nádrž. A pritom nejde len o kapacitu batérie. To najhlavnejšie je, že BMW dôkladne zapracovalo na efektivite jazdy. Jednoducho toto auto nežerie ako Audi eTron ako besné. V kombinovanom cykle podľa novej metodiky WLTP má priemernú spotrebu 21 kWh. Čo je pre veľké elektrické SUV naozaj pekné a šplhá sa to k Tesle X. Inak, zrýchlenie z 0 na 100 km/h má byť pod 5 sekúnd. Auto má dva elektromotory, takže AWD pohon. Systémový výkon je 370 kW (503 k) a dojazd na jedno nabitie je 600 km podľa WLTP, respektíve 300 míľ podľa EPA (cca 500 km).

Maximálný výkon nabíjania je 200 kW, čo značí, že z 10 na 80% nabijete za 40 minút. Z 0 na 100% ide za 11 hodín pri wallboxe s výkonom 11 kW a na rýchlonabíjačke vám stačí 10 minút, aby ste nabili ďalších 120 km.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku