2020-09-27 15:10:00
Hyundai i30 N facelift
Hyundai i30 N facelift
Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 N získal výrazný facelift: nové škrupiny, nová DCT prevodovka

Hyundai i30 N je už dlhšie najpredávanejším hot-hatchom na Slovensku.

Teraz prichádza vo vylepšenej verzii a prináša to, čo autu otvorí dvere k širšiemu počtu zákazníkov.

Po prvý raz prichádza nový model i30 N s možnosťou príkupiť N Light Seats, čo sú odľahčené predné sedadlá. Tieto jednodielne športové sedadlá majú zabudovanú hlavovú opierku, majú výrazné bočné vedenie, sú tiež o 2,2 kg ľahšie ako štandardne dodávané sedadlá.

Odľahčené sedadlá N Light Seats sú potiahnuté prémiovou kožou a alcantarou, dodávajú sa s modrým prešívaním Performance Blue a s logom N na zabudovanej opierke hlavy.

Dizajn automobilu získal nové prvky. Auto pôsobí ostrejšie a uhľadenejšie. Na prednej časti sa znak N nachádza na širokej stredovej mriežke chladiča, ktorá prešla úpravou aj vzhľadom na vylepšenie chladenia motora. Logo N tvorí aj súčasť krytov nábojov kolies.

Zdroj: Hyundai

Nové sú LED svetlomety s denným svietením (DRLs) v tvare „V“. Vonkajšie rohy blatníkov dostali aerodynamické lišty, ktoré vytvárajú aerodynamickú clonu, aby sa upravil tok vzduchu a zmenšili sa turbulencie v blatníkoch.

Kým vo verzii fastback N sa dizajn zadnej časti nezmenil, v hatchbacku sa o prítlačnú silu a rovnováhu postará rozmerný spojler s trojuholníkovým brzdovým svetlom, zatiaľ čo zadné svetlá obohatila LED technológia s novým svetelným podpisom. Vzhľad výsostne vysoko výkonného modelu i30 N dotvára dvojica veľkých koncoviek výfukového potrubia zakomponovaná do difúzora v spodnej časti nárazníka.

Nový model i30 N poháňa 2,0-litrový prepĺňaný benzínový motor spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), alebo – prvý raz – s novou 8-stupňovou mokrou dvojspojkovou prevodovkou N DCT.

V štandardnej výbave sa nový model i30 N dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6 MT), pričom poskytuje výkon 184 kW (250 k) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Záujemcovia o nový model i30 N sa môžu rozhodnúť aj pre verziu Performance Package. V rámci balíka Performance Package poskytuje motor výkon 206 kW (280 k). Oproti pôvodnému modelu i30 N ide o nárast výkonu o 4 kW (5 k) a na výber sú prevodovky 6 MT alebo N DCT. Maximálny krútiaci moment verzie Performance Package vzrástol o 39 Nm na 392 Nm.

Motor s výkonom 206 kW (280 k) poskytuje lepšie reakcie a intenzívnejšie zrýchlenie pre viac zábavy na cestách aj na trati. Motor s plochou výkonovou krivkou sa vyznačuje tým, že viac krútiaceho momentu a výkonu dodáva pri nižších otáčkach, a tak pri každodenných jazdných situáciách využíva viac z potenciálu motora. Nový model i30 N dosahuje maximálny krútiaci moment v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. a maximálny výkon pri 5 200 ot./min. Vďaka tomu je zrýchľovanie v pásme stredných a vysokých otáčok lepšie a konštantne vysoký výkon je k dispozícii v rôznych podmienkach.

Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h a nový model i30 N s balíkom Performance Package zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, čo oproti predchádzajúcemu modelu predstavuje zlepšenie o 0,2 sekundy, resp. o 3%.

Zdroj: Hyundai

Nový Hyundai i30 N je tiež vybavený paletou funkcií ako sú automatický medziplyn Rev Matching, či asistent rozjazdu Launch Control.

Nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT využíva na chladenie svojich spojok olejový kúpeľ. Vzniká tak menšie trenie, čo umožňuje preniesť cez prevodovku viac krútiaceho momentu. Výrobca tvrdí, že nová prevodovka bola vytvorená tak, aby poskytla strhujúci zážitok z manuálnej prevodovky s komfortom automatickej prevodovky. Vodiči si môžu vybrať aj manuálne radenie používaním páčok pod volantom, alebo prostredníctvom voliča prevodovky. Páčky umožňujú vodičovi radiť rýchlosti bez toho, aby zložil ruky z volantu. Ak by sa vodič rozhodol pre radenie prostredníctvom voliča, tak ten mu poskytne športovú logiku radenia: na radenie smerom nadol sa radí potlačením dopredu, smerom nahor sa potiahne dozadu.

Prevodovka N DCT poskytuje tri nové funkcie N Performance: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.

N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy.

N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.

Zdroj: Hyundai

N Grin Control System

Rovnako ako predchádzajúca generácia modelu i30 N, režim radenia N Grin Control System poskytuje vodičovi možnosť výberu medzi piatimi rôznymi jazdnými režimami: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jazdné režimy v závislosti od rôznych jazdných podmienok upravujú reakcie motora, tlmičov, elektronického stabilizačného systému ESC, elektronického samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, volantu a prevodovky, aby ich prispôsobili rôznym podmienkam jazdenia. V režime N Custom si môže vodič vytvoriť vlastné nastavenie jednotlivých súčastí spomedzi režimov Eco, Normal, Sport a Sport+, aby presne vyhovovali jeho požiadavkám a aktuálnym podmienkam na ceste.

Rovnako ako predchádzajúca verzia, aj nový i30 N má elektronickú reguláciu odpruženia Electronic Controlled Suspension (ECS). Zmenou prešlo aj naladenie tlmičov a riadenia, vďaka ktorým sa zlepšila ovládateľnosť vozidla s oboma typmi prevodoviek.

Zákazníci, ktorí si vyberú verziu s balíkom Performance Package, dostanú aj elektronickú náhradu diferenciálu zvanú N Corner Carving Differential a k tomu reálny elektronicky riadený diferenciál (eLSD).

Predné brzdy verzie Performance Package dostali zväčšené kotúče. Ich priemer vzrástol z 345 mm na 360 mm, čo prinieslo lepšie brzdné výkony.

Nový model i30 N dostal viacero vylepšení vrátane väčšieho počtu prvkov aktívnej bezpečnosti a asistenčných systémov vodiča Hyundai SmartSense.

Zdroj: Hyundai

Autonómne núdzové brzdenie dokáže identifikovať už aj chodcov (FCA-P). Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LFA) udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu aj v prípade, ak sa vozidlo pred ním začne posúvať ku kraju cesty. Karosárska verzia hatchback nového modelu i30 N s prevodovkou N DCT sa na požiadanie dodáva aj s funkciou Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA-R), ktorá dokáže aktivovať brzdy, aby zabránila kolízii pri zmene jazdného pruhu počas jazdy. Podobne aj Systém na upozornenie na vozidlá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA), ktorý je k dispozícii aj v prípade hatchbacku s N DCT, môže aktivovať brzdy, ak je zistená prekážka priamo za vozidlom počas cúvania, napríklad pri výjazde z parkovacieho miesta.

Súčasť štandardnej výbavy nového modelu i30 N tvoria aj 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. V prípade verzie Performance Package (viac nižšie), ktorá sa vyznačuje viacerými dizajnovými zmenami, sú to 19-palcové kované disky kolies z ľahkých zliatin. Odľahčené a upravené disky kolies s piatimi dvojitými lúčmi boli vytvorené tak, aby znížili množstvo neodpruženej hmoty a zvýšili tuhosť. Výsledkom je, že 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin vážia dovedna o 14,4 kg menej ako štandardne dodávané 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich matná tmavá sivá farba vytvára kontrast k červeným N brzdovým strmeňom s logom N a podčiarkuje športové naladenie vozidla. Nový model i30 N s balíkom Performance Package dostal aj vysoko výkonné pneumatiky Pirelli P-Zero vyvinuté špeciálne pre model i30 N, zatiaľ čo štandardná verzia využíva pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Zdroj: Hyundai

Interiér nového modelu i30 N sa zameriava na prepojenie vodiča s vozidlom a to na všetkých styčných plochách. Analógová prístrojová doska obsahuje aj prvky ako aktívne variabilné LED červené pole, ktoré sa mení v závislosti od teploty motorového oleja ako aj indikátor momentu preradenia, ktorý vodičovi ukazuje ideálny moment na zmenu prevodového stupňa. Do nového modelu i30 N sa dodávajú aj vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant.

Nový Hyundai i30 N má v oboch karosárskych verziách aj kovové športové pedále a modré prešívanie Performance Blue. Novinkou tohto modelu sú aj bezpečnostné pásy s modrým prešívaním s prvkami Performance Blue.

Interiér sa dodáva v čiernej farbe Black s čalúnením látkou alebo umelým semišom a s kožou čalúnenými sedadlami.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku


Stream naživo