31.07.2020

Prvá Toyota Yaris NG dorazila na Slovensko. Ďalšie budú nasledovať

Včera som si mohol "ohmatať" prvý Yaris novej generácie, ktorý dorazil na Slovensko.

Toyota Yaris novej generácie mala zažiť svoju svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve v marci tohto roka. Lenže Ženeva nebola a po nej už nebolo vôbec nič. Keď sa veci aspoň trošku skonsolidovali, slovenské zastúpenie značky dotiahlo prvý kúsok tohto malého veľkého auta a ukázalo ho Slovákom. Dnes som auto videl pripravené pred Euroveou v Bratislave. Ak by ste si ho chceli pozrieť naživo. 

Ja som ho bol pozrieť včera na nádvorí zámku v Pezinku. Červený hatchback segmentu B prešiel dôkladnou aktualizáciou a so staršou generáciou nemá okrem mena prakticky nič spoločné. Stojí totiž na novej platforme TNGA. Má vďaka nej tuhšiu a bezpečnejšiu konštrukciu, ponúkne na rovnakej zastavanej ploche viac vnútorného priestoru a hlavne má trošku iné ciele. Chce byť autom dynamickejším, zábavnejším, podmanivejším a pritom technologicky vyspelým a stále tým "malým veľkým autom," ktorým je už od deväťdesiatych rokov. 

Yaris je v predpredaji už nejaký ten piatok. Jeho cena štartuje na úrovni 12 490 eur s malým benzínovým 1,0 litrovým VVT-i motorom s výkonom 72 koní. Základný motor dopĺňa už len jeden agregát. A to úplne nová hybridná sústava s 1,5 litrovým atmosférickým benzínovým motorom, ktorý je kombinovaný s dvojicou elektromotorov (jeden pre rekuperáciu, druhý pre výkon). Automobil má 116 koní a v porovnaní s predchádzajúcim hybridným variantom má podstatne viac dynamiky. Pri pružnom zrýchlení z 80 na 120 km/h dokonca Toyota hovorí o 2 sekundovom zlepšení. Čas nového hybridu by mal byť na úrovni 8,1 sekundy, čo už vyhovuje aj náročnejším vodičom. Hybrid štartuje vo výbave Active na urovni 16 490 eur.

Tak ako doteraz HEV hybrid je vysokovýkonný, no pritom úsporný a bez potreby externého dobíjania. Priemerná spotreba by podľa WLTP mala byť v kombinovanom cykle max 4,9 litra benzínu. V meste bude tradične klesať, a to dramaticky, keďže auto má byť schopné až 80% času stráveného jazdením v meste jazdiť výhradne na elektrickú energiu, avšak bez obavy o dojazd. 

Yaris prichádza dokonca s menšou celkovou dĺžkou ako má predchodca. Má však väčší rázvor, širší rozchod kolies a zároveň má nižšiu celkovú výšku i nižšie umiestnené ťažisko. Auto má nižšie položený motor, nižšie je aj sedenie v kabíne. To všetko má spolu s vyššou tuhosťou konštrukcie zabezpečiť lepší zážitok z jazdy v podobnom štýle ako to dokázateľne robí nová Corolla v porovnaní s predchodcom. 

Auto má k dispozícii balík pokročilých asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, či nového head up displeja. 

Auto pôsobí navonok veľmi dynamicky, doslova ako šprintér pripravený vyraziť. V kabíne má vodič a spolujazdec dostatok priestoru i solídny výhľad a za volantom sa sedí lepšie ako v minulej generácii. Vzadu je miesto pre menšie postavy, či deti v autosedačkách. Kufor je pekný, s rozmerom 286 litrov patrí k tomu lepšiemu v segmente. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku