05.07.2020

Hybridné Clio a Plug-in hybridný Captur dorazili na Slovensko. Majú zaujímavé ceny

Hybridný mestský hatchback, alebo plug-in hybridný "medzimestský" crossover? Renault priviedol svoje nové hybridy aj k nám.

O hybridnej a plug-in hybridnej technológii značky Renault som už podrobne písal. Spomeniem len zopár základných faktov. Atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra je kombinovaný s elektromotorom prostredníctvom patentovanej multimódovej prevodovky. Tá podľa prvotných informácií vyzerala ako klon eCVT, ktorú využívajú Toyota a Ford, ale tu ide o prevodovku, ktorá síce funguje na podobnom princípe, disponuje reálnymi prevodmi. Dva sú pre elektromotor, štyri pre spaľovací motor. 

Hybridný pohon má v prípade HEV Clia E-TECH okrem elektromotora s maximálnym výkonom 36 kW a krútiacim momentom 205 Nm ešte aj štartér-generátor s maximálnym výkonom 15 kW a 50 Nm. Je jasné, že elektromotor sa stará o čisto elektrickú jazdu, kým štartér-generátor pomáha benzínovému motoru v okamihoch, keď to potrebuje a zároveň ho neciteľne štartuje. Kým Clio má elektromotor slabší a systémový výkon je 140 koní, Captur má motor výkonnejší (51 kW a 205 Nm) a ponúkne systémových 160 koní. 

Nový Renault Clio E-TECH štartuje vždy v režime elektromobilu, až po rozbehu sa pripojí benzínový motor. Výrobca hovorí o vysokej schopnosti rekuperácie, vďaka čomu hybrid nepotrebuje veľkú batériu a vždy si "nabrzdí" dosť na to, aby až 80% času jázd v meste šiel v čisto elektrickom režime. To by malo znížiť reálnu spotrebu v meste o 40%. Emisie by sa mali dostať pod kľúčovú hranicu 100 gramov CO2 na km a to už v novom režime meraní reálnych emisií podľa WLTP. 

Nový Clio E-TECH je k dispozícii vo verziách Zen, Intens, RS-line. Jeho cena začína od 18 100 €. S týmto novým motorom E-TECH ponúka Nový Clio konkurenčné celkové náklady na vlastníctvo v porovnaní s benzínovými motormi vybavenými automatickými prevodovkami, pričom využíva zníženú spotrebu hybridného vozidla, najmä v meste a na cestách.

Captur E-TECH

Inžinieri Renault vyvinuli inovatívne riešenie, aby ponúkli relevantnú, originálnu a exkluzívnu hybridnú ponuku, ktorá bola predmetom viac ako 150 patentov. Je založená na hybridnej architektúre známej ako „sériovo paralelná“, ktorá ponúka maximálny počet kombinácií a maximalizuje úspory CO2 pri používaní.

Vďaka Novému Captur E-TECH je jazda na požiadanie elektrická. Dojazd je až 65 km (mestské WLTP), vďaka svojej 9,8 kWh, batérii 400 V.

V prípade Capturu si môžete zvoliť čisto elektrický režim tlačidlom a Captur disponuje aj režimom E-SAVE umožňujúcim zachovať dostatok nabitia batérie, ak je to potrebné na jazdu v 100% elektrickom režime na konci cesty. 

V kombinovanom cykle spotrebuje Nový Captur E-TECH 1,5 l / 100 km a emituje 32 g CO2 / km. To umožňuje značné zníženie rozpočtu na pohonné hmoty, čo vedie ku konkurencieschopnejšiemu celkovému mesačnému rozpočtu ako pre ekvivalentné benzínové motory. Cena však je podstatne vyššia, stále však zaujímavá vzhľadom na technológiu plug-in hybridu a jazdy čisto na elektrinu. Štartuje na úrovni 28-tisíc eur (akcia -1000 z cenníkovej ceny) a je dostupný iba vo vyššom stupni výbavy Intens. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku