18.06.2020

FOTO: Nový Mercedes Triedy E 63 4Matic: sedan aj kombi s V8

Mercedes predstavil nové supervýkonné verzie limuzíny a kombi Triedy E.

Nový Mercedes Triedy E práve získal svoje najvýkonnejšie verzie. Ako limuzína, tak aj kombi model aj po facelifte prichádzajú s 4,0 litrovým motorom V8 s mamutím výkonom a krútiacim momentom. K tomu pridávajú obdivuhodnú mieru luxusu a ešte zvýraznenejšiu príslušnosť k automobilom z rodiny AMG.

Dizajnové zmeny sú zreteľné už na prvý pohľad. Auto získalo novú masku, odlišnú mriežku chladiča i nové svetlomety. Zmeny sa udiali aj v kabíne, kde nájdete nové displeje informačno-zábavného systému i nový AMG Performance volant.

Predná maska sa výrazne zmenila, disponuje väčšou mriežkou chladiča s typickou vizážou modelov AMG a s veľkou hviezdou. Nejde len o štýl, zväčšenie nozdier je kľúčové pre zlepšenie chladenia motora, ktorý tak po novom dostáva chladiaci vzduch ešte presnejšie a vo väčšom množstve presne tam, kde ho potrebuje.

Zmeny v spodnej časti prednej masky zlepšili ako chladenie motora, tak aerodynamiku a prítlak v prednej časti automobilu.

Podkapotou tróni ten istý motor V8 s maximálnym výkonom až do 450 kW (612 k) a s krútiacim momentom až 850 Nm. Základná verzia 63 ponúka 420 kW (570 k) a 750 Nm. V prípade základnej verzie zrýchli sedan z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy (kombi 3,6 s) a S verzia tento údaj zrýchli na 3,4 (resp. 3,5 kombi). Priemerná spotreba štandardnej verzie je 11,6 litra a maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h. S verzia môže toto obmedzenie posunúť až na 300 km/h.

Motor disponuje dvojicou twin scroll turbodúchadiel pre čo najrýchlejšiu odozvu a plynulosť podávanej sily a zároveň ponúka režim deaktivácie polovice valcov. V režime Comfort až do 3250 ot/min. Motor je spojený s bleskurýchlou 9-stupňovou AMG Speedshift MCT prevodovkou, ktorá namiesto meniča využíva mokrú viaclamelovú spojku a dokáže bleskurýchlo radiť s možnosťou okamžitého podradenia o viacero stupňov.

Zaujímavé je uchytenie motora verzie S, ktoré Mercedes označuje ako dynamické a je jediným svojho druhu v danom segmente. Uchytenie dokáže reagovať na zmeny a príspôsobuje sa aktuálnej situácii. Cieľom tohto uchytenia je urobiť jazdu čo možno najhladšou a zároveň ponúknuť maximálne výkony vtedy, keď o to vodič žiada.

Adaptívny je aj podvozok s adaptívnym tlmením a vzduchovým pružením pre kombináciu komfortu a športových jazdných vlastností. Pohon všetkých kolies je plne variabilný, prioritne je poháňaná zadná náprava s tým, že sa podľa jazdnej situácie pripája predná. AMG 4Matic+ má v prípade verzie S aj Drift Mode pre zábavu s množstvom spálenej gumy z pneumatík a má tiež uzamykateľný diferenciál medzi zadnými kolesami. Viac fotografií nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku