04.03.2020

ŽENEVA: Renault Talisman prešiel faceliftom. Zlepšil sa tam, kde potreboval

Renault Talisman je jedno solídne auto v strednej triede. Mal slabiny, no tie facelift zväčša odstránil.

Keď som naposledy mal v rukách Renault Talisman, bola to verzia Initiale Paris s najsilnejším naftovým motorom 2,0 DCI s výkonom 147 kW. Auto nenechá chladným nikoho, kto sa s ním odvezie viac ako len okolo dílerstva. Malo svoje ale, ktoré znižovali šance auta v porovnaní s konkurenciou napríklad: zastarané asistenčné systémy, starší infotainment, iba obyčajné LED svetlá, či menšiu ponuku motorizácií. To všetko je preč. Skoro. Naftové motory si naďalej musia vystačiť iba so 6-stupňovým automatom.

Auto pridáva nové detaily, napríklad brúsený drevený finiš do výbavy Initiale Paris, novinky nesie aj náladové osvetlenie, do tejto výbavy zároveň pribudli dve nové verzie Nappa kože a do nižších verzií tri kožené čalúnenia Riviera.

Ale poďme k tomu najpodstatnejšiemu. Talisman dostal nový Easy Link. Vyskúšal som si ho v novom Renaulte Clio a zanechal ozaj dobrý dojem. Má vysokú konektivitu, výborné rozhranie a vie tiež bezdrôtovo nabíjať smartfóny. Displej v ponuke najväčší – ten stredový, má 9,3 palca. Ak by sa vám zdal priveľký, môžete aj menší. Auto dostalo aj plnohodnotný digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,2 palca. Audiosystém Bose tu je tiež. Talisman má aj nové adaptívne LED svetlá s príplatkovou verziou Matrix LED. Matricové svetlá dokážu nezávisle vypínať jednotlivé segmenty diaľkových svetiel, a tak neoslňovať ostatných účastníkov premávky, no zároveň poskytovať viditeľnosť plných diaľkových svetiel. Svetlá majú lepší dosvit – namiesto 175 220 metrov a svetlo má o 50% vyššiu intenzitu.

Systém 4Control, ktorý je dostupný vo vyšších výbavách a ktorý má v tomto segmente Talisman ako jediný, je spojený s adaptívnymi tlmičmi, ktoré boli optimalizované pre lepšie jazdné vlastnosti a vyššiu stabilitu auta pri prejazdoch cez nerovnosti. To bolo tiež slabšie miesto auta, v prípade prejazdu cez väčšiu dieru podvozok preniesol tvrdý ráz aj do kabíny.

Podkapotou sa zásadné zmeny nedejú. Vybrať si ale môžete z ponuky, ktorá je bohatšia minimálne o jeden benzínový motor. Ide o štvorvalcové 1,3 Tce pochádzajúce zo spolupráce s Mercedesom a Nissanom. Motor v Talismane ponúkne 160 koní a 270 Nm pri 1800 ot/min. Volá sa Tce 160 FAP EDC. Spojený je výhradne s automatickou 7-stupňovou EDC prevodovkou. Vrcholom benzínovej ponuky je naďalej 1,8 litrový motor Tce s výkonom 225 koní a s krútiacim momentom 300 Nm pri 2000 ot/min. Taktiež iba s automatom EDC.

Manuálne 6-stupňové prevodovky Talisman ponúkne pri 1,7 litrových naftových motoroch Dci s výkonom 120 až 150 koní (podľa krajiny). 2,0 dCi má výkon alebo 160 alebo 200 koní, no naďalej len so 6-stupňovou dvojspojkou.

Talisman dostal nový asistenčný systém, ktorý zahŕňa viacero systémov naraz. Kľúčovou funkciou je schopnosť asistovanej jazdy v kolóne na ceste, či na diaľnici a to aj s úplným zastavením bez zásahu vodiča. Kým doteraz vedel Talisman iba varovať pred vybočením z pruhu, po novom dokáže systém auto v pruhu udržiavať, a to aj v miernych zákrutách. Samozrejmosťou je balík asistentov pre núdzové brzdenie, pre premávku za vozidlom, pre mŕtve uhly. Talisman sa dostane na európske trh v priebehu júna tohto roku.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku