2019-11-25 09:40:00
Audi RS Q8
Audi RS Q8
Zdroj: Audi

FOTO: Audi RS Q8 – bratislavské super SUV s výkonom 600 koní

Audi Q8 dostalo už aj vrcholnú športovú verziu. Predstavila sa v Los Angeles.

Veľké, výkonné, zelené a poriadne vybavené. Také je Audi RS Q8 ako vrcholný model série Q. Prichádza s benzínovým motorom V8 s maximálnym výkonom 441 kW (600 k) a s maximálnym krútiacim momentom až 800 Nm v rozmedzí 2200 až 4500 ot/min. V základe má osemstupňovú automatickú prevodovku s meničom a permanentný pohon všetkých kolies Quattro s uprednosťňovanou zadnou nápravou a s možnosťou pridania samosvorného diferenciálu na zadnej náprave. Zo štandardného rozdelenia 40:60 v prospech zadnej nápravy sa môže pomer zmeniť na 70:30 respektíve 15:85. Automobil dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h. Každopádne s doplnkovým balíčkom dynamic môže byť maximálna rýchlosť až 305 km/h.

Zdroj: Audi

Motor 4,0 TFSI vďačí za mimoriadne charakterný zvuk zapaľovacej sekvencii 1-3-7-2-6-5-4-8, no tiež poriadnym koncovkám výfukov, ktoré môžu byť ešte charakternejšie a to ako vizážou s čiernym finišom, tak ostrejším zvukom. Zvukový prejav môže ovplyvniť vodič cez jazdné režimy.

Zdroj: Audi

Motor má nielen vysoký výkon, je tiež ekologický a teda úsporný. Ide o mild-hybrid s remeňovým štartér-generátorom s výkonom 12 kW, ktorý dokáže ako rekuperovať energiu, tak ju preniesť späť na kolesá, zároveň dokáže poľahky vypnúť a znova zapnúť motor aj za jazdy bez stlačenia plynového pedálu a to v rýchlostiach od 50 do 160 km/h. Motor môže byť za jazdy vypnutý až na 40 sekúnd. Okrem toho má motor systém COD – cylinder on demand, teda vypínanie valcov 2,3,5,8. Vypínanie prebieha uzavretím ventilov a vypnutím zapaľovania. O prvotriedne jazdné vlastnosti sa stará tiež päťprvkové predné i zadné zavesenie s kľúčovými prvkami z hliníka a s pneumatickým podvozkom už v základe. V základe je tiež aktívne riadenie oboch náprav starajúce sa o výnimočnú obratnosť veľkého vozidla. Pneumatický podvozok vo verzii Sport je ďalšou silnou stránkou auta, ktorá podčiarkuje jeho univerzálnosť.

Zdroj: Audi

Systém môže zmeniť svetlosť automobilu v rozmedzí 90 milimetrov v závislosti od jazdnej situácie. Auto má tiež k dispozícii doplnkový systém EAWS aktívne potláčajúci náklony vozidla pri ostrých manévroch, obzvlášť v zákrutách s vysokou prejazdovou rýchlosťou. Tak ako pri iných RS modeloch, aj tu obsahuje Audi drive select dva nastaviteľné režimy jazdy RS1 a RS2, kde si môže užívateľ špecifikovať konkrétne nastavenie množstva prvkov tak, aby mu v danej situácii vyhovovali najviac. Udržať všetkú tú techniku i hmotnosť na ceste majú za úlohu obrovské pneumatiky s rozmerom 295/40 na základných 22-palcových kolesách. Dostupné sú však aj 23-palcové disky. Aj brzdy sú obdivuhodné. Vpredu nájdete 420 milimetrové a vzadu 370 milimetrové vnútorne chladené kompozitné kotúče a 10-piestikové strmene v základnej čiernej, alebo príplatkovej červenej farbe. Keramické RS brzdy sú dostupné so sivými alebo modrými strmeňmi.

Zdroj: Audi

Dizajn auta je jasne odlíšiteľný od štandardných modelov vďaka väčšej čiernej ploche prednej masky, no tiež vďaka veľkým diskom, aerodynamickým doplnkom i vďaka špeciálnym farbám lakov. V kabíne nájdete mimoriadne bohatú výbavu, no zároveň dostatok priestoru pre piatich a ich batožinu. Na palube sa nachádza kvantum asistenčných systémov vrátane asistenta pre jazdu v kolónach a mnoho ďalších. Aj v interiéri je jasne viditeľná príslušnosť k modelom RS. Preklikajte si to v galérii. Na záver pridám, že cena tohto auta štartuje na úrovni 127-tisíc eur a prvé kúsky sa u zákazníkov objavia v prvom štvrťroku 2020.

Zdroj: Audi

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo