12.09.2019

Volkswagen predstavuje ID.3 – minimálne 330 km dojazdu a cena pod 30 000 eur

Volkswagen na „domácom“ autosalóne vo Frankfurte oficiálne predstavil svoju tretiu najvýznamnejšiu novinku histórie.

Je ňou elektromobil s označením ID.3. Je prvým elektromobilom postaveným na modulárnej platforme MEB. Má symbolizovať novú éru. A to nielen pre značku Volkswagen, ktorá zároveň s ID.3 uvádza aj vlastné nové logo, ale pre celý koncern pod týmto menom. V nasledujúcich mesiacoch a rokoch budeme svedkami masívnej expanzie ponuky elektrických vozidiel práve pod krídlami koncernu.

ID.3 nemá za cieľ byť len elektromobilom s lokálne čistými emisiami, Volkswagen o ňom píše ako o prvom uhlíkovo neutrálnom vozidle vlastnej výroby. Čo konkrétne tým koncern myslí a do akej miery sa mu podarilo znížiť uhlíkovú stopu elektromobilu a preň použitej energie zistíme postupom času. Už len úmysel postaviť uhlíkovo neutrálne auto sa cení, bez ohľadu na to akú úroveň naplnenia toto zdelenie má.

ID.3 sa vo svojej základnej verzii bude ponúkať s cenou štartujúcou pod „magickou“ hranicou 30 000 eur. Táto verzia bude disponovať základným balíkom batérií s celkovou kapacitou 45 kWh a dojazdom 330 km na plné nabitie (WLTP). Druhou verziou je tá s kapacitou batérie 58 kWh. ID.3 tak dosiahne dojazd 420 km na plné nabitie. Verzia s najdlhším dojazdom ponúkne 77 kW a podľa predbežných výpočtov výrobcu až 550 km dojazdu.

Zo začiatku bude ID.3 dostupný v strednej úrovni kapacity batérie označený ako 1. edition. Ide teda o automobil s batériou o veľkosti 58 kWh. Poháňať ho bude motor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 310 Nm. Maximálna rýchlosť bude 160 km/h. Motor poháňa zadnú nápravu, batérie sú umiestnené v strede vozidla v jeho spodnej časti a sú pevnou súčasťou podvozka. To prispieva k nižšiemu ťažisku, lepším jazdným vlastnostiam a tiež k ideálnemu rozloženiu hmotnosti medzi nápravy. Všetky verzie modelu budú mať maximálny výkon nabíjania 100 kW, čo umožní majiteľom a užívateľom získať za 30 minút až 290 kilometrov dojazdu. Základná verzia získa 50 kW nabíjanie s možnosťou prikúpenia 100 kW, najvyššia zas dostane až 125 kW nabíjanie. 

Základná verzia má motor s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 310 Nm. ID.3 získal priestrannú kabínu. Jeho vonkajšie rozmery nie sú väčšie než rozmery súčasného Golfa, avšak auto má väčší rázvor 2765 mm. Kapacita batožinového priestoru je 380 litrov. Auto má mnoho zaujímavých ovládacích prvkov, sympatické sú napríklad pedále. Interiér je strohý na ovládacie tlačidlá, väčšina vecí sa ovláda dotykovým displejom alebo na dotyk reagujúcimi digitálnymi tlačidlami. Klasické "mechanické" tlačidlá sú len na ovládanie okien a výstražných svetiel. K dispozícii je tiež hlasové ovládanie spúšťajúce sa oslovením "Hello ID". Centrálny dotykový displej má uhlopriečku 10 palcov.

Edícia 1.st je vyhradená pre tých, ktorí zložili rezervačný poplatok 1000 eur. Od novembra tohto roka budú postupne vyzývaný k návšteve svojho lokálneho dílera a ku konfigurácii svojej prvej edícii podľa svojich preferencií. Rezervácia pritom nebola záväzná, takže ak zákazník nemá záujem o túto verziu, nemá to preňho žiadne dôsledky a môže počkať na lacnejšiu, či naopak najsilnejšiu verziu. Edícia 1.st štartuje na cene pod 40 000 eur, dostupná bude v troch úrovniach výbavy. Už základná verzia disponuje navigačným systémom, DAB+ rádiom, vyhrievaním volantu a sedadiel, lakťovou opierkou vpredu a 18-palcovými diskami kolies. Vyššia verzia ponúkne adaptívny tempomat, Kessy, dizajnové sedadlá, ambientné osvetlenie, či Matrix LED svetlá a 19-palcové kolesá.

Najvyššia úroveň výbavy dodá panoramatické strešné okno, 20 palcové kolesá, BEATS audio, head-up displej s rozšírenou realitou a telefóniu s vysokovýkonným bezdrôtovým nabíjaním a balíkom asistentov vrátane asistenta pre zmenu jazdného pruhu.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Volkswagen

Komentáre k článku