2019-09-09 14:55:00
SEAT Tavascan
SEAT Tavascan
Zdroj: Seat

SEAT vo Frankfurte: CUPRA Tavascan

SEAT prináša na významný jesenný autosalón budúcnosť s elektrickým pohonom

V rámci nadchádzajúceho prechodu od konvenčného pohonu do sveta elektrifikácie značka CUPRA nanovo definuje výkon. Po premiére štúdie CUPRA Formentor s pohonom plug-in hybrid na jar tohto roku prišla značka s víziou plne elektrického športového automobilu v podobe štúdie CUPRA Tavascan. Špecializovaná značka tak spája svoju športovú DNA s najmodernejším elektrickým pohonom a  expresívnym dizajnom.

Štúdia CUPRA Tavascan je kupé SUV s elektrickým pohonom. Vozidlo konštruované pre nový segment, v ktorom sa očakáva ročne rast 15 %. Štúdia Tavascan, ktorá je prvým modelom značky CUPRA s plne elektrickým pohonom, kombinuje siluetu päťdverového crossovera s charizmou SUV a eleganciou športového kupé. Proporcie vozidla určuje použitý elektrický pohon bez lokálnych emisií.

Zdroj: Seat

Meno Tavascan je prevzaté z dediny v Pyrenejach, ktorá sa vyznačuje fascinujúcou scenériou a okolitou prírodou.

Hranatosť zvonka

Dizajn karosérie prináša do segmentu ekologických vozidiel atletický vzhľad a dynamiku. Predná časť karosérie zvýrazňuje elektrický pohon osvetleným logom CUPRA Je nízko v nárazníku. Vytvára to úplne odlišné vizuálne ťažisko. Každý aerodynamický prvok a otvor na vstup vzduchu umožňuje, aby vzduch plynulo obtekal karosériu alebo chladil batériu pohonu.

Prúdenie vzduchu je pri štúdii CUPRA elementom zásadného významu. Blatníky zakrývajú 22-palcové pneumatiky na diskoch z ľahkej zliatiny turbínového tvaru, umožňujúce optimálne obtekanie kolies s minimálnym odporom. Na zadnej časti karosérie zlepšuje aerodynamiku funkčný difúzor. Dominantným prvkom na zadnej časti karosérie sú zadné skupinové svetlá, vzájomne prepojené po celej šírke, zdôrazňuje svietiace červené logo CUPRA v strede.

Štúdia CUPRA Tavascan má karosériu lakovaná lakom s efektom tekutého kovu. Vonkajší dizajn dopĺňajú farebne zladené karbónové prvky a dopĺňajú detaily medenej farby.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Pokoj vnútri
Línie karosérie štúdie odráža aj kabína posádky. Usporiadanie prvkov interiéru vytvára harmóniu medzi orientáciou na vodiča a komfortom ostatných členov posádky. Koncepcia interiéru využíva kontrastné farby, štrukturálny karbón a  využitie technológie na vytvorenie odľahčene pôsobiacej kabíny high-end.

Po otvorení dverí posádku privíta ambientné osvetlenie z LED. Vodiča a spolujazdcov obklopí prostredie z kože, karbónu a alcantary®. Štyri samostatné škrupinové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy sú potiahnuté kožou s trojrozmernou štruktúrou, prístrojový panel vybieha ako krídlo po prednej časti kabíny. Umocňuje tak dojem veľkého priestoru. Vodič má pred sebou displej digitálneho združeného prístroja s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca), ktorý dopĺňa displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 33 cm (13 palcov) v strede. Tento displej sa dá natočiť aj k spolujazdcovi. Všetci členovia posádky majú k dispozícii najmodernejšiu digitálnu konektivitu.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Potenciál výkonu
Štúdia CUPRA Tavascan prináša víziu vysokej výkonnosti budúcnosti v kombinácii výkonného elektrického pohonu a emocionálneho dizajnu. Pod atraktívnou karosériou je elektrický systém pohonu s vysokým výkonom, tichým chodom a vysokou účinnosťou.

Dva elektromotory – jeden na prednej náprave a druhý na zadnej – spolu poskytujú systémový výkon 225 kW (306 k), ktorý sa adaptívne prenáša na všetky kolesá. Štúdia CUPRA Tavascan zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za menej ako 6,5 sekundy.

Zdroj: Seat

Rovnako pôsobivý je dojazd až 450 km podľa novej metodiky WLTP, ktorý umožňuje lítiovo-iónová akumulátorová batéria pohonu s kapacitou 77 kWh. Vozidlo využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Preto je batéria umiestnená v podlahe medzi nápravami a nízke ťažisko prispieva k  dynamike jazdy. 

Štúdia CUPRA Tavascan bude mať svetovú výstavnú premiéru na už tento týždeň na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo