20.03.2019

FOTO: Mercedes GLC Coupé – facelift prináša nové motory, MBUX a ďalšie

Mercedes krátko po GLC SUV aktualizoval aj GLC Coupé. Model dostal výraznejší dizajn a hŕbu nových technológií.

Zmeny sa nevyhli ani motorovému priestoru, ale o tom až neskôr. Najprv pekne od začiatku. GLC coupé dostalo nové mimikry, aby zdôraznilo svoj i tak výrazný dizajn a pôsobilo sviežejšie ako doteraz.

Tak ako GLC SUV, aj Coupé prichádza s vylepšenou prednou a zadnou časťou. Všimnite si ozdobné i ochranné prvky pod nárazníkom zvýrazňujúce offroadové gény vozidla. Gény športové zasa ukazuje nová mriežka chladiča s integrovanou hviezdou a bočné prieduchy chladenia. Novú grafiku dostali svetlomety vpredu i vzadu, LED svetlá sú totiž v štandarde.

Zboku vozidla jasne vyniká plynulo sa zvažujúca strecha končiaca v drobnom krídle s bočnými kontúrami navrhnutými tak, aby celkom prirodzene chytali svetlo a pomáhali zdynamizovať vozidlo. Akoby bolo aj v úplnom pokoji neustále pripravené vyraziť.

Dizajnové úpravy sa dotkli aj interiéru, i keď tu sú väčšmi než o dizajne o nových technológiách. Nový volant, nový touchpad a palubná doska, ktorá láka pohľad ako veľkými displejmi, tak výduchmi ventilácie, kvalitnými povrchmi i akousi robustnosťou. Za tým všetkým sú skryté nové technológie, za ktoré hovorí najmä systém MBUX s rozsiahlym hlasovým ovládaním, rozšírenou realitou navigácie a kompletne novým rozhraním infozábavy.

Vďaka novým ovládacím prvkom i vďaka ovládaciemu centrálnemu displeju máte celkovo päť ciest ako ovládať infotainment. Jednak cez dotykový stredový displej, alebo cez dotykové plôšky na volante, alebo cez nový touchpad, alebo hlasovým ovládaním, alebo doplnkovým ovládaním prostredníctvom gest. Displej palubných prístrojov pred vodičom má veľkosť 12,3 palca, stredový displej má až 10,25 palca s rozlíšením 1920 x 720 pixelov.

GLC Coupé dostalo do vienka balík najnovších asistenčných systémov vrátane systému pre spomalenie pred kolónou, asistent pre upozornenie na premávku pri opustení vozidla, asistent pre vytvorenie koridoru pre záchranné zložky, či asistent pre jazdu s prívesom s funkciou cúvania s prívesom. Súčasťou doplnkov je tiež kamerový systém s náhľadom 360° do okolia vozidla nielen pre lepší výhľad z vozidla pri parkovaní, ale tiež pri jazde v teréne.

Motorová paleta je totožná s tou pri GLC SUV. To znamená, že sú od začiatku predaja k dispozícii dva benzínové a tri naftové motory, všetky s totožným objemom 2,0 litra. Kým benzínové motory sú z kategórie mild-hybrid, naftové agregáty sa spoliehajú výlučne na pokročilú kontrolu a úpravu emisií. Zároveň platí, že všetky motorizácie majú osadený systém pohonu všetkých kolies 4MATIC.

Benzínovú ponuku zastupujú motorizácie s označením 200 4MATIC a 300 4Matic. Maximálny výkon je 145 kW (190 k) respektíve 190 kW (258 k). Maximálny krútiaci moment je 320 respektíve 370 Nm. Keďže ide o mild-hybridné motory od Mercedesu, krátkodobo môžu ťažiť z pomoci elektromotora (EQ Boost), ktorý je schopný dodať 10 kW a 150 Nm krútiaceho momentu. Energiu dodá vďaka 48 Voltovému remeňovému štartér-generátoru schopnému nielen takmer neciteľne zapínať a vypínať motor aj počas jazdy, ale tiež schopnému rekuperovať energiu pri brzdení.

Nafta je zastúpená motormi s označením 200d 4MATIC, 220d 4MATIC, 300d 4MATIC. Maximálne výkony sú 120 kW (163 k), 143 kW (194 k) a 180 kW (245 k). Maximálne krútiace momenty sú 360 Nm, 400 Nm a až 500 Nm pri 300d.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku