2016-06-03 14:30:00
Audi A5 a S6
Audi A5 a S6 Coupe 2016
Zdroj: Audi

AUDI A5 Coupe a S5 Coupe prichádzajú v novom šate s hŕbou noviniek

Audi včera podvečer predstavilo svoje veľké kupé modely – A5 a S5 Coupe.

I keď by sa mohlo zdať, že automobily sa s predchádzajúcou generáciou podobajú ako vajce vajcu, opak je pravdou. Automobily sú od základu nové už len preto, že stoja na inovovanej platforme MQB evo. Vozidlá technicky prepojené so sedanom A4 a S4 sa aj od svojho najbližšieho súrodenca snažia odlišovať a to najmä vizážou. Uplatňujú mierne odlišne tvarované svetlá a oblejšie krivky viditeľné najmä na zadnej časti zboku a pri pohľade na prednú kapotu, ktorá je taktiež výrazne oblejšia. I v tomto prípade kráča dizajn ruka v ruke s aerodynamikou, keď nové modely dosahujú mimoriadne nízky koeficient odporu vzduchu 0,25.

Automobil medzigeneračne zhodil 60 kilogramov hmotnosti, čím sa radí medzi najľahšie vo svojej kategórii. Vozidlo by malo poskytovať ideálny kompromis medzi pohodlnými prejazdmi Autobahnom a športovým zážitkom na kľukatých cestách. Zároveň kabína poskytne viac miesta pre posádku a to ako vpredu, tak i vzadu na doplnkových sedadlách najmä vďaka zväčšeným rozmerom a dlhšiemu rázvoru. Batožinový priestor má objem 465 litrov.

Zdroj: Audi

K vyššej stabilite za jazdy okrem úprav podvozka patrí i nasadenie pohonu Quattro, ktorý je v prípade slabších motorizácii doplnkovou výbavou, najsilnejšie ho majú automaticky. Pritom sa Audi môže pochváliť tým, že A5 je prvé vozidlo disponujúce novou generáciou pohonu Quattro ultra, ktorý bude k dispozícii pri štvorvalcových motorizáciách a to ako pri benzíne, tak nafte. Quattro ultra je nový systém pohonu všetkých kolies, ktorý znižuje v porovnaní s predchodcom spotrebu a to aj vďaka skutočnosti, že sa zapína iba v prípade, keď je to nutné.

To nás privádza k motorizáciám, ktoré zastupujú agregáty s objemom 2,0 a 3,0 litra a to ako pri benzíne, tak i nafte. Základom je naftový prepĺňaný štvorvalec 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k). Rovnaký výkon by mohol mať aj základný benzínový štvorvalec (jeho nasadenie je otázne). Vyššie by mal stáť benzínový štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom cca 250 koní. V ponuke sú taktiež naftové šesťvalce. Ten s nižším výkonom 160 kW (218 k) bude dostupný dokonca s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a 7-stupňovou dvojspojkovou S-Tronic prevodovkou, tak ako menšie motory. 8-stupňový automat je vyhradený pre najvýkonnejší naftový motor 210 kW (286 k) a pre športovú verziu S5, ktorá bude mať Podkapotou prepĺňaný 6 valec s objemom 3,0 TFSI s výkonom 260 kW (354 k). Vďaka nemu dokáže model S5 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, pritom má priemernú spotrebu 7,3 litra benzínu na 100 km. Audi tvrdí, že celé portfólio motorov je o 22 % efektívnejšie a teda úspornejšie než v predchádzajúcej generácii.

Zdroj: Audi

Nové vozidlo chce svojej posádke poskytovať ako zážitok z jazdy, tak i vysoký komfort. Ten okrem podvozka a priestrannejšej kabíny zabezpečuje dobre postavený interiér a zlepšená zvuková izolácia, ktorá sa má podľa automobilky vyrovnať vozidlám vyšších tried. K tomu treba prirátať i moderné technológie zastúpené ako ambientným osvetlením s možnosťou voľby z 30 farebných odtieňov osvetlenia kabíny, tak aj vytŕčajúci 12,3 palcový stredový TFT displej s rozlíšením 1440x540 pixelov. Pre vodiča je ale dôležitejší plne grafický a farebný displej v kaplnke prístrojov s uhlopriečkou 8,3 palca, ktorý zobrazuje ako informácie o vozidle, tak aj údaje z navigácie, audiosústavy a podobne.

Automobil je možné dovybaviť asistenčnými systémami ako adaptivný tempomat s možnosťou úplného zastavenia a jazdou v kolónach, asistentom dbajúcim na križujúcu dopravu vzadu (vyparkovanie) a množstvom ďalších. Vozidlo sa dostane do predaja na jeseň tohto roka.

jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo