2016-06-02 13:40:00
Škoda Yeti 2.0 =
Škoda Yeti 2.0 = Seat Ateca po česky
Zdroj: autoexpress.co.uk

Škoda by reálne mohla prísť na trh v USA a v Kanade. Nahradí Volkswagen?

Automobilka Škoda si koncom mája registrovala na patentovom úrade v USA tri názvy modelov.

Už dávnejšie sa o príchode automobilky Škoda na americký trh špekulovalo, avšak nič konkrétne sa v tejto veci neudialo. Dnes je však zrejmé, že si automobilka Škoda nechala na patentovom úrade v USA (USPTO) registrovať ochrannú známku na názvy Octavia, Superb a Yeti. To opätovne rozvírilo špekulácie o príchode, respektíve návrate automobilky Škoda na americký trh.

Okrem USA by sa mohli modely Škoda predávať aj v Kanade. Vlna špekulácií sa rozbehla najmä v súvislosti s aférou Dieselgate, ktorá v USA vážne narušila dôveru zákazníkov v značku Volkswagen. Škoda by tak mohla Volkswagen na trhu doplniť, ba najodvážnejší píšu o tom, že by mohla materskú značku úplne nahradiť. Reálnejšie ale je, že by VW umožnil úspešnej Škode vstup na americký trh, čím by výrazne zvýšil konkurencieschopnosť koncernu na tomto významnom trhu.

Investície, ktoré by to vyžadovalo by boli obrovské, avšak Škoda by viacerými svojimi modelmi mohla osloviť aj amerického zákazníka, najmä by Severnú Ameriku mohla dobíjať s čistým štítom.

Škoda sa už v minulosti prostredníctvom svojho nového riaditeľa Bernhard Maier vyjadrila, že skúma potenciál nových trhov, na ktoré by mohla expandovať. Hovorca automobilky príchod značky do USA nevyvrátil, ale ani nepotvrdil.

Pre Auto.cz sa hovorca českej automobilky Škoda Tomáš Kubík vyjadril, že: Škoda priebežne analyzuje situáciu na viacerých trhoch a regiónoch, ktoré by v dlhšom časovom horizonte mohli byť pre značku atraktívne. Severná Amerika vrátane USA je jedným z týchto regiónov. Žiadne konkrétne rozhodnutie však zatiaľ nepadlo.

Automobilka si už dávnejšie registrovala názov Škoda a následne tri svoje populárne modely. Práve Superb ale i Octavia v karosárskych verziách liftback by mohli amerického zákazníka zaujať, keďže sedany sú v USA stále mimoriadne populárne. Rovnako tak chystané menšie SUV Yeti a väčší súrodenec Kodiaq by skvelo doplnili modelové portfólio a pri správne nastavenom marketingu by skutočne mohli znamenať pre Škodu úspech a ďalšie navyšovanie predajov, ktoré má v pláne. Modely Škoda boli na trhu v USA istý čas dostupné (za minulého režimu), no nevzbudili veľký záujem a automobilka sa rýchlo stiahla. Teraz je situácia úplne iná a moderné modely založené na technológiách koncernu VW s množstvom ponúkaného priestoru a adekvátnou cenou môžu byť veľmi lákavé aj pre Američanom a Kanaďanov.

Zdroj: SKoda

Keď sa prenesieme do hypotetickej roviny a začneme uvažovať o tom ako by príchod do USA mohol prebiehať, je zrejmé, že spočiatku by značka svoje modely iba dovážala a využívať by mohla slušnú servisnú i dílerskú sieť značky Volkswagen, čo by dramaticky znížilo náklady. Neskôr by sa mohli niektoré modely vyrábať aj lokálne, taktiež v závode VW.

Očakávať však, že vozidlá značky Škoda bude možné vidieť v USA už o pár mesiacov je naivné. Každopádne Škoda už v minulosti testovala chúťky motoristických novinárov i verejnosti v USA a stretla sa s pozitívnymi reakciami na svoje modely.

 

 

jh
ZDROJ: autoguide, Autoevolution, Auto.cz

Komentáre k článku


Stream naživo