01.02.2016

Auto za 3480 eur Dacia Kwid iba pre Indiu? Tak prečo ho potom testujú v Európe!?

Carlos Ghosn, šéf aliancie Renault-Nissan odmietal potvrdiť príchod modelu Kwid do Európy, ale predsa je tu.

Lenže fotografie z Holandska neklamú. Poriadne kamuflovaný Kwid už testujú na nemecký značkách. Je tak celkom možné, že po pozitívnych reakciách európskych motoristov na predstavu auta za približne 3500 eur musel Renault prehodnotiť svoje rozhodnutie a príchod Kwida do Európy napokon pripravuje.

V Indii v minulom roku predstavili malý automobil menom Kwid, ktorý tam predávajú za štartovaciu cenu neuveriteľných 3480,- eur (v prepočte z rupie). Keďže značka Dacia v Indii nepôsobí, model prišiel pod menom Renault Kwid. Lenže v Indii aliancia Renault-Nissan predáva viacero modelov Dacie s logom Renaultu – napríklad Dustera, či minivan Lodgy.

Už v tom čase sa odborná verejnosť obracala na Renault s otázkou, či Kwida neprinesie aj na ďalšie trhy, napríklad do Európy. Vedenie automobilky na čele s Carlosom Ghosnom túto možnosť odmietlo, i keď viacero z informácií, ktoré máme túto možnosť nevyvracalo.

Teraz sa však zdá, že Kwid do Európy predsa len príde. Keďže však na starom kontinente zastáva Renault inú pozíciu než v Indii – kde ponúka zväčša lacnejšie autá tzv. budget car a v Európe sa snaží svoje modely posunúť bližšie k prémii, je viac pravdepodobné, že pôjde skutočne o model pre Daciu.

Prifariť Kwidu dizajnové prvky Dacie vôbec nebude ťažké, podľa nás je tento model už od začiatku robený aj pre Európu. A čo je podstatné, Dacia v segmente A – malé automobily nemá aktuálne zastúpenie a pritom o tento segment má dlhodobo záujem. Preto sa v nedávnej minulosti objavili správy o tom, že automobilka preberie predchádzajúcu generáciu modelu Twingo. Avšak mať model Kwid by bolo pre všetky strany lepšie riešenie. Je to moderný automobil s nízkymi nákladmi na výrobu postavený na najnovšej modulárnej platforme CMF-A aliancie Renault-Nissan (modulárna znamená, že použité komponenty netreba nanovo konštruovať pre nový model, dajú sa použiť tie z iných modelov). Pritom sa značka pri jeho vývoji postarala o to, aby takmer žiaden z komponentov, z ktorých sa skladá (viac než 90 %) nebol naviazaný iba na jeden výrobný závod. Kwid v Indii je skladaný z lokálnych komponentov, teda bez nutnosti dovážať súčiastky z ďaleka, čo by zvyšovalo jeho cenu. V preklade to znamená asi toľko, že pre Renault nie je problém výrobu celého modelu premiestniť kamkoľvek na svete a využiť na to len výrobné kapacity v danej lokalite.

Očakávať však, že sa bude aj v Európe predávať za štartovaciu cenu 3480 eur je naivné. Na to, aby Kwid mohol prísť do Európy musí splniť prísnejšie európske emisné i bezpečnostné normy, nehovoriac o tom, že aj v závodoch Dacie v Rumunsku alebo v Maroku sú o niečo vyššie náklady na pracovnú silu, než v Indii. Veľmi reálnou je však hranica 5000 eur. Kwid pre Európu potrebuje aspoň 3 hviezdy z crash testov a motor spĺňajúci emisnú normu Euro 6 (napr. 0,9 TCe)

Predstava kúpy nového automobilu za 5000 eur (resp 4990 eur...) bude aj pre Európana veľkým lákadlom. Renaultu sa tak s modelom Kwid môže i u nás podariť kúsok o ktorý už v minulosti veľmi stál – predávať nové auto za päť tisíc.

Pritom Kwid nie je len malý a lacný, je postavený tak, aby bez väčších problémov dokázal odviezť štyroch cestujúcich – za to vďačí vyššej kabíne, a daný cestujúci nemusia ísť úplne naľahko pretože jeho batožinový priestor má rovných 300 litrov. Čo je pre segment A v podstate dvojnásobok priemeru a táto hodnota auto posúva k autám v segmente B  a dokonca aj tie dokáže predbehnúť (Fiesta, Corsa, či dokonca Fabia majú obdobný kufor). Navyše je Kwid crossover, teda nie je len malým autom, má vyššiu svetlú výšku, vyšší posed, skrátka všetko to, čo dnešný zákazníci milujú. Nuž darmo, to je priveľmi lákavá ponuka, aby zostala len pre Indiu, čo poviete?

Keď sme sa pýtali priamo automobilky Renault, prišla nám takáto odpoveď: zatiaľ sa nad uvedením tohto modelu na náš trh neuvažuje. Nuž, názor si urobte sami. Kľúčové bude asi slovko zatiaľ.  

jh
ZDROJ: IAB - indianautosblog.com

Komentáre k článku