2015-09-29 04:30:00
Renault Kwid 2015
Renault Kwid 2015
Zdroj: Renault

Nový Renault Kwid je majster sveta v základnej cene – plná suma už od 3 480 eur!

Renaultu sa podarilo niečo o čom iní môžu iba snívať. Stiahol cenu nového auta pod 3500 eur.

Pôvodne sa cena nového Kwida mala pohybovať od 4200 eur vyššie, avšak dnes je už známa cena, za ktorú sa bude predávať. Cenové rozpätie sa začína na sume 3480 eur a končí na 4785 eur. Auto v plnej výbave teda dostanete za menej než 5-tisíc eur.

Samozrejme o eurá v tomto prípade nejde. Ide o rupie. Kwid sa práve začal predávať v Indii. To ale neznamená, že je určený len pre Indiu. Cestu si nájde do celého sveta, pravda iba na rozvíjajúce sa trhy "tretieho" sveta.

Renault postavil malý crossover segmentu A s rozmermi siahajúcimi až  k bránam B segmentu. Kwid je malý praktický mestský crossover s dĺžkou až o 10 cm väčšou než má Renault Twingo. Pritom do nového Twinga si za seba dokážu sadnúť dvaja vyšší pasažieri (o pohodlie nejde, zmestia sa). Kwid má však väčší kufor. Jeho rozmer je až 300 litrov, čím sa vyrovná autám z vyššieho segmentu (napr. Škoda Fabia).

Hlavnou devízou Kwida je samozrejme jeho cena. Vďaka nej podliezol všetkých konkurentov a ukázal svetu ako nízko je možné ísť s cenou nového auta. Ako sa to podarilo vysvetľuje šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn. Okrem iného tvrdí, že cenu sa podarilo stlačiť tak nízko jednak vďaka využitiu technológii automobilky (navigácia, výrobné postupy), ale tiež vďaka faktu, že až 97 % súčiastok sa vyrobí priamo v Indii. To značí, že za svoju cenu vďačí nízkym výrobným nákladom a lokálnej výrobe bez nákladných presunov.

Základný Kwid je ale autom, ktoré by Európan neprijal. Naozaj ide o holobyt, ktorý spĺňa len skromné nároky na pasívnu bezpečnosť. V najvyššej výbave (za 4785 eur) má už všetky moderné výdobytky vrátane airbagu vodiča, doplnkového airbagu spolujazdca, navigačný systém, rádio, bluetooth a klimatizáciu.

O pohon vozidla sa stará 0,8 litrový atmosférický trojvalec DOHC s 12-timi ventilmi s výkonom 53 koní a krútiacim momentom 72 Nm pri 4386 Nm. Má päťstupňovú manuálnu prevodovku, motor uložený vpredu a pohon predných kolies. Kapacita nádrže je 28 litrov a kolesá majú rozmer R13.

Ak by sme sa predsa len rozhodli utápať v predstave, že niečo obdobné príde aj do Európy, musíme si uvedomiť, že by nešlo o indický Kwid. Dovoz by ho zbytočne predražil. Skôr by išlo o využitie novej platformy CMF-A, na ktorej Kwid stojí ako prvý. Po jej uplatnení na európskom trhu s dodaním bezpečnosti, ktorú zákazník tu vyžaduje, by mohla vzniknúť lacná Dacia ala Kwid ako malý braček veľkého Dustera. Podkapotou by mohol byť 0,9 litrový TCe motor a dva airbagy by isto boli v základe... Cena daného vozidla by pri lokálnej výrobe v Maroku, alebo v Rumunsku nemusela auto predražiť a základný model by sa mohol pohybovať okolo 5000 eur. Samozrejme v takom prípade by išlo o trhák a takú bratislavskú MHD by mohli rovno zrušiť... Alebo nie?

jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo