10.02.2021

Lancia ožije. Spojí sily s Alfa Romeo a DS. Prémiovky Stellantisu zabojujú spolu

Každá značka z celkovo desiatich dostane šancu. Tak znie oficiálne tvrdenie vedenia koncernu Stellantis.

Len pripomeniem, že Stellantis vznikol začiatkom tohto roka spojením koncernu FCA a PSA. Carlos Tavarez ako jeho líder dá šancu všetkým značkám veľkého koncernu vrátane Chrysleru a Lancie. 

Kým Chrysler sa zaradí do portfólia bežných značiek, trio Alfa Romeo, Lancia a DS čaká spoločná budúcnosť. A je celkom možná, že i budúcnosť americká. Avšak nepredbiehajme. Dnes je jasné, že trio začína pracovať na nových spoločných modeloch, ktoré sa budú ukazovať svetu od roku 2024. 

Na novej platforme koncernu tak dostanú špeciálne úlohy tri prémiové značky a tie sa budú od zvyšku stáda odlišovať nielen dizajnom, ale aj technológiou, pohonmi a mnohým ďalším. 

Či dostane Lancia šancu aj mimo domáceho talianského trhu nie je zrejmé, avšak nechať ju len "doma" by bolo mrhanie potenciálu a nepochybne aj investíciami. Lancia má silné meno a aj keď je dnes utlmená a predáva iba jeden model a iba na jednom domácom trhu, svojimi predajmi dokáže tromfnúť aj podstatne vybavenejšiu Alfu Romeo. Isteže sú to úplne iné segmenty a Lancia má takpovediac vysokoobrátkový tovar, ale aj tak je obdivuhodné, že Lancia na jednom trhu s jedným modelom prekonala predaje Alfa Romeo v Európe s tromi modelmi (minulý rok sa ešte plnohodnotne predávala aj Giulietta). 

Mimochodom, Ypsilon, ktorý je už medzi malými hatchbackmi doslova seniorom, prekonal ďalší facelift. Auto dostalo novú mriežku chladiča, novú modrú farbu a nové LED denné svietenie. K tomu treba prirátať lepšie materiály v kabíne a samozrejme 7 palcový dotykový displej s možnosťou zrkadlenia smartfónov cez CarPlay a Android Auto. Podkapotou má jednolitrový trojvalec s mild-hybridnou pomocou štartér-generátora. Motorček produkuje celkovo 51 kW, čo do mestskej prevádzky úplne stačí. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Automotive News, motor1

Komentáre k článku