2013-09-11 09:00:00
frankfurt 2013
frankfurt 2013

Frankfurt 2013: Najvýznamnejšie modely na autosalóne

Pokračujeme druhým predstavovaním najzaujímavejších modelov na autosalóne v nemeckom Frankfurte.

Čo automobilky pripravili na jednu z najvýznamnejších svetových motoristických udalostí vám prinášame v abecednom poradí. Včera sme skončili pri Mazde, dnes preto pokračujeme pri Mercedese. Samozrejme, nie všetko sa nám sem zmestilo, avšak o najhorúcejších novinkách vás informujeme priebežne.

Zostaňte „naladení“ pretože ideme ďalej v predstavovaní noviniek, ktoré zažil Frankfurt. Býva zvykom, že domáce automobilky si na výstavu pripravia niečo veľké. Snažia sa predviesť pred domácim publikom, aby ich nebodaj nepredbehli „cudzinci.“ V tomto duchu konajú hlavne Audi a Mercedes. Iba mierne za nimi zaostáva Volkswagen a Opel, ale aj tieto značky sa pripravili viac ako zodpvedne. Na Frankfurt sa poriadne pripravili aj Francúzi. Ich ofenzívu vedie Peugeot, ktorý má takmer armádu modelov. Medzi dovedna tridsiatimi „Pežotmi“ dominuje koncept 308 R z ktorého je nesvoj hlavne Golf.

Ak si chcete pozrieť modely značiek od A po M, kliknite sem.

Ak si chcete pozrieť modely značiek od S po V, čakajú vás tu.

Ale pekne po poriadku:

Mercedes

Zdroj: Mercedes Benz
Na  dvojposchodovom stanovisku Mercedesu vo Frankfurte pútajú najväčšiu pozornosť dve autá. Nový model S 63 AMG a koncept kupé triedy S. Koncept, ktorý by mal predznamenávať triedu CL má pod kapotou motor V8 biturbo s výkonom 330 kW (449 k) a 700 Nm. krútiaceho momentu. Aj S 63 AMG má osemvalcové srdce, ale s výkonom 430 kW (590 k) a s 900 Nm. krútiaceho momentu.

 

 

 

Nissan

Zdroj: Nissan
Nissan si do Frankfurtu priviezol úplne novú generáciu X-trailu, ktorý nielenže vymení predchádzajúcu generáciu ponúkanú od roku 2007, ale nahradí tiež sedemmiestny Qashqai. Áno, tušíte správne, nový X-trail bude mať sedem miest! Ponúkať sa bude s pohonom predných ako aj všetkých kolies s aktívnym riadením jazdnej stopy.

 

 

 

 

 

Opel

Zdroj: Opel
Značka robí čo môže, aby sa dostala z červených čísel. Rozširuje ponuku a to správnym smerom. Príkladom je nová Insignia Country Tourer aj na nespevnené cesty. Zrejmý je pohon všetkých kolies vyšší podvozok a ochranné plasty. Konkurencia pre terénne verzie Passatu, či A6-tky má svoj šarm. Opel sa vo Frankfurte pýši tiež veľmi zaujímavým konceptom s názvom Monza. Mal by byť dizajnovou šablónou pre nové vozidlá tejto značky.

 

 

 

Peugeot

Francúzsky lev si do Nemecka priviezol doslova armádu noviniek. Okrem rodinne ladenej 3008-čky a 5008-čky si nachystal vynovenú 308-čku, ktorá púta najväčšiu pozornosť. Okrem bežnej 308-čky však má v talóne aj koncept s názvom 308 R, ktorý by mal predstavovať reálnu hrozbu pre Golf GTI. Zatiaľ nevieme konkrétne výkonové parametre, ak však 308 R chce konkurovať Golfu, musí mať pripravené niečo naozaj poriadne.

 

 

Porsche

Automobilka Porsche pripravila návštevníkom autosalónu lahôdku – Porsche 918 Spyder. Je to super rýchly super šport postavený z uhlíkových vláken, ktoré dopĺňa hliník a horčík. Okrem tejto nádhery s odnímateľnou strechou dostala pre Frankfurt vynovená Panamera diesel.  Trojlitrový šesťvalec od Audi má upgrade na výkon 221 kW (300 k), krútiaci moment sa dostal až na 649 Nm. Na stovku zrýchli Panamera diesel za 6 sekúnd a maximálnu rýchlosť má 259 km/h.

 

 

Renault

Renault sa z neďalekého Francúzska priviezol na faceliftovaných modeloch Koleos a Lattitude. Okrem nich sa predstavil  koncept X-space, ktorý by mal byť náhradou za Espace. Od konceptu však v tomto prípade nie je ďaleko do výroby. Renault skôr než ukázal svoj koncept informoval o tom, že sa nový model má dostať na trh zhruba v lete budúceho roka.  

 

 

 

Seat

Len on, teda Leon. Tak by sa dala charakterizovať ponuka španielskej automobilky. Seat sa snaží bezpodmienečne zvýšiť čísla predaja. Z čias čudných (aj keď praktických) MPV sa vracia ku klasickým typom áut. Nové kombi Leon ST má pripravený veľmi slušný kufor s objemom takmer 590 litrov a športový dizajn, ktorý môže spolu s cenou presvedčiť nejedného zákazníka. Hlavne ak ide o zákazníkov koncernu VW.

Komentáre k článku


Stream naživo