2013-08-27 11:43:38
Opel Monza
Opel Monza je konceptom, ktorý sa predstaví iba na autosalóne - do série sa nedostane.
Zdroj: Opel

Krásný Opel Monza zostane konceptom s „krídlami“ a novým trojvalcom

Je to viac kombi ako kupé, no celkom v duchu sloganu, ktorým kedysi lákal Opel na nádherné malé kupé GT: Len lietanie je krajšie.

Nový koncept, prichystaný na premiéru na autosalón do Frankfurtu, ja naozaj krásny. Dokonca má tiež aj dvere, ktoré vyzývajú na lietanie. Takže chcelo by to „už len“ jedno – aby sa dostavil aj v sériovej podobe. Žiaľ, toto Opel nesľúbil. Bude to asi len dizajnové cvičenie na tému: takto majú vyzerať budúce generácie vozidiel s bleskom v znaku... Viac sa asi dozvieme až priamo vo Frankfurte.

Budúcnosť, ktorá sa predstavuje dnes

Šéf značky Karl-Thomas Neumann hovorí o novodobej interpretácii mena Monza ako o Opli budúcnosti. Takže napríklad veľké šesťvalcové kupé podobné tomu, ktoré sa predstavilo práve vo Frankfurte nad Mohanom pred 36 rokmi v roku 1977, určite v nasledujúcich rokoch nekúpite. Nový koncept vlastne ani kupé nie je. Skôr ide o štýlové kombi s nahor otváranými „krovkami“, teda dverami typu Gullwing, ktoré sa označuje ako shooting brake.

Vozidlo má dynamicky strihnutú karosériu s postupne klesajúcou strechou. Od klasických dvojdverových kupé modelov je však na hony vzdialené. Monza má napriek svojim rozmerom iba jeden pár dverí, ktoré zaberajú prakticky celú bočnú stranu vozidla. Škoda, že sa naozaj (vraj) do sériovej podoby nedostane. Zostane však na krásne snívanie. Návrat slávneho mena minulosti Opelu a parádne kupé s výraznými tvarmi by sa milovníkom značky  určite páčilo. Lenže... v čase, keď aj Opel je jednou zo značiek, ktorá to nemá práve ružové, nie je na hranie čas.

Zdroj: Opel
Zdroj: Opel
Zdroj: Opel

Moderna na obdiv

Nech si hovorí kto chce, čo chce, toto sa Oplu ale naozaj podarilo. Dizajn je nápadne podobný na „talianske“ linky, až neuveriteľné na nemecký pôvod. Prikrčený koncept je vysoký iba 131 centimetrov, no na dĺžku predstavuje poriadny kusisko auta, veď má 469 centimetrov. Do kufra sa zmestí 500 litrov batožiny. Opel v sporých informáciách udáva, že vodič sedí za volantom o 15 centimetrov nižšie, ako v bežných sériových modeloch. Určite je zaujímavá prístrojová doska, ktorú tvorí 18 palcový displej, zobrazujúci informácie v 3D.

Zdroj: Opel

Auto používa modulárnu konštrukciu, aby uspokojila rôzne typy pohonných jednotiek. Vozidlo bude mať podobný spôsob pohonu, ako Opel / Vauxhall Ampera a Chevrolet / Holden Volt. Avšak, tu sa o pohon elektromotora postará namiesto staršieho motora s objemom 1,4 litra modernejší 1,0-litrový turbo motor SIDI, ktorý je ďalšou ohlásenou novinkou značky Opel pre frankfurtský autosalón. Baterky dobíja v roli generátora, pričom pre Monzu je upravený na spaľovanie zemného plynu. V sériových modeloch bude však tento motor konzumovať benzín.

Jozef Vydra
ZDROJ: Opel

Komentáre k článku


Stream naživo