2013-09-14 11:15:00
frankfurt 2013
frankfurt 2013

Frankfurt 2013: Najvýznamnejšie modely na frankfurtskom autosalóne

Pokračujeme tretím, záverečným predstavovaním najzaujímavejších modelov na autosalóne v nemeckom Frankfurte.

Čo automobilky pripravili na jednu z najvýznamnejších svetových motoristických udalostí vám prinášame v abecednom poradí. Naposledy sme skončili pri Seate, preto dnes začíname Škodou. Berte to ako výber, nezmestilo sa nám sem všetko. Niektoré novinky sme vám už predstavili a o ďalších novinkách vás informujeme (a budeme informovať) aj priebežne. A bude toho dosť, veď svoju premiéru si vo Frankfurte "odkrútilo" 159 modelov.

Ak si chcete pozrieť modely značiek od A do M, nájdete ich tu.

Ak si chcete pozrieť  modely značiek od M do S, hľadajte tu.

Autosalón vo Frankfurte nepatrí medzi víkendové udalosti, pre návštevníkov je otvorený od 14.9. do 22.9.

Počas takéhoto obdobia sa v priestoroch autosalónu vystriedajú tisíce návštevníkov, ak by ste sa k nim chceli pridať, "stačí" prekonať vyše 800 kilometrov po rakúskych a nemeckých diaľniciach (a to nepočítame cestu po naše hranice...) a pripraviť si 13 eur na osobu. Detailné informácie nájdete tu.

Začíname:

 

Škoda

Zdroj: Škoda auto
Česká automobilka uvádza vo Frankfurte úplne nový model Rapid Spaceback. Je kratší o 18 centimetrov, ale aj tak má veľmi slušný obsah kufra 415 litrov, čím výrazne prevyšuje konkurentov. Paleta motorov je ako vždy bohatá. Od benzínových 55 kW cez naftových 66 kW až po benzínových 90 kW. Zaujímavý je aj nový vzhľad Yetiho, ktorý viac než Yeti vyzerá ako Octavia. Facelift síce potreboval, ale jeho nezabudnuteľný kukuč nám bude chýbať. Škoda, že sa predĺžená "čínska" verzia Yetiho nedostane na náš trh.

Možno však automobilka tuší, že by tým škodila Octavii. Predsa len populárne SUV s väčším kufrom... Uf!

 

Smart

Smart prišiel na autosalón s golfovým vozíkom vlastnej výroby. Inak sa jeho „počin“ s názvom Fourjoy ani nedá nazvať. Zaujímalo by nás, či si sedenie na zadných sedadlách dizajnéri vyskúšali. Na niečo také už nestačí ani skolióza! Ešteže je to len koncept... To čo z konceptu vznikne by malo zdieľať platformu s Renaultom Clio. Už dnes vieme, že Smart Fourjoy bude (ak bude) bláznivým bratrancom Clia. Snáď mu dovtedy primontujú aj dvere...  

 

 

Subaru

Subaru WRX si celosvetovú premiéru odkrútilo už v New Yorku, ale v Európe sme ho ešte naživo nemohli vidieť. Detailov o tomto aute veľa nevieme, čo však vieme je to, že sa jeho návrh dizajnérom podaril. Očakáva sa, že WRX bude poháňať dnes veľmi frekventovaný motor s objemom 1,6 litra. Cesty Božie a cesty Subaru sú nevyspytateľné, a preto by sme všetky karty na takýto motor nestavili. Predsa len, Subaru si vždy razilo svoju vlastnú cestu.

 

 

Suzuki

Model, ktorý nás pri automobilke Suzuki zaujíma má názov iV4. Suzuki sa s ním mieni natlačiť medzi autá ako Nissan Juke, Renault Captur a Peugeot 2008. Ako názov napovedá, je pravdepodobné, že mu pod kapotou bude driemať aj elektromotor. Či samostatne, alebo len v spolupráci so spaľovacím motorom, to ešte nevieme. Isté je, že na dĺžku má 4,2 metra, na výšku 1,6 m a rázvor bude mať 2,5 metra.

 

 

Toyota

Zdroj: toyota, autoblog.com
šialenej veveričke-električke menom Toyota Yaris Hybrid R sme písali nedávno. Pripomeňme si, že má štyri motory, z toho tri elektromotory, ktoré spolu s benzínovou turbom prepĺňanou 1,6-tkou dosahujú výkon 310 kW (420 koní)! Okrem toho má Toyota v zálohe aj facelift Land Cruisera a prvý vlastný použiteľný pohon na vodík s názvom FCV-R, ktorý by mal prísť do výroby (aj s nejakým autom) o dva roky.

 

 

Volkswagen

Volkswagen sa na domácom autosalóne zameral na dva smery: elektrinu a Golf. Elektrické autá e-Golf, e-UP! a e-loadUP! dopĺňa Golf-R a Golf Sportsvan. Golf-R má 221 kW (300 koní) a krútiaci moment 380 Nm. Z nuly na sto sa Golf-R dostane s manuálnou prevodovkou za 5,3 a s DSG za 4,9 sekundy. To všetko vďaka dvojlitrovému benzínovému štvorvalcu z GTI, ktorý je však výrazne silnejší (o 59 kW). Zaujal nás aj koncept e-loadUP! Je to ideálne riešenie pre donáškové služby. Je krpatý, má dojazd 160 km, baterky nabije na 80% za 30 minút a z nuly na sto akceleruje za 12,5 sekundy. Pre vodičov donáškových áut je však dôležitejší údaj 210 Nm. „Točák“ je k dispozícii okamžite, takže na svetlách nebudú mať konkurenciu! A v prípade, že by si zákazník objednal namiesto pizze kovadlinu, netreba sa báť – E-loadUP! unesie až 306 kíl nákladu.  

 

Volvo

Volvo? Krása, jednoducho krása. Volvo Concept Coupé je podľa nás najkrajšie auto vo Frankfurte. Cieľom automobilky je nadviazať na slávne Volvo P1800 zo šesťdesiatych rokov, ktoré si môžete pozrieť v galérii. Uvidíme, či sa dostane do výroby, no bola by škoda takýto klenot nechať len v podobe konceptu. Volvo vo Frankfurte vystavuje nový motor Drive-E. Nie je to hybrid, má len zopár špecifických riešení pre zvýšenie výkonu a zníženie spotreby. Napríklad používa guľôčkové ložiská na vačkových hriadeľoch a podobne.  

Ján Hargaš
ZDROJ: carscoops.com, IAA

Komentáre k článku


Stream naživo