08.08.2018

VW chce zo SEATu svoju Alfa Romeo. Opäť. Podobne aj Hyundai

Emocionálny dizajn a veľký ohlas pre nové modely Alfa Romeo spôsobili, že sa značka opäť stala benchmarkom.

A opäť je v tom SEAT. Španielska značka mala byť Alfou Romeou koncernu Volkswagen ešte pred niekoľkými rokmi. Bolo to za vlády Ferdinanda Piecha. Ten sa netajil záujmom o kúpu značky Alfa Romeo. Neuspel, a tak si chcel vypestovať vlastnú Alfu práve zo SEATu. Nikdy sa mu to nepodarilo. Aspoň nie úplne. Dnes je ale situácia iná a SEAT má v mnohých oblastiach väčší potenciál ako Alfa Romeo. Je to práve vďaka schopnosti osloviť mladých zákazníkov a vďaka podstatne širšej palete modelov, než akú mal v minulosti.

Šéf skupiny Volkswagen Herbert Diess verí, že SEAT dokáže osloviť mladších zákazníkov, ktorí si na dni slávy značky Alfa Romeo už jednoducho nepamätajú. Podľa Diessa je dnes SEAT známejší ako Alfa práve medzi mladými ľuďmi.

„Pre ľudí nášho veku je to (Alfa) fantastická značka, no odkedy si pamätám Alfa bola na ústupe,“ povedal počas prezentácie štvrťročných výsledkov koncernu. „Spýtajte sa 25 až 35 ročných na Alfu a nebudú vedieť, čo povedať, nemajú potuchy čo je Alfa,“ povedal.

„Mladý, športový, žiaduci a emocionálny – takto umiestňujeme SEAT vyššie... Dnes má SEAT omnoho lepší produktový mix ako pred pár rokmi a má najmladších zákazníkov v rámci koncernu. Verím, že táto značka má ešte veľký potenciál,“ povedal Diess.

Štatistiky hovoria jasnou rečou. Kým Alfa Romeo predá podľa odhadov toho roku cca 170 000 áut, SEAT predal 139-tisíc áut už za prvý štvrťrok tohto roku. Tým prekonal všetky vlastné rekordy a je tak isté, že prekoná aj minuloročné predaje na úrovni 468-tisíc áut.  

Alfa Romeo rovnako ako SEAT mohutne investuje do svojho modelového portfólia. Z jej modelovej ofenzívy zatiaľ vzišli iba dva modely. Ponuka SEATu je omnoho širšia, navyše lacnejšia, a pritom je športová orientácia značky citeľná. Samozrejme platí, že kým Alfa Romeo patrí do prémie, SEAT je mainstreamová značka, no ambície má vyššie.

Za nedávne úspechy SEATu možno viniť aj súčasného šéfa španielskej značky. CEO Luca de Meo pred príchodom do VW pracoval pre Fiat a dva roky viedol Alfa Romeo. Tak sa nemožno čudovať, že športovosť a emócie zo značky cítiť čoraz viac. De Meo zmenil označenie športových modelov SEATu Cupra na samostatnú značku s vlastným modelovým portfóliom. Vysoký výkon, technológie a športový vzhľad i vlastnosti sú skrátka pri SEATe silnejúce veličiny.

Mohli by sme diskutovať o výrazne odlišnom technologickom zázemí, o použitých technológiách, usporiadaní pohonu, taktiež o neporovnateľne pestrejšej športovej histórii a odkaze značky Alfa Romeo, no to sú všetko fakty, ktoré sú pre najmladších záujemcov o automobily čoraz menej vnímateľné a čoraz nepodstatnejšie. Ak bude SEAT ďalej pracovať na svojom imidži správnym spôsobom, dosiahne to, čo bude pre budúcu existenciu značky kľúčové – dokáže si budovať fanúšikovskú základňu už takpovediac od jaslí.

Alfa Romeo sa vďaka novým, silným a presvedčivým modelom s vydareným dizajnom opäť stala latkou nielen pre mainstreamový SEAT so športovými ambíciami, ale tiež pre (rovnako mainstreamový) kórejský Hyundai.

Slovami SangYup Lee-ho viceprezidenta koncernu Hyundai pre dizajn, budú autá značky Hyundai v budúcnosti tak sexi ako Alfa Romeo. Hyundai bude v nasledujúcich rokoch budovať nový imidž značky. Chce byť viac ako dobrá hodnota za peniaze a rodinná voľba, chce prinášať emócie a chce každému svojmu modelu dodať väčšiu osobnosť. Prostriedkom bude samozrejme výrazný dizajn s exkluzívnymi prvkami. Vizáž budúcnosti značky naznačuje napríklad koncept Le Fil Rouge.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Automotive news

Komentáre k článku