Ford chce viac pikapov: Ford Focus pick-up? To snáď... Ale prečo nie?
Ford chce rozšíriť ponuku vozidiel typu pick-up. Do USA preto príde Ranger, no chystá sa niečo ešte menšie.
Aspoň tak znejú najnovšie klebety šíriace sa od modrého oválu. Klebety sú často len na to, aby bolo o čom hovoriť, no v automobilovom biznise sa ani lístok bez vetra nepohne. O čudných nápadoch to platí dvojnásobne a o klebetách o budúcich Fordoch to taktiež platí. Klebetilo sa o príchode modelu Ranger do USA, klebetilo sa o návrate Bronca a dnes už o oboch autách nikto nepochybuje.
Predsa len vyvoláva príchod kompaktného pikapu zdvihnuté obočia. Také autá sú dnes vzácne a objavujú sa veľmi výnimočne. Ich domovskými krajinami sú skôr tie rozvojové, napríklad v Južnej Amerike, či v Ázii. Pre upresnenie, autá typu pick-up sa delia do troch kategórií podľa nosnosti. Kým po celom svete sú najbežnejšie stredne veľké pikapy s nosnosťou cca jednej tony, v USA sú najpopulárnejšie veľké pikapy s nosnosťou výrazne vyššou. Ford disponuje ako veľkými, tak stredne veľkým autom tohto typu. Má sériu F-150, má tiež obrovské Superduty, no a má tiež globálny Ranger.
Teraz sa šušká o pikape, ktorý by mal byť založený na novom Forde Focus. Žiadny rám, žiadne tuhé nápravy, ale samonosná konštrukcia. Teda pikap odvodený od bežného auta.
Zatiaľ sa hovorí o americkom trhu, no nečudovali by sme sa ak by nový malý pikap s nosnosťou pod 1 tonu bol globálnym modelom. Išlo by o jediný pikap so samonosnou konštrukciou, aký Ford aktuálne ponúka.
V Amerike sa už hovorí aj o motore a tiež o dátume príchodu. Základný motor by mal byť nový trojvalec s objemom 1,5 litra spojiteľný s manuálnou alebo automatickou 8-stupňovou prevodovkou. O pohone všetkých kolies sa zatiaľ nepíše. Prísť by auto malo v roku 2022.
Američania si pri spomienke na malý pikap okamžite vybavia označenie Ranchero. Ide o model, ktorý Ford prestal vyrábať v roku 1979. Nedávno si ale Ford registroval meno Courier. Pikap s menom Courier existoval v Južnej Amerike. Stál na platfome modelu Fiesta.
Obrázky, ktoré vidíte pochádzajú od nezávislého dizajnéra Klebera Silvu. Ten ich uverejnil na svojej stránke na Behance. Jeho dizajn vychádza z Focusu a z Focusu Active.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: motor1.com
Komentáre k článku