Motor Kombat Kia Rio vs. Škoda Fabia 1/3: Vnútorný priestor
Štartujeme Motor Kombat, súboj dvoch veľkých konkurentov v menšom balení. V porovnávacom teste na pokračovanie sa proti sebe postaví Kia Rio a Škoda Fabia.
Zalovili sme v prehustených vodách subkompaktnej triedy a proti Kia Rio sme nasadili najsilnejšieho súpera - Škodu Fabia. Nebudeme porovnávať nadupané a výbavou natlačené novinárske autá, práve naopak.
Na štartovú čiaru sme postavili dve autá v základnej výbave, so základnými motormi: Kia Rio 1.2 D-CVVT vo výbave LX a Škoda Fabia 1.2 HTP Active. Dnes sa pozrieme na to, ako sú na tom naši dvaja subkompaktní kohúti s ponukou vnútorného priestoru. Ale dosť bolo slov, pozrite si sami ako to dopadlo.
Rio telom neklame
Test potvrdil to, čo naznačoval už prvý pohľad do tabuľky vonkajších rozmerov. Pri ponuke vnútorného priestoru má tesne navrch Kia Rio. Favorizuje ju jemne väčšia dĺžka karosérie (+45 mm), značne veľkorysejšia šírka (+78 mm) a o triedu dlhší rázvor osí kolies (+105 mm).
Vonkajšie proporcie sa v kabíne odrazili tak, že vpredu je miesta jednoznačne viac v Kii Rio, vzadu je ponuka porovnateľná, aj keď v pozdĺžnom smere má výhodu Rio. Na druhej strane Fabia ponúka o čosi viac miesta na hlavu. Daňou za to je jej vysoká konštrukcia, ktorá od uvedenia Fabie druhej generácie vzbudzuje rôzne reakcie.
Pri porovnaní batožinových priestorov má výhodu Fabia (+ 27 l), ktorá boduje aj vďaka tvaru zadnej časti a vzpriamenejšiemu sedeniu na zadných sedadlách. Plusom je aj nižšie umiestnená nakladacia hrana a veľkorysejší vstupný otvor.
Na druhej strane sme pri meraní kufra zažili malé prekvapenie. Šírka kufra medzi podbehmi je v Riu väčšia až o 11 cm. Fabia má teda tabuľkovú výhodu väčšieho objemu, no reálna praktickosť nezávisí len od litrov. Do Ria sa pohodlnejšie vojdú o niečo širšie predmety.
Ak chcete prevážať rozmernejšie predmety, obaja konkurenti ponúkajú sklápanie zadných delených operadiel, no o chlp lepšie sa pracuje s Riom. Stačí sklopiť operadlá a hoci vznikne medzi dnom batožinového priestoru a ich zadnou stenou malých schodík, nepovažujeme to za hendikep. Ak chcete dostať do porovnateľnej konfigurácie Fabiu, musíte najprv odklopiť sedáky, až potom sklápate operadlá. V opačnom prípade dosť odstávajú. Taktiež nám vznikne schodík.
Pozrite si aktuálnu ponuku testovaných modelov
MOTOR KOMBAT
Porovnávané parametre
1. VNÚTORNÝ PRIESTOR | RIO | FABIA | ||
---|---|---|---|---|
rozmer | kombat výsledok | rozmer | kombat výsledok | |
vnútorná šírka vpredu | 137 cm | 1 | 134 cm | 0 |
vnútorná šírka vzadu | 135 cm | 1 | 135 cm | 1 |
vnutorná dĺžka od palubovky po zadné sedadlá | 175 cm | 1 | 165 cm | 0 |
objem kufra základný/po sklopení sedadiel | 288/980 | 0 | 315/1180 | 1 |
šírka kufra | 107 cm | 1 | 96 cm | 0 |
hĺbka kufra | 61 cm | 0 | 67 cm | 1 |
Motor Kombat VERDIKT | 4 | 3 | ||
Ostatné údaje bez hodnotenia | ||||
nameraný výsledok | nameraný výsledok | |||
dĺžka auta | 404,5 cm | 400 cm | ||
šírka auta | 172 cm | 164,2 cm | ||
výška auata | 145,5 cm | 149,8 cm | ||
rázvor | 257 cm | 246,5 cm | ||
svetlá výška vozidla | 14 cm | 13,4 cm | ||
objem palivovej nádrže | 43 l | 45 l | ||
pohotovostná hmotnosť | 1104 kg | 1095 kg | ||
užitočná hmotnosť | 456 kg | 530 kg | ||
priemer pneumatík | 15 palcov | 14 palcov |
Zbrane neskladať, pokračujeme!
Po zhodnotení priestorovej ponuky nám z testu vychádza tesne ale predsa ako víťaz Kia Rio, ktorá je mimochodom Autom roka 2012 na Slovensku. Uvidíme ako odpovie ostrieľaná Škoda Fabia v nasledujúcej disciplíne, kde sa pozrieme na bezpečnosť. Sledujte ďalší Motor Kombat už zajtra!
Komentáre k článku