MDV: V prípade nezrovnalostí sa súťaž na trať Bratislava-Komárno vypíše znova
V súťaži na trať Bratislava – Komárno sa v súčasnosti posudzuje ponuka od RegioJetu.
Ak by v nej boli nejaké nezrovnalosti, vypíše sa tender znova. Prevádzka trate by však nemala byť ohrozená, zabezpečiť by ju mal dopravca, ktorý ju obsluhuje v súčasnosti. Uviedol to minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).
Obálky k tejto súťaži sa otvárali tento týždeň. Érsek priblížil, že právne oddelenie momentálne vyhodnocuje, či sú dodané materiály od RegioJetu v poriadku. "Pokiaľ tam bude nejaká nezrovnalosť medzi tendrom a ich ponukou, samozrejme, iná možnosť tam nie je, zrušiť tender," dodal minister.
Uistil však, že vlak na trati bude jazdiť aj v takomto prípade. "RegioJet do tej doby, kým sa súťaž neukončí tak, ako má byť, bude ťahať na tejto trati ďalej a všetko je zabezpečené," poznamenal. Veľké zmeny však v tendri robiť nechce. "Pretože keď ja dám úľavu súťaže, tak nedodržím kvalitu," podotkol s tým, že súťažou chce na trati dosiahnuť vyššiu kvalitu.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) poukázal na to, že navrhovaný cestovný poriadok, ktorý je súčasťou súťaže na trať Bratislava – Komárno, je návratom o desať rokov späť. "Ministerstvo dopravy a výstavby SR na rastúci záujem cestujúcich o vlakovú dopravu na Žitnom ostrove nereaguje pridaním nových vlakov, ale naopak ich čiastočným rušením, predĺžením intervalov medzi spojmi a dokonca aj spomalením dopravy," skonštatoval riaditeľ inštitútu Rastislav Cenký.
Požiadavky na vysoký počet veľkokapacitných vlakových súprav a ich nejednoznačné a neštandardné požiadavky v kontexte krátkeho času na prípravu podľa Cenkého obmedzujú reálnu súťaž a počet záujemcov, ktorí sa do nej môžu zapojiť.
Komunikačný odbor rezortu dopravy zdôraznil, že súťaž ešte nebola ukončená a nemôže tak informovať o konkrétnych detailoch. "Môžeme ale uviesť, že súťažné podmienky a v nich obsiahnutý cestovný poriadok práve naopak s rozširovaním dopravy počíta už v tomto okamihu," poznamenalo MDV. Základný scenár je podľa ministerstva v prípade objemu výkonov takmer totožný so súčasným cestovným poriadkom. "Rozšírený scenár predpokladá navýšenie vlakovej dopravy už o viac ako 8 %, pričom sa zameriava práve na špičkové úseky dňa a maximálny scenár zásadným spôsobom rozširuje túto ponuku a oproti súčasnosti zvyšuje počet vlakov až o 18 %," priblížil rezort dopravy.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR
Komentáre k článku