20.02.2020

Honda pripravila nové verzie pre Civic TypeR. Vrcholom je okruhová limitka

Honda Civic TypeR dostane nielen nové detaily, aj rovno dve nové verzie. Sport Line a Limited Edition.

Aby v tom bolo hneď od začiatku jasno: Honda Civic nedávno prekonala drobný facelift, ktorý viac než stylingu, dotkol sa vylepšení techniky, doplnkov a výbav. Zaujímavá je najmä výbava Sport Line so športovými prvkami. Sport Line dostane ale aj už beztak športový Civic TypeR. Tu Sport Line znamená, že auto to bude hrať viac na skrytú vášeň, než na batmobil. Najzreteľnejšou úpravou sú „stealth“ skryté aerodynamické prvky a konkrétne ten najväčší – zadná polička, či ak chcete prítlačné krídlo bude mať Sport Line podstatne menšie a vlastne skoro neviditeľné.

Jednoducho GT zostane GT so všetkou výbavou a obdivuhodným športovým dizajnom, SportLine trošku uberie z volume z hlasitosti a bude sa snažiť plávať svetom nenápadnejšie. Cieľom je zaujať aj tých zákazníkov, pre ktorých je GT s veľkým krídlom priveľa. Ako GT, tak Sport Line budú dostupné aj v novej modrej farbe Racing Blue, Sport Line k odlišnosti okrem krídla pridáva aj malú sivú linku v spodnej časti vozidla.

Sport Line jazdí na exkluzívnych 19-palcových tmavosivých diskoch s pneumatikami Michelin Pilot Sports 4S s mäkšou bočnicou pre vylepšenie jazdného komfortu. Sport Line tiež verí zníženiu NVH, teda zníženiu hlučnosti, vibrácii a drsnosti chodu prostredníctvom dodatočných tlmiacich materiálov v kufri a na veku piatych dverí. V interiéri zaujmú čierne škrupinové sedadlá s červeným prešívaním. Prešívanie v červenej dodáva punc celému interiéru. Novinkou je volant v Alcantare a nová hlavica radiacej páky. Civic TypeR a Sport Line nevynímajúc dostal po facelifte vynovený infotainment s konektivitou CarPlay a AndroidAuto.

Sport Line štartuje na jeseň a v Nemecku má cenovku 41 490 eur.

Limited Edition je zas pre tých, ktorým sa zdá byť GT príliš „mäkké“ príliš cestné, príliš komfortné, nudné ba priam rodinné... Preto prichádza limitovaná okruhovo orientovaná verzia Limited Edition. Pre Limited Edition si Honda pripravila špeciálnu žltú farbu a auto môže byť namaľované iba v tejto Sunlight Yellow. Ak by ste chceli váhať, neváhajte, pre Európu je vyhradených len 100 exemplárov. V USA dostanú 600 kusov. Európska verzia tak bude poriadne limitovaná a dozaista i vzácna.

Jej odlišnosť totiž netkvie len vo farbe. Limited Edition zhodila ďalších 47 kilogramov (z faceliftovaného TypeR). Dosiahla to úsporami v kabíne ale aj úsporami na kolesách. Nová verzia má odľahčené a kované 20 palcové disky kolies od BBS a tie samotné znížili hmotnosť o 8 kilogramov – práve tam, kde to najviac cítiť – teda na neodpruženej hmote. Nové kolesá obúvajú pneumatiky Michelin Cup 2. Úpravy si zaslúžil aj podvozok. Úpravy tlmičov súvisia s novou kombináciou diskov a pneumatík, novinky sa dotkli aj riadenia, ktoré by malo poskytnúť lepšiu kontrolu a spätnú väzbu. Okrem kolies dizajnovo auto odlíši „od stáda“ tiež tmavý chrómovaný znak Civicu vzadu, no tiež tmavá strechá i prieduch na kapote.

Zmeny vo vnútri súvisia s úsporou hmotnosti. Najväčšou odlišnosťou je absencia infotainmentu a tiež klimatizácie. Auto má červené škrupinové sedadlá, volant potiahnutý Alcantarou a má tiež novú hlavicu radiacej páky. Narozdiel od limitiek ďalších hot-hatchov, Civic si nechal zadné sedadlá. Zato sa zbavil väčšieho množstva tlmiacich materiálov na streche, v zadnej časti auta i v palubnej doske.

Čo zostáva sú asistenčné systémy vrátane adaptívneho tempomatu (Honda Sensing) a bez zmeny prechádza aj motor. Maximálny výkon dvojlitrového turbomotora je naďalej 320 koní a maximálny krútiaci moment je 400 Nm. Predaj Limited Edition začne v lete a cena bude oznámená bližšie k spusteniu predaja.  

TypeR dostal pri facelifte modelu Civic taktiež niekoľko úprav vrátane detailov na prednej časti vozidla. Upravená je vizáž LED svetiel, hmloviek a upravená je celá predná maska s nasávaním zväčšeným o 13%. Cieľom bolo v súčinnosti s novým chladičom znížiť teplotu chladiacej kvapaliny až do 10 stupňov Celzia v porovnaní so situáciou pred faceliftom a to pri extrémnom zaťažení. Negatíva väčšej papule  s väčším nasávaním – zníženie prítlaku, inžinieri znegovali úpravou vzduchovej priehrady pod predným nárazníkom. Nové rebrované komponenty na oboch stranách majú spolu s novým tvarom vracať vzduch späť na spoiler a tým tlačiť nos viac k zemi.

Úpravami prešli aj adaptívne tlmiče. Zmenil sa softvér a tlmiče sú schopné reagovať na zmeny na podvozku ešte rýchlejšie. Zadné puzdrá pre spodné ramená boli pritvrdené pre zlepšenie chovania pri bočnom zaťažení, čo by malo vo výsledku pomôcť charakteristike zbiehania v zákrutách. Vpredu sa nachádzajú guľové čapy s nižším trením pre ostrejší pocit z riadenia. Vylepšeniami prešli aj brzdy, disponujú ako novými strmeňmi, tak novými platničkami. Výsledkom zmien má byť ešte nižšie vädnutie pri vysokej záťaži. Ostrejší pocit z bŕzd dosiahla Honda aj vďaka zvýšeniu reaktivity brzdového pedálu – na účinok stačí o 15 milimetrov nižšie stlačenie. Všetky verzie zároveň ťažia zo zníženia hmotnosti brzdového systému. 2,5 kilogramu išlo dole z neodpruženej hmoty práve vďaka brzdám.

Novinkou je tiež systém Honda LogR. Nový systém, známy ako Honda LogR, je kombináciou palubného počítača a snímačov modelu Type R s aplikáciou pre smartfóny a vodičom pomáha monitorovať a zaznamenávať mnoho výkonnostných parametrov. Prostredníctvom využitia algoritmu pre plynulú jazdu im pomáha aj zlepšovať jazdné zručnosti na závodnej trati aj mimo nej. Vďaka prístupu k palubnému počítaču modelu Type R dokáže Honda LogR poskytovať omnoho viac detailov, ako aplikácie na zaznamenávanie výkonu od tretích strán.

Honda LogR má tri hlavné funkcie: monitorovanie charakteristík, režim záznamu a režim automatického skóre. Monitorovanie charakteristík poskytuje vodičovi informácie o vozidle cez obrazovku infotainmentu za predpokladu, že aplikácia je aktívna. Režim zaznamenávania zaznamenáva časy okruhov na trati, čím vodičom umožňuje zlepšovať ich jazdné vlastnosti na trati. Funkcia automatického skóre podporuje bežné jazdenie monitorovaním brzdenia, akcelerácie, otáčania volantom a jazdou v priamom smere a na základe algoritmu plynulosti generuje skóre vodiča.

Počas jazdy prebiehajú všetky interakcie s Honda LogR prostredníctvom obrazovky infotainmentu. Režimy zaznamenávania a automatického skóre ponúkajú hĺbkovejšiu analýzu prostredníctvom smartfónu vrátane predchádzajúcich jázd, zápisov charakteristík a prehrávania záznamov pomocou aplikácie Google maps a detailných informácií o vozidle.  

Komentáre k článku