22.02.2020

Vieme, čo bude mať Kia Sorento pod kapotou

Kia oznámila podrobnosti o novej platforme a hnacom ústrojenstve modelu Sorento najnovšej generácie

Keď bol v roku 2002 uvedený na trh model Sorento prvej generácie, mal robustnú rámovú konštrukciu karosérie, ktorá prispievala k väčšej priestrannosti a zvyšovala jeho schopnosti v teréne. Prechod na samonosnú karosériu pri druhej generácii modelu v roku 2009 znamenal skokovú zmenu v charaktere a správaní vozidla na ceste.

Nová platforma spoločnosti Kia pre vozidlá SUV strednej triedy predstavuje podobne významný skok pre Sorento najnovšej generácie, pretože mu umožňuje stanoviť nový štandard v jeho segmente z hľadiska priestoru, praktického využitia, účinnosti a kvality.

Najnovšie Sorento bude prvým SUV postaveným na novej platforme spoločnosti Kia. Vďaka kompaktnej konštrukcii motorového priestoru, kratším previsom a dlhšiemu rázvoru kolies umožňuje nový štýlový dizajn a držanie vozidla na ceste. Zabezpečuje pohodlnú jazdu a dobré jazdné vlastnosti pri ovládaní.

Nové Sorento je v porovnaní so svojím predchodcom o 10 mm dlhšie z hľadiska celkovej dĺžky a jeho rázvor kolies sa predĺžil o 35 mm na súčasných 2 815 mm. Kabína poskytuje viac priestoru, než u mnohých iných SUV strednej triedy. Vďaka inteligentnému usporiadaniu ponúkne nové Sorento aj prvotriedny nákladový priestor.

Pre Kóreu, Európu a Severnú Ameriku je konštrukcia a usporiadanie platformy pre model Sorento prispôsobená jeho novej výkonnej turbo hybridnej hnacej sústave „Smartstream“, ktorá predstavuje prvú aplikáciu elektrifikovaného výkonu v modelovej zostave Sorento. Hnaciu sústavu tvorí 1,6-litrový motor T-GDi (preplňovaný zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva), elektromotor s výkonom 44,2 kW a lítiovo-iónový polymérový akumulátor s kapacitou 1,49 kWh.

Motor a elektromotor vyvinú kombinovaný celkový výkon 230 k a dodajú 350 Nm krútiaceho momentu, vďaka čomu nový elektrifikovaný pohon vykazuje nízku úroveň emisií a vysokú úroveň výkonu. Inteligentné usporiadanie novej platformy umožnilo umiestniť akumulátor pod kostru priestoru pre cestujúcich bez toho, aby to ovplyvnilo priestor v kabíne alebo nákladový priestor.

Kórejskí a európski zákazníci si môžu pre model Sorento vybrať v rámci špecifikácie aj nový štvorvalcový 2,2-litrový vznetový motor „Smartstream“, ktorý vyvinie výkon 149 kW (202 k) a dodá 440 Nm krútiaceho momentu. Motor je spojený s novou osemstupňovou mokrou dvojspojkovou prevodovkou (8DCT) od spoločnosti Kia, ktorá ponúka plynulé preraďovanie, charakteristické pre bežnú automatickú prevodovku, a zároveň zvyšuje účinnosť v porovnaní s prevodovkou so suchou spojkou.

Okrem novej platformy a hnacích jednotiek má nové Sorento aj množstvo bezpečnostných a komfortných funkcií na báze najnovších technológií, ktoré ho ešte viac odlišujú od ostatných SUV strednej triedy. Značka Kia v ňom po prvý raz predstaví multikolízny brzdový systém, ktorý umožňuje zmierniť závažnosť sekundárnych zrážok v prípade nehody. Keď sa po prvom náraze rozvinú airbagy, systém automaticky aplikuje brzdy vozidla, a chráni tak cestujúcich pred sekundárnymi nárazmi spredu alebo zboku. Multikolízny brzdový systém bude v ponuke v závislosti od trhu s celkovo ôsmimi airbagmi, ktoré majú prispieť k ďalšiemu posilneniu bezpečnosti pri nárazoch. Budú medzi nimi bočné a kolenné stredové airbagy pre predné sedadlá.

Nové Sorento je navrhnuté a skonštruované tak, aby unieslo všetko, čo naň život naloží. Premiéru bude mať 3. marca 2020 na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Kia

Komentáre k článku