17.04.2018

SEAT používa virtuálnu realitu v automobilovom priemysle

Svet videohier poskytol v 80. rokoch dvadsiateho storočia rozšírenie virtuálnej reality aj do iných oblastí.

Teraz čoraz viac odvetví, ako aj automobilový priemysel, túto technológiu využíva. Trojrozmerné zobrazovanie (3D) vo virtuálnej realite prinieslo revolúciu do navrhovania a vývoja automobilov v ostatných desaťročiach. Ako sa tieto nástroje využívajú v automobilovej výrobe?

- Dizajnéri s okuliarmi Full HD: Tieto okuliare dizajnérom umožňujú ponoriť sa do zážitku z jazdy, ktorý je podobný ako budú mať budúci zákazníci. Hoci sa prvé návrhy dizajnu nového automobilu vždy robia ako skica ceruzkou, veľmi rýchlo sa dostáva k slovu 3D technológia. Vďaka tomu môžu dizajnéri posudzovať nielen kreatívne aspekty ale aj funkčnosť, čo zaručuje, že 90 % úvodných skíc je použiteľných.

- 95 000  simulácií 3D na model: Virtuálna realita hrá zásadnú rolu v každej fáze vývoja. Pri návrhu nového modelu SEAT Ibiza sa uskutočnilo 95 000 simulácií, čo je dvojnásobný počet ako pri predchádzajúcej generácii. Okrem iných testov sa uskutočnili aj virtuálne kolízie aby bol budúci model čo najbezpečnejší. Počas približne tri a pol roka vývoja boli pomocou simulácie analyzované 3 milióny prvkov. Pred 30 rokmi toto číslo predstavovalo iba 5000 prvkov.

- Skrátenie času výroby prototypov o 30 %: Táto technológia umožňuje znížiť počet vyrobených fyzických prototypov pred spustením výroby nového modelu na polovicu. Okrem toho sa čas ich výroby skráti o 30 %. Na rozdiel od minulosti najnovšie nástroje virtuálnej reality umožňujú robiť zmeny rýchlejšie a výrazne urýchľujú rozhodovacie procesy.

- Vyše 800 oblastí zlepšení pre každý model: Toto skrátenie času a šetrenie zdrojov pri výrobe automobilu má priamy efekt na zákazníkov, nielen v oblasti presnosti a kvality produktu ale aj v znížení konečnej ceny. V prípade modelu SEAT Ateca bolo realizovaných 800 zlepšení pred spustením sériovej výroby.

- Pohľad do virtuálnej továrne: Technológie virtuálnej reality okrem toho poskytujú rozsiahle možnosti pri reprodukcii reálneho sveta. Napríklad používaním okuliarov 3D a príslušných ovládacích prvkov technici v centre vývoja prototypov imitujú a analyzujú pohyby, vykonávané pracovníkmi na výrobnej linke pri optimalizácii pracovného času a zlepšení ergonómie práce.

- Predajné miesto budúcnosti: Výber automobilu z katalógu bude onedlho patriť minulosti. Vďaka virtuálnej realite si zákazníci môžu nakonfigurovať verziu vybavenia,  farbu vozidla a výsledok si prezrieť pomocou 3D okuliarov. Okrem toho môžu uskutočniť virtuálnu testovaciu jazdu bez toho, aby opustili showroom predajcu.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: SEAT/Porsche Slovakia

Komentáre k článku