03.01.2015

Toyota odhaľuje, ako vlastne funguje Mirai – auto na vodík

Toyota chce už na budúci rok začať predávať svoje prvé sériové vodíkové auto.

Toyota Mirai je klasický sedan (zatiaľ len štvormiestny) s kufrom na 361 litrov nákladu a podľa automobilky sa tým otvára úplne nová kapitola slobodnej indiviuálnej dopravy, čo znie veľmi pekne.

Auto sme vám už podrobnejšie predstavili, aj niektoré jeho parametre. No teraz sa automobilka rozhodla ukázať, ako vlastne funguje to, čo je pod kabátom netradične tvarovanej karosérie, ktorá má na prvý pohľad ukázať, že toto auto je naozaj iné.

Rýchlemu rozšíreniu vodíkových áut nebude brániť ani tak cena, ako skôr chýbajúca infraštruktúra. V strednej Európe napočítate čerpacie stanice na prstoch jednej ruky

Ak ste nečítali prvú zmienku o Toyote Mirai, tak pripomenieme, že je to v zásade elektromobil, ale nevyužíva akumulátory, ale tankuje vodík a ten potom v palivovom článku po reakcii s atmosférickým kyslíkom premení na elektrickú energiu a vodu. Elektrický prúd poháňa elektromotor a z výfuku vychádza voda, ktorá sa vraj dá dokonca aj piť... (?)

Systém pohonu je schopný generovať výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km / h Toyota zrýchli za deväť sekúnd a pružné zrýchlenie zo 50 na 80 km / h sa odohrá za 3,6 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na 160 km / h.

Toyota sa oháňa predovšetkým použiteľnosťou a dojazdom, hlavne v porovnaní s elektromobilom. Kým bežný elektromobil musíte nabíjať aj niekoľko hodín, aby ste potom prešli aspoň 100 km, Toyota Mirai sa tankuje len asi tri minúty a dojazd na plné nádrže vodíka činí asi 480 až 500 km. Toyota Mirai zamieri do predaja v Japonsku v apríli 2015 a na Európu a Spojené štáty príde rad v priebehu leta toho istého roka.

V priložených videách si môžete nové auto prehliadnuť a ak aj úplne neovládate angličtinu, Toyota ukazuje aj interiér a ďalšie detaily, ktoré sú zrozumiteľné aj bez slov.

Jozef Vydra
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku